2014-09-10, 18:32
Medlem
Först på aftonbladet nu.
Citera
2014-09-10, 18:32
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Det hänger väl en del hackers på Flashback också?

Jag har en känsla av att helvetet bryter lös om någon databas skulle offentliggöras.
Om inte ett gäng flashbackare av högerextrema åsikter samlar ihop sig och rent fysiskt gör sig av med Martin Fredriksson och större delen av RG, så kommer gruppen i vilket fall att hackas och deras identiteter läckas ut, och då sätter bara fantasin stopp för vad alla psykfall på Flashback kan hitta på. Allt från mord till hembeställda analpluggar.
Senast redigerad av Knugen-Skuk 2014-09-10 kl. 18:35.
Citera
2014-09-10, 18:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
OM det nu inte skulle ha en medlem eller bekant som möjligtvis jobbar på en Operation Support avdelning hos en ISP, då kan man se det mesta kan jag lova dig

Ja. Det är inte alls omöjligt, detta.

Man ska inte underskatta en grupp som RG. De har ju mäktiga krafter bakom sig, som samarbetar med dem. Aschberg är ju inte att leka med.
Citera
2014-09-10, 18:33
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives

@Researchgruppen påstår sig ha databas på flashbackanv. Vi har 12000 tipsmail skickade till PI. Förbered er för rubriker

@kimthecynic Det är krig nu. Inte mot @Researchgruppen - utan mot alla de som håller tyst när privat integritet kränks.

https://twitter.com/ChangFrick/status/509729416440995840

Man kan ju önska vissa människor fick känna på hur det känns...

12000 tipsmail ? Hur många har haft tillgång till FBs användardatabas egentligen?
Citera
2014-09-10, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Det hänger väl en del hackers på Flashback också?

Jag har en känsla av att helvetet bryter lös om någon databas skulle offentliggöras.

Det är Expressen/Bonnier som finansierar den här gruppen, så det är dit ilskan bör riktas.

Sen tror jag inte de skulle släppa registret, det är politiska dissidenter de är ute efter att skrämma, invandringskritiker och antisionister.
Citera
2014-09-10, 18:34
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Förmodligen kommer inte ISP att outa någon. Men via IP-adressen kan man ofta se i vilket område en person bor i. Och det kan ju ge vissa viktiga ledtrådar om man vill gå vidare.

Men dessutom, som Boltzlux nämnde ovan. Om din IP-adress även finns registrerad i ett annat sammanhang och det blir träff, så kan de hitta den information som de behöver

Nja, det blir ju en "sannolik" bevisning isåfall. Men jag är helt med dig på att man bör skydda sin IP. Vilket är varför jag inte, liksom du inte, klickar på skumma meddelanden i PM. Better safe than a front page in Expressen.
Citera
2014-09-10, 18:35
Medlem
Citat:
Förmodligen kommer inte ISP att outa någon. Men via IP-adressen kan man ofta se i vilket område en person bor i. Och det kan ju ge vissa viktiga ledtrådar om man vill gå vidare.

Men dessutom, som Boltzlux nämnde ovan. Om din IP-adress även finns registrerad i ett annat sammanhang och det blir träff, så kan de hitta den information som de behöver

Folk klickar på vad fan som helst utan att dom har en aning om vad dom klickar på både här och på andra ställen, nyfikenheten driver dom.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Vi får se. Som de själva skriver så är de endast intresserade utav näthatare samt makthavare. Tror inte random flashbackaren behöver att vara skraj, såvida man nu inte skulle klassas som näthavare alt. makthavare.

Fast de har ju tolkningsföreträde på näthatare och enligt deras definition skulle ju t.ex. 95% av I&I vara näthatare. Det slutar nog inte med folk som slänger ur sig lite för mycket adjektiv om diverse folkgrupper utan personer som vill diskutera sakligt men inte utgår från PK-premisser och övriga dissidenter ligger sannolikt också illa till.
Citera
Medlem
EricBlairs avatar
Vad exakt finns i databasen?

Användarnamn

Aktuell e-mail

E-mail vid 1:a registrering av kontot? Finns detta? Många har väl ändrat e-mail efter Disqushacket?

IP adress? Vid registrering, vid senaste inlogg, för varje inlägg?
Citera
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:

Man ska inte underskatta en grupp som RG. De har ju mäktiga krafter bakom sig, som samarbetar med dem. Aschberg är ju inte att leka med.
Precis. Aschbergs farfar var bland annat med och finansierade den ryska revolutionen så resurser och inflytande har dom i överflöd.
https://www.nordfront.se/olof-aschberg-den-rode-bankiren.smr
Citera
2014-09-10, 18:36
Medlem
wurhans avatar
Citat:

Nä exakt. Med den insynen jag har kan jag ju säga att ISP eller andra operatörer INTE har några som helst säkerhetsåtgärder för hur man gör slagningar etc, man kan i princip kolla upp en kund i detalj utan att något ens märks av.
Citera
2014-09-10, 18:36
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
12000 tipsmail ? Hur många har haft tillgång till FBs användardatabas egentligen?

De menar väll att de har tillgång till tipsmejl som har skickats till PI. De kan kolla från vilken mejl det har skickats från sedan söka upp användare med samma mejl i databasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in