Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-17, 13:14
  #61
Medlem
Vad gör Ted Gärdestads dotter idag?

Någon som vet något om Ted Gärdestads dotter Sara? Hon är född -82 och hennes mamma är Ann Zacharias.

Såg att det fanns en tråd om hans son. Blev nyfiken på hans andra barn också!
Citera
2009-10-17, 14:11
  #62
Medlem
knekt sparvs avatar
Det finns ingen som heter Sara Gärdestad, så hon heter förmodligen Sara Zacharias.
http://www.sfi.se/sv/svensk-film/Fil...&itemid=320206
Jag sökte lite, men det fanns inte alls mycket att finna.
http://www.google.se/search?hl=sv&rl...%22+1982&meta=
Citera
2009-10-17, 17:01
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Det finns ingen som heter Sara Gärdestad, så hon heter förmodligen Sara Zacharias.
http://www.sfi.se/sv/svensk-film/Fil...&itemid=320206
Jag sökte lite, men det fanns inte alls mycket att finna.
http://www.google.se/search?hl=sv&rl...%22+1982&meta=

Det stämmer att hon heter Sara Zacharias. Jag vet att det inte finns nåt om henne på nätet, tänkte mest om någon med insyn hade nån info om denna tjej?
Citera
2009-10-17, 17:01
  #64
Medlem
TröttSvensks avatar
Kollade RATSIT, hon är 27 år, bor i Stockholm och är gift med en Per David Lindgren.
Citera
2009-10-17, 18:29
  #65
Medlem
Fula Gubbens avatar
Förvånansvärt dålig kvalité på denna tråd, men FB:s hjärntrust kanske är för ung för att ha koll på gamle Ted. Sålunda har det faktum att han sneade på syra (=hade en negativ LSD-upplevelse) inte alls nämnts i denna tråd, trots att en del närstående till Ted nämnt detta som ett viktigt led i hans dalande formkurva. Detta inträffade någon gång i slutet av hans artistkarriär, alltså innan han gick med i Bhagvan-sekten. Personer med bräckligt psyke och eventuella latenta psykiska problem ska ge fan i LSD, men detta visste väl inte Ted om. Man kan gissa att gå med i Bhagvans gäng (där Ted enligt uppgift var en av de allra mest hängivna lärjungarna) var ett sätt att försöka komma vidare från den dåliga syra-trippen, vilket är exakt vad många amerikaner gjorde under den första hippie-vågen. Ted verkade tillfreds med livet i sekten, där han bl a fungerade som DJ på deras stora fester, och enligt uppgift var han glad och framåt... och kanske även hjärntvättad. Han flyttade till huvudkvarteret i Oregon och bodde där i flera år.

Sekten föll sönder i mitten av 80-talet, efter diverse skandaler. Vill minnas att Ann Zacharias också var med i Bhagvan-sekten, åtminstone i början.

För övrigt tycker jag att ni kan ge fan i att posta om Gärdestads barn.

- F.G
Citera
2009-10-17, 18:40
  #66
Avstängd
kexs avatar
Tägolycka

Tyckte jag läste någonstans då han blev överkörd, att lokföraren såg att han låg på rälsen och vinkade och log åt honom....
Undrar hur den människan mår nu
Citera
2009-10-17, 18:49
  #67
Medlem
Tuttlutts avatar
En kompis till mig gick en kurs i alternativ medicin för flera år sedan och träffade en man där som sysslade med astralresor och som hade känt Ted.
Enligt honom hade en "svart själ" tagit över Teds kropp när han själv hade gett sig ut på en resa utanför sin kropp.
Ted stod brevid och försökte ta sig in igen och detta skulle då vara anledningen till att han tog sitt liv.
Citera
2009-10-17, 20:35
  #68
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Förvånansvärt dålig kvalité på denna tråd, men FB:s hjärntrust kanske är för ung för att ha koll på gamle Ted. Sålunda har det faktum att han sneade på syra (=hade en negativ LSD-upplevelse) inte alls nämnts i denna tråd, trots att en del närstående till Ted nämnt detta som ett viktigt led i hans dalande formkurva. Detta inträffade någon gång i slutet av hans artistkarriär, alltså innan han gick med i Bhagvan-sekten. Personer med bräckligt psyke och eventuella latenta psykiska problem ska ge fan i LSD, men detta visste väl inte Ted om. Man kan gissa att gå med i Bhagvans gäng (där Ted enligt uppgift var en av de allra mest hängivna lärjungarna) var ett sätt att försöka komma vidare från den dåliga syra-trippen, vilket är exakt vad många amerikaner gjorde under den första hippie-vågen. Ted verkade tillfreds med livet i sekten, där han bl a fungerade som DJ på deras stora fester, och enligt uppgift var han glad och framåt... och kanske även hjärntvättad. Han flyttade till huvudkvarteret i Oregon och bodde där i flera år.

Sekten föll sönder i mitten av 80-talet, efter diverse skandaler. Vill minnas att Ann Zacharias också var med i Bhagvan-sekten, åtminstone i början.

För övrigt tycker jag att ni kan ge fan i att posta om Gärdestads barn.

- F.G

Klockrent från F.G.
Ge fan i ungarna. De har inte ett dugg med Teds förfall att göra.
Jag såg själv Teddan strax innan han hoppade framför tåget. Kraftigt "Haldoltramp" och en minst av allt balanserad människa.

Zacharias var mig veterligt aldrig med i Baghwan. Jag kan ha fel, men här tror jag att jag har rätt.
Hela rörelsen dog mycket riktigt i mitten av 80-talet, när chefen själv dog.

I samband med en utbildning hade vi bokat ett möte med sekten i Stockholm.
Det sket sig veckan innan då hela Baghwanrörelsen stendog.
Citera
2009-10-17, 23:32
  #69
Medlem
farbror Svens avatar
Ted, Ann och ungarna levde lite flower power-aktigt i en liten stuga ute vid Ågesta i början på 80-talet.
Citera
2009-10-18, 00:09
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Klockrent från F.G.
Ge fan i ungarna. De har inte ett dugg med Teds förfall att göra.
Jag såg själv Teddan strax innan han hoppade framför tåget. Kraftigt "Haldoltramp" och en minst av allt balanserad människa.

Zacharias var mig veterligt aldrig med i Baghwan. Jag kan ha fel, men här tror jag att jag har rätt.
Hela rörelsen dog mycket riktigt i mitten av 80-talet, när chefen själv dog.

I samband med en utbildning hade vi bokat ett möte med sekten i Stockholm.
Det sket sig veckan innan då hela Baghwanrörelsen stendog.

Är ingen som påstått att de hade något med hans "förfall" att göra. Vissa är bara allmänt nyfikna på dem, inget mer det med.
Citera
2010-03-15, 17:00
  #71
Medlem
Träffat Ted Gärdestad i verkligheten?

Jag undrar om någon har träffat Ted Gärdestad i verkligheten och kan berätta om det?

Man har hört väldigt lite om hur han var IRL.
Citera
2010-03-15, 17:29
  #72
Medlem
Galtsurkas avatar
Minns att farsan berättade något om honom förut, tror nog att han var en ganska normal kille tills sjukdomen tog överhanden och sedan slutade det framför tåget. Drog han även inte en apelsinmannen där på sjukhuset/psyket?

Nu är det ju visserligen inte endast Ted som skrivit texterna till sina låtar (om ens överhuvudtaget), men det är på något sätt väldigt skumt att lyssna på hans glada musik om hur livet leker, solen skiner och om världens vackra ting när killen uppenbarligen mådde riktigt åt helvete.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback