Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-23, 14:46
  #181
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Vem är den kvinnliga intervjuaren? Killen är ju Jan Trolin som avled 1995 av en hjärntumör. Vid endast 26 års ålder.
Elenor(stavning) Person. Hette Gete ett tag, eventuellt fortarande.
Citera
2014-04-23, 15:30
  #182
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Elenor(stavning) Person. Hette Gete ett tag, eventuellt fortarande.

Ellinor Persson.

Jag såg intervjun -92, och blev mycket beklämd - den borde aldrig ha sänts. Nu sände Kosmopol direkt, men de borde (efter att ha pratat med Ted) avstått från att göra intervjun överhuvudtaget... Riktigt sorgligt att se, man blev bara ledsen och kände medlidande. Ett riktigt klavertramp av SVT/Kosmopol.
Citera
2014-07-15, 17:21
  #183
Medlem
Ratis avatar
Gissar att den bara finns en släkt med namnet Gärdestad. Cecilia, är det dotter eller barnbarn till Ted?
Informationsansvarig på Rusta.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19226786.ab
Citera
2014-07-15, 17:38
  #184
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Gissar att den bara finns en släkt med namnet Gärdestad. Cecilia, är det dotter eller barnbarn till Ted?
Informationsansvarig på Rusta.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19226786.ab
Barnbarn till 28 år äldre Ted är det inte. Antar att det är en dotter till Teds äldsta storebror Kj*ll, eller ett kusinbarn till Ted.
Citera
2014-07-15, 21:17
  #185
Medlem
Snurrens avatar
Är bekantas bekanta med Ted. Han hade mentala problem redan på högstadiet. Kastade möbler i skolan omkring sig o s v. Döm inte hans bror, han gjorde inte annat än försökte hjälpa. Glöm att droger framkallat problemen, om det funnits senare och förvärrat situationen kan jag inte svara på. Vet dock att brorsan gjorde ett "hästjobb" med att försöka få Ted på fötter.

För övrigt tycker jag väldigt mycket om dottern Saras tolkningar av hans musik. De står på egna ben. Jättefint!
Citera
2014-07-15, 21:19
  #186
Medlem
White Christmass avatar
Två saker som håller mig sömnlös.

"jag hoppar från Eiffeltornet" den låten var det ett rop på hjälp?


Det var väl en annan kändis som tog hans tjej? Kan det ha varit droppen till självmordet?
Citera
2014-07-15, 21:27
  #187
Medlem
Snurrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Två saker som håller mig sömnlös.

"jag hoppar från Eiffeltornet" den låten var det ett rop på hjälp?


Det var väl en annan kändis som tog hans tjej? Kan det ha varit droppen till självmordet?

Typ 25 år senare? Alltså... Googla gärna innan du kläcker ur dig dylika kommentarer... Suck!
Citera
2014-07-15, 23:40
  #188
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Är bekantas bekanta med Ted. Han hade mentala problem redan på högstadiet. Kastade möbler i skolan omkring sig o s v. Döm inte hans bror, han gjorde inte annat än försökte hjälpa. Glöm att droger framkallat problemen, om det funnits senare och förvärrat situationen kan jag inte svara på. Vet dock att brorsan gjorde ett "hästjobb" med att försöka få Ted på fötter.

För övrigt tycker jag väldigt mycket om dottern Saras tolkningar av hans musik. De står på egna ben. Jättefint!
För fyra år sedan skrev du mobbad, inte "mentala problem på högstadiet". Kan du utveckla infon du har?
Citera
2014-07-15, 23:57
  #189
Avstängd
Hebronnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Ellinor Persson.

Jag såg intervjun -92, och blev mycket beklämd - den borde aldrig ha sänts. Nu sände Kosmopol direkt, men de borde (efter att ha pratat med Ted) avstått från att göra intervjun överhuvudtaget... Riktigt sorgligt att se, man blev bara ledsen och kände medlidande. Ett riktigt klavertramp av SVT/Kosmopol.

De kunde väl frågat honom; hur mår du Ted ... mår du dåligt, där under intervjun. Fast det är klart allt skall ju vara så kliniskt sterilt och tillrättalagt i tv. Peter Settmanglättigt, man tilläts inte må dåligt då och nu är samhället ännu mer avhumaniserat och osolidariskt.
Citera
2014-07-16, 00:34
  #190
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Två saker som håller mig sömnlös.

"jag hoppar från Eiffeltornet" den låten var det ett rop på hjälp?


Det var väl en annan kändis som tog hans tjej? Kan det ha varit droppen till självmordet?

Det är väl brodern som skriver texterna, och han lever än. Det där med tjejen kan vara Björn Borg som tog över en tennistjej som jag tror hette Helena, men det var innan Ted slog igenom som artist, när han fortfarande satsade på tennis.
Citera
2014-09-10, 10:31
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är väl brodern som skriver texterna, och han lever än. Det där med tjejen kan vara Björn Borg som tog över en tennistjej som jag tror hette Helena, men det var innan Ted slog igenom som artist, när han fortfarande satsade på tennis.

Jag känner familjen. Svarar på frågor om Ted. Så att inte saker och ting feltolkas.
Han använde diverse drogee sen 80-talet. Dock ganska städat. Han hörde röster.
Han var med och bestämde textens utformning då Kenneth skrev.
Ted hade schizofreni och blev felmedicinerad till döds...
Citera
2014-09-10, 10:40
  #192
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madameh
Jag känner familjen. Svarar på frågor om Ted. Så att inte saker och ting feltolkas.
Han använde diverse drogee sen 80-talet. Dock ganska städat. Han hörde röster.
Han var med och bestämde textens utformning då Kenneth skrev.
Ted hade schizofreni och blev felmedicinerad till döds...
Hur skulle han ha blivit medicinerad istället?

När började TG's drogbruk?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback