2014-09-10, 00:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Ledning i SD bör ha lagt upp en plan för precis den typen av saker skulle man kunna tro. De bör kunna ha förstått att precis den saken kan komma att inträffa då det inte direkt är orimligt när Expressen håller på med den typ av häxjakt det går; särskilt då det bland SD förmodligen finns ett större förakt för just Expressen och dylika sensationsstyrda medier.

Det konstiga är att så fort det blir någon skandal är det som om ledningen i SD ligger och sover. Det verkar inte finnas någon plan förutom nolltoleransen att faktiskt falla tillbaka på.

Med den potentiella snytingen bör man direkt ta upp att Expressen i flera veckor jagat och trakasserat folk i deras hem under privat tid samt att det i det skenet endast varit en tidsfråga innan någon utdelar en snyting. Man ska givetvis trycka på politisk förföljelse, trakasserier, opartisk behandling av media osv. På så vis kan man framställa sig som de offer man faktiskt är och om det är något folk hatar är det översittare med för mycket makt (Expressens reportrar som inte direkt är folkvalda) och folk som ger sig på vanliga människor som är precis det Expressen gör. De ger sig alltså inte på toppolitiker direkt utan många av de dem ger sig på är kommunpolitiker som knappt får lön för mödan.

Tillägg:
För er som vill veta vad de andra partierna sysslar med så finns fina listor på Tobbes mediablogg ex:
http://petterssonsblogg.se/2014/07/03/nu-granskar-vi-s/
http://petterssonsblogg.se/2012/12/19/nu-granskar-vi-v/
http://petterssonsblogg.se/2012/12/30/nu-granskar-vi-mp/

Mycket av det där tas givetvis inte upp av media och särskilt inte så nära inpå valet. Med tanke på att man tar upp saker som SD:are gjort för flera år sedan bör det ligga nära till hand att ta upp flertalet av sakerna som listas där kan man tro...

Enbart ett tillägg till denna post: Läs min signatur för alla partiers granskningar.
Citera
2014-09-10, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Äh, verkade ju vara en skönt ärlig snubbe. Lite udda, ja, men är väl personligt var gränsen går för vad hur långt man kan kompromissa med sina övertygelser när det kommer till försörjningen. Inte så lätt för t ex en libertarian heller.

Nä, det duger inte för att sänka SD. Behövs avslöjanden som att bröderna Ekeroth har fyllt sina källare med papperslösa, eller att Åkesson försnillat partikassan för att dela ut bland tiggare, för att SD:s kärnväljare ska reagera och ifrågasätta partiets budskap.
Det som har kommit fram hitintills har inte överraskat. SD:are har inte helt oväntat fördomar likt resten av mänskligheten, men dessa fördomar riktar sig framförallt mot invandrare av någon anledning.

Drevet mot tjejen som haft en nassearmbindel på sig under dammsugning, utan att man på något sätt kunna belägga några nazistiska åsikter, ger heller ingen effekt. Det var sällsynt osmakligt.
Resultatet hitintills är främst antipatier gentemot Expressen.
Citera
2014-09-10, 02:19
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Enbart ett tillägg till denna post: Läs min signatur för alla partiers granskningar.

Oj, skrev fel namn -- förlåt.
Citera
2014-09-10, 03:02
Medlem
Rammsbergs avatar
Då väntar vi på vad Exporessen har för nya avslöjanden idag. Brukar väl dyka upp vi 6-tiden? Tänk att de har väntat i över ett halvår bara för att förstöra så mycket som möjligt för ett parti sista veckan före valet. Vilka skojare!
Citera
2014-09-10, 04:54
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans

Nej; inte alla. Du har hoppat över ditt eget. Vilket är stor humor med tanke på resten av din signatur.
Citera
2014-09-10, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Då väntar vi på vad Exporessen har för nya avslöjanden idag. Brukar väl dyka upp vi 6-tiden? Tänk att de har väntat i över ett halvår bara för att förstöra så mycket som möjligt för ett parti sista veckan före valet. Vilka skojare!

Skulle inte förvåna mig om de sparar nån riktig smaskig till sist. Till exempel Ekeroth eller nån annan i absoluta toppen.
Citera
2014-09-10, 06:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg

Idag är det Lerum-kandidaten Per Klarin, för mig helt okänd fram tills nu, som hängs ut eftersom han skrivit upprörda kommentarer: http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/sd-politikern-skrev-anonymt-pa-hatsajter/
Citera
2014-09-10, 06:16
Medlem
Näste man att "avslöjas" är Pe* Kla*in *=r

Expressen ger väldigt obehagliga kommunistvibbar med registrering av oliktänkande.
Citera
2014-09-10, 06:29
Medlem
Har inte Expressen börjat gå lite för långt nu? Jag menar, en ny "skandal" per dag (och skandalen är alltid i SD). Är det BARA SD som ska granskas inför valet? Vart tog skandalen med sossen vägen?

Jag hoppas verkligen att dessa publiceringar INTE skadar förtroendet för SD.

Jösses....
Citera
2014-09-10, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tikaboo
Har inte Expressen börjat gå lite för långt nu? Jag menar, en ny "skandal" per dag (och skandalen är alltid i SD). Är det BARA SD som ska granskas inför valet? Vart tog skandalen med sossen vägen?

Jösses....

Jag tror tvärtom att det bara slår tillbaka på Expressen och gynnar SD. Det blir lite "SD mot rubbet", mer sammansvetsat.
Citera
2014-09-10, 07:05
Medlem
Citat:

Jösses....

Jag är snarare rädd för det sammansvetsande hat som byggs upp pga av denna hetsjakt dagar innan valet. Expressen har gått för långt. 99% av de som röstar eller har tänkt sig rösta på SD för det för att SD tar upp frågor som deras moderpartier S, M och FP gjorde för bara 8 år sedan. När en svensk tidning med presstöd agerar propaganda organ för 7 partier mot 1 parti så klart att folk blir trötta. Folk vill enligt ALLA seriösa undersökningar med ej ledande frågor se en minskat invandring men 7 av Sveriges partier struntar högaktningsfullt i detta.

Medias och sjuklövermedia kommer med sitt agerande vara ansvariga till att SvP kommer in i riksdagen den 14 september 2018.
Citera
2014-09-10, 07:16
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Jösses....

Detta börjar likna en reklamkampanj för SD. Skulle inte förvåna om detta ger en välbehövlig skjuts i opinionen för SD precis före valet. Uttalandena är ofta helt enligt svenska folkets uppfattning. Att muslimer är skadeinsekter är inte särskilt svårt att sälja in i tider där muslimer har ihjäl varandra på löpande band och hugger huvudet av folk på film.

Klarin har flera andra kommentarer som är svåra att säga emot. Dessutom hjälper Expressen till att lansera sanningen att invandrargäng bränner bilar och skolor och att "flyktingbarn" löper amok och förstör sina boenden. Uppgifter Expressen alltid tidigare försökt gömma undan.

Bra Expressen, hoppas på fler sanningar torsdag, fredag, lördag.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in