Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-10, 10:40
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är väl brodern som skriver texterna, och han lever än. Det där med tjejen kan vara Björn Borg som tog över en tennistjej som jag tror hette Helena, men det var innan Ted slog igenom som artist, när han fortfarande satsade på tennis.


Helena valde Björn Borg för att han var manligare har jag hört. Det skulle jag inte gjort....
Men Eiffeltornet var lite avskriven ilska för detta. Men hade inget med självmordet att göra.
Han hade redan träffat flera andra tjejer då och var gift med bl a Alexandra Holmberg 91
Och även med Lotta Ramel. Med Ann Zacharias fick han två barn Sara och Marc.
Citera
2015-02-19, 01:26
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Hur skulle han ha blivit medicinerad istället?

När började TG's drogbruk?

Har inte varit inne så mycket men Ted började sitt missbruk i samband med avhopp från sekten när han kommit hem från USA och separationen från Ann Z blev svår då han inte fick träffa sina barn. Det bekymrade honom mycket.
Han rökte och tog lugnande... Men långt senare började han få svår ångest.
Kände sig ensam fick prestationsångest och blev folkskygg mm.
Fick mediciner som inte hjälpte. Fick biverkningar. De skulle bytt ut vissa mot andra men det tog sån tid att biverkningarna blev värre.
Ted blev sämre av dessa mediciner och började höra röster och få hallisar.
Dessa drev honom till perrongen i Häggvik där han fick modet att kasta sig ut.
Han hade kvällen innan fått hjälp av Kenneth att kontakta vården som bara nonchalerade.
De trodde aldrig att han skulle ta detta stora tunga steg. Det kom som en chock.
Citera
2015-11-13, 13:13
  #195
Medlem
sonicyouthzs avatar
Min stora svenska idol. Jag har försökt samla på mig så mycket berättelser om mannen, myten, legenden Teddan Gärdestad!


Under Teds psykotiska tid ska han försökt ta sig in på cafe opera/operakällaren men nekats av vakterna. Han satte sig då och sket sig i handen och smor in det på sin (nakna?) kropp och vakterna lät honom gå in och ta sig ett järn. - En fyllegubbe


Ted hade blivit inlagd på Sabbatsberg av okänd anledning. Där hade han enligt utsago betett sig likt "exorcisten" Kroppspråket var surrealistiskt, hade talat i okänd språk, fått mörka nyanser i ögonvitan och betett sig som någon besatt. - En bekant som jobbade där
Citera
2016-02-10, 14:45
  #196
Medlem
Det kommer en ny dokumentär om Ted den 21/2 på SVT. Kul!
Citera
2016-02-10, 15:27
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Altmeister
Det kommer en ny dokumentär om Ted den 21/2 på SVT. Kul!
Borde kanske ha varit den 18:e, på Teds 60-årsdag.
Citera
2016-02-14, 13:16
  #198
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altmeister
Det kommer en ny dokumentär om Ted den 21/2 på SVT. Kul!

För bara några dagar sedan sändes ett program på TV4 om Ted Gärdestad. Teds bror intervjuades av Malou i programmet Efter 10. Bör finnas kvar på tv4 play.
Citera
2016-02-14, 19:46
  #199
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Altmeister
Det kommer en ny dokumentär om Ted den 21/2 på SVT. Kul!

Finns även en bra dokumentär om honom från 1999. Finns det fler, tro?
https://www.youtube.com/watch?v=siz-1pHuSiw
Citera
2016-02-14, 22:22
  #200
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Hoppas dokumentären tar upp det som sopats under mattan. Inte för att gotta sig åt hans sanslösa missbruk, men det är dags att sanningen kommer fram. Det enda Ted inte snortade var heroin. Mina gamla källor i Sollentuna nämnde det. Skulle vidare vara en sanslöst rolig chock för merparten av det svenska folket att få se en langare berätta om Ted. Givetvis så man inte ser hans ansikte. Men det skulle vara intressant om dokumentären fokuserar på tiden i bhagwan, och vidare till hans extrema missbruk.
Ted spatserade då runt på gatorna i USA klädd i vinrött. Sen kom han tillbaka till Sverige. Tegelstenar kastades, händer skars sönder, och slutligen avslutades "äventyret" med att hoppa framför pendeltåget vid Häggviks station. Dokumentären borde för övrigt heta "Det okända" om det merparten i Sverige inte vet om Ted gärdestads schizofreni. Osv.
Citera
2016-02-14, 22:48
  #201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Hoppas dokumentären tar upp det som sopats under mattan. Inte för att gotta sig åt hans sanslösa missbruk, men det är dags att sanningen kommer fram. Det enda Ted inte snortade var heroin. Mina gamla källor i Sollentuna nämnde det. Skulle vidare vara en sanslöst rolig chock för merparten av det svenska folket att få se en langare berätta om Ted. Givetvis så man inte ser hans ansikte. Men det skulle vara intressant om dokumentären fokuserar på tiden i bhagwan, och vidare till hans extrema missbruk.
Ted spatserade då runt på gatorna i USA klädd i vinrött. Sen kom han tillbaka till Sverige. Tegelstenar kastades, händer skars sönder, och slutligen avslutades "äventyret" med att hoppa framför pendeltåget vid Häggviks station. Dokumentären borde för övrigt heta "Det okända" om det merparten i Sverige inte vet om Ted gärdestads schizofreni. Osv.

det där vet vem som helst som har läst något av de otaliga reportagen om ted som söndagsbilagorna har fyllts med iaf den senaste 20 åren.
Citera
2016-02-14, 23:29
  #202
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Hoppas dokumentären tar upp det som sopats under mattan.

Det finns ingen anledning att fördjupa sig i en massa snaskiga detaljer. Det mesta är nog redan känt och har vi missat något så överlever vi säkert det också.
Citera
2016-02-14, 23:52
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Hoppas dokumentären tar upp det som sopats under mattan. Inte för att gotta sig åt hans sanslösa missbruk, men det är dags att sanningen kommer fram. Det enda Ted inte snortade var heroin. Mina gamla källor i Sollentuna nämnde det. Skulle vidare vara en sanslöst rolig chock för merparten av det svenska folket att få se en langare berätta om Ted. Givetvis så man inte ser hans ansikte. Men det skulle vara intressant om dokumentären fokuserar på tiden i bhagwan, och vidare till hans extrema missbruk.
Ted spatserade då runt på gatorna i USA klädd i vinrött. Sen kom han tillbaka till Sverige. Tegelstenar kastades, händer skars sönder, och slutligen avslutades "äventyret" med att hoppa framför pendeltåget vid Häggviks station. Dokumentären borde för övrigt heta "Det okända" om det merparten i Sverige inte vet om Ted gärdestads schizofreni. Osv.

Det är inte så att jag misstror dig, men brodern Kenneth har aldrig sagt ett knyst om att Ted skulle haft med droger att göra. Desto mer öppenhjärtigt har han berättat om Teds psykiska (o)hälsa.

Det enda jag läst är att Ted tog ecstasy när han var i Amsterdam.

En annan berättelse jag har hört är att han på en fest ska ha kastat mat på folk. Men nu ska jag inte gräva mer i sånt snask...

Frid över Ditt minne, Ted!
Citera
2016-02-15, 03:18
  #204
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Det finns ingen anledning att fördjupa sig i en massa snaskiga detaljer. Det mesta är nog redan känt och har vi missat något så överlever vi säkert det också.

Stämmer det att han tog mycker droger är det knappast en detalj.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback