Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2014-09-09, 08:51
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
För att medborgarskap inte kan dras in. Rätten att dra in medborgarskap existerar inte. Medborgarskap är inte det du kallar privilegium som kan dras in utan en absolut, ovillkorlig rätt till landet.

Att utvisa kriminella är svårt. Vad är det som skiljer slumpmässig våldtäktsarab från Leffe 46 år som också våldtar men vars släkt har bott i Sverige sedan åtminstone år 300? Borde vi inte utvisa Leffe också eftersom han är en äcklig våldtäktsman som dessutom har varit arbetslös sedan han var 22, gått på socialbidrag och sugit ut staten etc.?
Nähä, inte det, men varför inte? Bara för att hans farfarsfar föddes här? Vad har det med saken att göra? Nä visst, svenskar våldtar inte i samma utsträckning. Men Leffe har ju våldtagit 100% av alla kvinnor han någonsin haft sex med. Borde inte han få en enkel resa till Syrien då?
Varför ska det vara vårt ansvar att ta konsekvenserna av problem med ursprung i en annan del av världen?
Naturligtvis är svenskar Sveriges ansvar oavsett vad de gör. Detta är ofrånkomligt men enligt ditt sätt att resonera kan man lika gärna säga att det inte har någon betydelse att vi importerar kriminalitet utifrån eftersom vi redan har en viss procent svenska kriminella.

Naturligtvis är det rimligt att lagstifta om att återta medborgarskap och utvisa respektive invandrare till sitt hemland. Det är där problemet har sitt ursprung och det är där ansvaret ska ligga.

Så vitt jag vet är SvP det enda parti som ser konsekvenserna av en inkluderingspolitik.
SD vill assimilera och en konsekvens av detta blir att man även bakar in invandrarkriminaliteten i landet och befolkningen vilket i förlängningen blir att man accepterar ett mer laglöst och otryggt samhälle.
Citera
2014-09-09, 09:20
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Varför ska det vara vårt ansvar att ta konsekvenserna av problem med ursprung i en annan del av världen?
Naturligtvis är svenskar Sveriges ansvar oavsett vad de gör. Detta är ofrånkomligt men enligt ditt sätt att resonera kan man lika gärna säga att det inte har någon betydelse att vi importerar kriminalitet utifrån eftersom vi redan har en viss procent svenska kriminella.

Naturligtvis är det rimligt att lagstifta om att återta medborgarskap och utvisa respektive invandrare till sitt hemland. Det är där problemet har sitt ursprung och det är där ansvaret ska ligga.

Så vitt jag vet är SvP det enda parti som ser konsekvenserna av en inkluderingspolitik.
SD vill assimilera och en konsekvens av detta blir att man även bakar in invandrarkriminaliteten i landet och befolkningen vilket i förlängningen blir att man accepterar ett mer laglöst och otryggt samhälle.
Det ska inte vara vårt ansvar, och därför bör man inte dela ut medborgarskap till problemfolk som kommer hit. Vi bör skicka tillbaka alla som vi inte bevisligen kan dra nytta av.

Nej, enligt mitt sätt att resonera kan man inte lika gärna säga att det inte har någon betydelse att vi importerar kriminalitet utifrån eftersom vi redan har en viss procent svenska kriminella. Snarare tvärt om: eftersom vi inte kan utvisa medborgare får vi absolut inte importera kriminalitet utifrån.

Det är inte rimligt att lagstifta om att återta medborgarskap eftersom rätten att stifta en sådan lag inte existerar. När personen har medborgarskap är det ju inte längre i utlandet han hör hemma, utan här. Det är det medborgarskap innebär vet du.
Citera
2014-09-09, 10:07
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Det är inte rimligt att lagstifta om att återta medborgarskap eftersom rätten att stifta en sådan lag inte existerar.
Då får vi ta och skaffa oss moraliskt utrymme. Att skydda Sverige och svenskarna måste vara viktigare.
Det måste ju anses vara mer moraliskt förkastligt att ge dessa vansinnesmänniskor medborgarskap än att ta det ifrån dem.

Citat:
När personen har medborgarskap är det ju inte längre i utlandet han hör hemma, utan här. Det är det medborgarskap innebär vet du.
Ja, kanske enligt pappret men det där tror du väl egentligen inte på själv?
Alla dessa invällare som lever distansierade från svenska samhället i subkulturer och segregerade områden där de kan bo i Sverige hela sitt liv utan att kunna språket ordentligt, dessa hör ju inte hemma här oavsett vad som står på en bit papper.

Men det förstår du väl? Ni sverigedemokrater måste sluta låta som gårdagens mångkulturalister om ni vill göra någon skillnad i politiken.
Citera
2014-09-09, 10:33
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Då får vi ta och skaffa oss moraliskt utrymme. Att skydda Sverige och svenskarna måste vara viktigare.
Det måste ju anses vara mer moraliskt förkastligt att ge dessa vansinnesmänniskor medborgarskap än att ta det ifrån dem.

Ja, kanske enligt pappret men det där tror du väl egentligen inte på själv?
Alla dessa invällare som lever distansierade från svenska samhället i subkulturer och segregerade områden där de kan bo i Sverige hela sitt liv utan att kunna språket ordentligt, dessa hör ju inte hemma här oavsett vad som står på en bit papper.

Men det förstår du väl? Ni sverigedemokrater måste sluta låta som gårdagens mångkulturalister om ni vill göra någon skillnad i politiken.
Va? Jag är demokrat. Inte Sverigedemokrat, även om det lutar väldigt skarpt åt att jag kommer att rösta på dem i detta val.

Jo, jag tror på det. Inte av den anledning som du kanske tror, det där med att nemmen nu kom ju han hit och då måste vi ta hand om honom för att empati och öppna hjärtan och stackars... Nä. Inte så. Utan istället är det så att landet Sverige ägs av staten Sverige som i sin tur ägs av dess medborgare, och då alla medborgare i lika utsträckning. Punkt. Det handlar inte om moral utan om äganderätt. Du får fixa en egen stat om du misstycker.
Citera
2014-09-09, 11:38
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Va? Jag är demokrat. Inte Sverigedemokrat, även om det lutar väldigt skarpt åt att jag kommer att rösta på dem i detta val.

Jo, jag tror på det. Inte av den anledning som du kanske tror, det där med att nemmen nu kom ju han hit och då måste vi ta hand om honom för att empati och öppna hjärtan och stackars... Nä. Inte så. Utan istället är det så att landet Sverige ägs av staten Sverige som i sin tur ägs av dess medborgare, och då alla medborgare i lika utsträckning. Punkt. Det handlar inte om moral utan om äganderätt. Du får fixa en egen stat om du misstycker.
Så du menar att vi som vill ha det som det alltid har varit och alltid fungerat ska böja oss för den mångetniska samhällsordningen eller sticka härifrån?
Vi som hävdar att svenskar har rätt till ett eget land ska dra härifrån?
Är det inte tillräckligt svenskt det vi förespråkar?
Kanske du hellre köper statsministerns syn på svenskhet?

Jag vet inte längre om det är sverigedemokrater eller mångkulturalister man diskuterar med nu för tiden. Ni låter likadant.
Citera
2014-09-09, 11:46
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:

Etniska svenskar har den totala äganderätten via arvsrätt. Medborgarskap är oviktigt.
Citera
2014-09-09, 11:54
Medlem
sebnies avatar
Skulle säga SD helt klart, om du ska välja mellan SvP och SD.
Anledningen är att en röst på SvP är en bortkastad röst, det finns inte en chans att de tar sig in i riksdagen. För få antal väljare.

En röst på SD är i alla fall en chans för SD att komma in i riksdagen.

En tumregel är att om partiet inte finns med i tidningarnas valkompasser så är partiet i stort sett att glömma.
Citera
2014-09-09, 11:59
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Skulle säga SD helt klart, om du ska välja mellan SvP och SD.
Anledningen är att en röst på SvP är en bortkastad röst, det finns inte en chans att de tar sig in i riksdagen. För få antal väljare.
Med den attityden skulle aldrig SD ha fått sin riksdagsposition heller. En röst på SvP läggs inte för att man tror att dom tar sig in i riksdagen direkt utan för att lägga en stark grund för en folkrörelse. SD har suttit i riksdagen i flera år nu och läget i Sverige är värre än någonsin. Det är inte vid valurnan som vårt folks öde kommer att avgöras.

Citat:
En röst på SD är i alla fall en chans för SD att komma in i riksdagen.
SD sitter redan i riksdagen...

Citat:
En tumregel är att om partiet inte finns med i tidningarnas valkompasser så är partiet i stort sett att glömma.
För tidningarna är svenskvänliga och rättvisa eller hur?
Citera
2014-09-09, 12:05
Medlem
sebnies avatar
RexGermania: Normalt sett så märks det ju innan valet vilka partier som är "heta". Det har också lite med marknadsföringen att göra.
Det görs ju mätningar, man märker i media och speciellt på Flashback och favebook, vad som är "hett" just nu.

Vad är vitsen att rösta på ett parti man VET inte kommer ta sig över 4% spärren?
Dessa partier har en chans att komma över 4 % spärren:
SD S FI KD FP C M MP V

Då trådens ämne hamnar om vad du skulle välja om du ENDAST kunde välja mellan SvP eller SD, då är SD ett självklart val alla dagar i veckan.

Visst, man kan rösta för att försöka bygga en grund inför nästa val (1% spärren resp 2,5% spärren) men om partiet är så litet att det inte ens når upp till 1 %, är det någon vits att rösta på det då?
Citera
2014-09-09, 12:13
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
RexGermania: Normalt sett så märks det ju innan valet vilka partier som är "heta". Det har också lite med marknadsföringen att göra.
Det görs ju mätningar, man märker i media och speciellt på Flashback och favebook, vad som är "hett" just nu.

Vad är vitsen att rösta på ett parti man VET inte kommer ta sig över 4% spärren?
SD S FI KD FP C M MP V

Visst, man kan rösta för att försöka bygga en grund inför nästa val (1% spärren resp 2,5% spärren) men om partiet är så litet att det inte ens når upp till 1 %, är det någon vits att rösta på det då?
Rent taktiskt kanske det inte är någon betydelse men alternativet för mig är att inte rösta alls då jag anser att SD har svikit det svenska folket. Om man bara röstar på partier som kommer att få inflytande istället för partier som man gillar kan man ju lika gärna slänga rösten på S.

Även om valresultatet via magi blev SD 50% och SvP 50% så skulle det antagligen inte ha någon betydelse. Som jag sa förut, det är inte vid valurnan som folkets öde avgörs.

Vi måste dagligen föra diskussioner med människor, fortsätta arbetet med alternativa medier, bygga upp stabila nätverk med andra nationalister i Europa och så vidare. Valet är bara en liten del i den metapolitiska kampen.
Citera
2014-09-09, 12:21
Bannlyst
Citat:

SD S FI KD FP C M MP V

Då trådens ämne hamnar om vad du skulle välja om du ENDAST kunde välja mellan SvP eller SD, då är SD ett självklart val alla dagar i veckan.

Här har vi ett stort problem, för SVP är väl ändå större än F!, men F! får synas mer i media än SVP. Svp är ju faktiskt inröstade i kommunfullmärkige i två(?) kommuner, men F! är inte inröstade i någon kommun alls. Det är i min värld uppenbart att vi lever i en demokratur i detta land, och inte någon demokrati som sossarna hjärntvättar oss med redan från lågstadiet.
Jag kommer förmodligen rösta på SVP till landstingsfullmäktige, men SD till riksdagen
Citera
2014-09-09, 12:26
Medlem
sebnies avatar
RexGermania: Du missförstår mig igen. Även om partiet inte får inflytande, så tycker jag det är viktigt att man placerar rösten där den gör nytta.
Även om ett parti som får exakt 4.0000000000000000 % inte kommer få mer än ett fåtal stolar i riksdagen (14 stolar) så kommer partiet göra nytta, även om det inte får något större inflytande.

Ett parti som får över 1 % kommer få sina valsedlar utplacerade, vilket är reklam i sig.
Ett parti som får över 2,5 % kommer även få kampanjpengar av riksdagen.

Det är viktigt att det parti du röstar på SYNS.
Syns man inte, finns man inte.

Förstår du?
Dvs även om det skulle komma en uppstickare som ingen hört talats om, och sedan någon månad innan valet så börjar ALLA tala om det partiet, även om det 2 månader innan valet så visste inte ens någon att partiet fanns, det blir stora rubriker i nyheterna, och partiet kommer med på alla mätningar och få typ 6 %.
Klart man röstar på det partiet om man sympatiserar med dess åsikter.

Förstår inte vad du menar med att det inte är vid valurnan ödet avgörs? Nej det är inte då, men under ämbetet som folkets öde avgörs. Och ämbetet avgörs av vad som hamnar i valurnan, altså har valet en stor betydelse.

ricin: Vadå "större"? Större i vilken måttenhet då? Antalet medlemmar?
Det är definitivt inte större i alla valmätningar, SvP är så små att dem t.o.m. hamnar inklumpade i "Övrigt"-stapeln.

Titta här t.ex:
http://www.dn.se/valet-2014/opinion/

SvP ligger under "Övriga" som SAMMANLAGT har mindre än 1-2 %.
Senast redigerad av sebnie 2014-09-09 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in