2014-09-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Det hänger väl en del hackers på Flashback också?

Jag har en känsla av att helvetet bryter lös om någon databas skulle offentliggöras.

Inte bara hackers, utan troligen även kriminella, gängmedlemmar kanske och även en och annan makthavare som har en del att säga till om i samhället. Bara spekulationer förstås.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Nja, det blir ju en "sannolik" bevisning isåfall. Men jag är helt med dig på att man bör skydda sin IP. Vilket är varför jag inte, liksom du inte, klickar på skumma meddelanden i PM. Better safe than a front page in Expressen.

Jag skulle gärna vilja hamna på Expressens förstasida. Då skulle folk se hur snygg jag är och jag kanske skulle bli en kändis och få tjejer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxbahn
Att erbjuda pengar för att någon ska lämna ut ett register borde väl vara olagligt, åtminstone i detta sammanhang.

"Stämpling till stöld", "häleri" eller liknande.

Ja, det är precis vad det är det. Men du glömde var du bor. I Sverige är alla medel tillåtna om du finns på vänsterkanten politiskt. Hot, våld, hacking mm. Mucho bra grabben, fortsätt så. Fredrik R har ju gett vänsterpacket carte blanche.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Grovt kriminella och våldsbenägna typer som skiter i allt och som inte gillar att man rotar i deras skit....

Så kan det nog vara... det finns alltid en större fisk någonstans.

Dock... för er med lite inflytande som tror på ett samhälle som styrs av lagar och fri åsiktsbildning:

Man kan inte ha det så här. Etablisemanget kan inte ha en egen mobbar-organisation (Expo) utan insyn, som verkar stå utanför de lagar som andra står att följa. Journalistik ska inte handla om åsiktsregistrering och att skrämmas genom att på ett oproportionerligt sätt ödelägga privatpersoners tillvaro. Det ni sysslar med går emot en rad grundläggande konventioner. Grundläggande männskliga rättigheter handlar exempelvis om proportionallitet i maktens hantering av individen. Något som gång på gång bryts av "media".

Skärp er! Styr upp lagarna och följ dem!
Citera
2014-09-10, 18:37
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Ja om nu skulle stämma (är inte övertygad om nåt) så är det väl bäst att SD slutar utesluta personer för "näthat", annars kommer det snart att vara mycket få kvar i det partiet.
Ja nu kan självaste Åkesson vara i fara, även om han inte skrivit nåt kontroversiellt. Han har dock sagt att han hängde på FB för längesedan...
Citera
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Nja, det blir ju en "sannolik" bevisning isåfall. Men jag är helt med dig på att man bör skydda sin IP. Vilket är varför jag inte, liksom du inte, klickar på skumma meddelanden i PM. Better safe than a front page in Expressen.
Jag förstår inte hur Expressen kan komma undan med att hänga ut privatpersoner och anklaga dem för att vara "näthatare". Är det tillåtet att göra så i Sverige? Vad hindrar mig från att ta kort på en valfri person på stan, och skriva "pedofil" och sedan klistra upp affischer om det överallt? Min logik säger mig att jag bryter mot lagen om jag gör så.
Citera
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knorrvart
Fast de har ju tolkningsföreträde på näthatare och enligt deras definition skulle ju t.ex. 95% av I&I vara näthatare. Det slutar nog inte med folk som slänger ur sig lite för mycket adjektiv om diverse folkgrupper utan personer som vill diskutera sakligt men inte utgår från PK-premisser och övriga dissidenter ligger sannolikt också illa till.

Ja, så är det. Tror de flesta utan "tolkningsföreträdet" skulle kunna avgöra när man skulle klassas som en näthatare.
Citera
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Det hänger väl en del hackers på Flashback också?

Jag har en känsla av att helvetet bryter lös om någon databas skulle offentliggöras.

Med dig på den. Nog borde det finnas väldigt kunnigt folk på Flashback som, oavsett om de skrivit invandringskritiskt eller ej, blir fett sura på detta spektakel. Jag tror de kan ha stuckit en pinne i ett getingbo här.
Citera
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Men det kan de inte. Omöjligt. Inte ens din ISP (internet service provider - typ Telia COMHEM, etc) får spara din IP-trafik mer än 6 månader. Och ResearchGruppen kan inte få tillgång till ISP-material då det krävs en domstolsorder för det.

Möjligen har FRA all din trafik sparad, och NSA har den säkerligen - men de lär inte samarbeta med RG-marxister för att fälla folk som sagt "zigenare" isstället för "rom".

Har du reggat ditt konto med en slaskmail so inte kan koppplas till dig är det helt lugnt. Har du reggat ditt konto med en mail som kan kopplas till dig kan du få stå för det som skrivits på det kontot* men inte något annat.

*och även om du har reggat ditt konto med din personliga mail kan du alltid blåneka och säga att någon annan måste ha haft tillgång till din mail för det kontot har du aldrig hört talas om.

En vanlig vBulletin sparar din ip-adress vid varje post du gör. Förutsatt att flashback-tekniker inte har gjort om inläggsflödet så har varje inlägg en ip-adress som du sedan kan koppla, dels mot användarnamnet och den ip-adress man registrerade sitt konto ifrån. Det finns även i vBulletin verktyg för att göra visas former av spårningar mellan konton på det här sättet.

Det räcker med att du gör bort dig en enda gång, exempelvis glömmer bort att anonymisera dina inlägg, om den anonyma anslutningen går ned mitt i ett postat inlägg, osv, för att konsekvenserna skall bli att du syns med din riktiga ip-adress. Å andra sidan, som jag sade - man kan också bli sammankopplad med användare på Flashback som man helst nog inte skulle vilja bli
Citera
2014-09-10, 18:39
Medlem
loxas avatar
Ni nazister med unga konton kan nog vara lugna, databasen ska tydligen vara 1-2 år gammal.
https://twitter.com/Researchgruppen/status/509739793266507776

Har inget att dölja själv, så skulle inte spela någon roll om de hittade min e-post/identitet.
Citera
2014-09-10, 18:40
Medlem
Kaospojkens avatar
Så namn och adress på samtliga i researchgruppen?
Citera
2014-09-10, 18:40
Medlem
OliverCromwells avatar
Jag finner tajmingen ytterst intressant.

De ska tydligen ha haft databasen sedan ett halvår tillbaka.

Men de släppte denna bomb idag den 10 september 2014, kl.00:06.

Igår diskuterade Neo Andreas om integritet på nätet. Sent, sent på natten valde RG att lägga sig i och släppa bomben.

Det känns lite medvetet om ni förstår vad jag menar. Det kan inte ha varit så att de inte trodde att det skulle generera så mycket uppmärksamhet... (?).

Denna storyn har i alla fall helt lagt sig över FI-skandalen. Och annat som skulle varit på tapeten. Tror dock inte att RG kände till FI-skandalen, då den publicerades först vid lunchtid.

Men jag blir fortfarande fundersam över tajmingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in