2014-09-10, 07:17
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idle81
Jag är snarare rädd för det sammansvetsande hat som byggs upp pga av denna hetsjakt dagar innan valet. Expressen har gått för långt. 99% av de som röstar eller har tänkt sig rösta på SD för det för att SD tar upp frågor som deras moderpartier S, M och FP gjorde för bara 8 år sedan. När en svensk tidning med presstöd agerar propaganda organ för 7 partier mot 1 parti så klart att folk blir trötta. Folk vill enligt ALLA seriösa undersökningar med ej ledande frågor se en minskat invandring men 7 av Sveriges partier struntar högaktningsfullt i detta.

Medias och sjuklövermedia kommer med sitt agerande vara ansvariga till att SvP kommer in i riksdagen den 14 september 2018.
Expressen har iofs inte presstöd, men är en skittidning oavsett.
Citera
2014-09-10, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idle81
Medias och sjuklövermedia kommer med sitt agerande vara ansvariga till att SvP kommer in i riksdagen den 14 september 2018.

Det här pratade faktiskt jag och min sambo om för ett par dagar sedan.
Jag är rädd att om det fortsätter så här att media och andra partier fortsätter och nonchalera oss och skuldbelägga oss som röstar sd.
Tror jag att många vanliga sdare kommer bli radikaliserade till nästa val samtidigt som sd kommer öka.
Då fler ifrån de andra partierna kommer rösta på sd när välfärden blir ännu sämre men invandringen fortsätter.
Citera
2014-09-10, 07:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tikaboo
Har inte Expressen börjat gå lite för långt nu? Jag menar, en ny "skandal" per dag (och skandalen är alltid i SD). Är det BARA SD som ska granskas inför valet? Vart tog skandalen med sossen vägen?

Jag hoppas verkligen att dessa publiceringar INTE skadar förtroendet för SD.

Jösses....

Du kan ju tydligt se på status.st, det glidande medelvärdet av alla olika instituts senaste mätningar, att SD nu har börjat öka ordentligt. Troligtvis är det delvis en Expressen-effekt vi ser.

Folk blir ju heligt förbannade när vi har ett stort samhällsproblem, det största enligt många, som helt enkelt inte får diskuteras. Ingen försvarar dessa skriverier som dessa lokalpolitiker gjort sent på kvällen på någon sajt, men väldigt många kan känna igen sig i frustrationen.
Citera
2014-09-10, 07:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
"Undersökningen av vilka som ligger bakom hetsandet och rasismen i kommentarsfälten på diverse hatsajter är inte riktad mot SD."

http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/lindstrom-borde-hylla-granskningen/

Ja, tjena...
Citera
2014-09-10, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
"Undersökningen av vilka som ligger bakom hetsandet och rasismen i kommentarsfälten på diverse hatsajter är inte riktad mot SD."

http://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/lindstrom-borde-hylla-granskningen/

Ja, tjena...

Inte riktat mot SD? Varför i h-e väntar de då att publicera uppgifterna ett par dagar innan valet? Journalistföraktet i allmänhet, och mot Lars Lindström i synnerhet, lär knappast minska om säger så...
Citera
2014-09-10, 07:35
Medlem
Månsans avatar
Hur långt ner på SD:s listor står dagens hackkyckling Per Kla*rin? 47:e eller 64:e?
Expressen skriver inget, tyder på att han står långt från valbar plats.

.
Citera
2014-09-10, 07:51
Medlem
drickerintekaffes avatar
Kasst agerat av Expressen att komma med sådana här avslöjanden veckan innan valet. Bra agerat av SD att visa att man håller det man lovar. Av någon konstig anledning förbättrar det här bilden av SD, för mig.
Citera
2014-09-10, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I flera fall där Expressens reporter (är det David Baas?) konfronterar SD'arna, så hör man hur han talar med en extremt provocerande, långsam hatisk röst. Liksom biter ihop tänderna när han pratar med SD'aren.

Jag tror hela tiden att syftet är att få någon ur balans, så att någon SD'are helt enkelt ger honom en snyting. Jag misstänker att de har ett sådant klipp faktiskt, och kommer att köra det någon gång under torsdag-lördag.
Då kommer de inte att spela upp reporterns äckliga provocerande röst, utan bara klippa in snytingen direkt. Sannolikt har detta varit Expressens "heliga graal" som man har velat uppnå. Någon form av fysiskt handgemäng.

Rimligtvis måste de ju ha mer och större saker, eftersom det allra saftigaste bör komma ut 1-2 dagar före valet för maximal effekt.

har du foliehatten på?
Det är väl helt klart är att det är mer effektivt mot SD att den rakade riksdagsmannen slår ner en näpen tjej med mörkt hår.
SDfolket blir ju mer provocerade av kvinnor då kan ju expressen slå två flugor, både rasism och sexism, i ett slag.
Citera
2014-09-10, 10:03
Medlem
dotslashs avatar
Idag på GP.se kan man läsa två artiklar om valbara politiker. En från SD som någon gång skrivit att "muslimer är cancer" i något kommentarsfält. Den andre en S-politiker som blivit DÖMD, tre (3) gånger för sexuellt ofredande/nyttjande av barn. Gissa vem av dem som är benämnd med namn i artiklarna?
Citera
2014-09-10, 10:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dotslash
Idag på GP.se kan man läsa två artiklar om valbara politiker. En från SD som någon gång skrivit att "muslimer är cancer" i något kommentarsfält. Den andre en S-politiker som blivit DÖMD, tre (3) gånger för sexuellt ofredande/nyttjande av barn. Gissa vem av dem som är benämnd med namn i artiklarna?

Sossen tycks vara en notorisk återfallförbrytare i sina attacker mot småbarn. Lockat ut barn i skogen, antastat barn i bastun, tvingat sig på 7-åringar på lägerskolor. En mycket farlig person som borde sitta bakom lås och bom.

Bevisar att GP är en eländig skit-tidning som välförtjänt kommer att var död inom några månader.
GP är hårsmånen från konkurs. Ägaren tvingas nu sälja sin paradvåning i Göteborg samt all konst. 600 miljoner kronor måste in till fordringsägare före nyår, vilket inte kommer att ske.

.
Citera
2014-09-10, 11:04
Moderator
Gromguttens avatar
Bra av pressekreteraren att så tydligt ta avstånd från haveristen.

Citat:
– Det jag har sett är naturligtvis helt oförsvarligt, säger pressekreterare Linus Bylund.

SD børjar faktiskt få lite trovärdighet på området även om det ju såklart är svårt før ledningen att få øverblick øver hur många listsnyltande rassar som førsøker nästla sig in på partiets platser i politiska førsamlingar.
Citera
2014-09-10, 11:09
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Såg Expressen i tidningsstället att muslimer är cancer. Min tanke var att så upplever väldigt många det. Den kampanjen från Expressen kan inte missgynna Sd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in