Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2014-09-09, 13:31
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Så du menar att vi som vill ha det som det alltid har varit och alltid fungerat ska böja oss för den mångetniska samhällsordningen eller sticka härifrån?
Vi som hävdar att svenskar har rätt till ett eget land ska dra härifrån?
Är det inte tillräckligt svenskt det vi förespråkar?
Kanske du hellre köper statsministerns syn på svenskhet?

Jag vet inte längre om det är sverigedemokrater eller mångkulturalister man diskuterar med nu för tiden. Ni låter likadant.
Jag är varken Sverigedemokrat eller mångkulturalist. Jag är demokrat. På riktigt alltså. Tycker att mångkultur är en av de dummaste idéerna på länge: i en splittrad kultur kommer alltid spänningar och friktion att uppstå.

Det du säger är hur som helst mycket riktigt inte tillräckligt svenskt. Om du påstod att du var kurd eller jude eller något sådant så skulle jag ta dig på allvar, för sådana människor har en ohälsosam fixering vid den egna folkgruppen. Men den svenska kulturen har alltid sett till folks frihet och individualitet istället för deras grupptillhörighet.

Du får göra hur du vill: gilla läget eller sticka härifrån. Eller, som jag sa, starta en helt ny stat där du och dina vänner är medborgare och starta krig mot den existerande staten. Lycka till.
Citera
2014-09-09, 13:34
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Etniska svenskar har den totala äganderätten via arvsrätt. Medborgarskap är oviktigt.
Nej din fjant, en svensk som flyttade till USA på 1800-talet är amerikan nu (eller ja alltså, han är död nu, men hans ättlingar är amerikaner). Han valde att överge landet och hans ättlingar har definitivt inget här att göra. De är välkomna tillbaka om vi kan dra nytta av dem (vilket vi troligtvis kan), inte annars.
Citera
2014-09-09, 13:42
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nej din fjant, en svensk som flyttade till USA på 1800-talet är amerikan nu (eller ja alltså, han är död nu, men hans ättlingar är amerikaner). Han valde att överge landet och hans ättlingar har definitivt inget här att göra. De är välkomna tillbaka om vi kan dra nytta av dem (vilket vi troligtvis kan), inte annars.
Hade han blivit indian om han bosatt sig med indianerna? "Amerikan" har aldrig haft en etnisk grund då USA är så pass nytt och uppbyggt av olika europeiska folkslag. Du kan inte jämföra det med Sverige och svenskarna som har tusenåriga blodsband. Men det står ganska klart att ni liberaler vill se att alla länder följer USAs exempel för att bli ett rotlöst uppblandat kaosland.
Citera
2014-09-09, 14:00
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Att utvisa kriminella är svårt. Vad är det som skiljer slumpmässig våldtäktsarab från Leffe 46 år som också våldtar men vars släkt har bott i Sverige sedan åtminstone år 300? Borde vi inte utvisa Leffe också eftersom han är en äcklig våldtäktsman som dessutom har varit arbetslös sedan han var 22, gått på socialbidrag och sugit ut staten etc.?
Nähä, inte det, men varför inte? Bara för att hans farfarsfar föddes här? Vad har det med saken att göra? Nä visst, svenskar våldtar inte i samma utsträckning. Men Leffe har ju våldtagit 100% av alla kvinnor han någonsin haft sex med. Borde inte han få en enkel resa till Syrien då?
Leffes familj har i generation efter generation arbetat för att just Leffe och efterkommande ska få det så bra som möjligt. Han blir ett inhemskt problem helt enkelt som vi har skyldighet att ta hand om. En arab blir ett importerat problem som inte skulle behöva vara, vi har inget ansvar för honom.
Citera
2014-09-09, 14:05
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Jag är varken Sverigedemokrat eller mångkulturalist. Jag är demokrat. På riktigt alltså. Tycker att mångkultur är en av de dummaste idéerna på länge: i en splittrad kultur kommer alltid spänningar och friktion att uppstå.

Det du säger är hur som helst mycket riktigt inte tillräckligt svenskt. Om du påstod att du var kurd eller jude eller något sådant så skulle jag ta dig på allvar, för sådana människor har en ohälsosam fixering vid den egna folkgruppen. Men den svenska kulturen har alltid sett till folks frihet och individualitet istället för deras grupptillhörighet.

Du får göra hur du vill: gilla läget eller sticka härifrån. Eller, som jag sa, starta en helt ny stat där du och dina vänner är medborgare och starta krig mot den existerande staten. Lycka till.
Ska jag sticka härifrån?
Är det inte bättre att negrerna, araberna och de andra kaosfolken försvinner?

Hur kan det vara bättre att behålla dem och be svenskar försvinna?

Som sagt, dagens sverigedemokrater låter som gårdagens mångkulturalister. Snart är ni helt öppna med ert svenskhat.
Därför har ni fullgjort ert syfte som svensk opposition. Ni har helt enkelt inget mer att tillföra. Ni kan inte längre tänka utanför ramarna. Fritänkaren inom er är död och ni har medvetet tagit livet av honom.
Ni har anpassat er efter ett mainstreamsystem och glidit innanför ramarna som landsförräderiet har satt upp och känner er nöjda med det.

Det riktigt sorgliga är att en massa människor har röstat in SD i förhoppning att de skulle göra någon skillnad i politiken. Att de skulle kämpa för svenskarna och stå upp för deras intressen också ställer ni er på knä och blir rövpålade av landsförräderiet medan folk som röstat på er blir lurade.

Skäms ni inte?
Citera
2014-09-09, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
ricin: Vadå "större"? Större i vilken måttenhet då? Antalet medlemmar?
Det är definitivt inte större i alla valmätningar, SvP är så små att dem t.o.m. hamnar inklumpade i "Övrigt"-stapeln.

Titta här t.ex:
http://www.dn.se/valet-2014/opinion/

SvP ligger under "Övriga" som SAMMANLAGT har mindre än 1-2 %.
F! har inga förtroende uppdrag, vilket SVP har.
Visst, F! fick 0,4% förra valet när svp fick 0,01%, så på så sätt är F! större men hade svp fått lika mycket utrymme i media som F! så skulle nog SVP vinna ganska lätt.

När det kommer till undersökning så är det ju bara 1000 personer som har varit med, alltså inte så speciellt många!
Citera
2014-09-09, 14:08
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ska jag sticka härifrån?

Som sagt, dagens sverigedemokrater låter som gårdagens mångkulturalister. Snart är ni helt öppna med ert svenskhat.
Därför har ni fullgjort ert syfte som svensk opposition. Ni har helt enkelt inget mer att tillföra. Ni kan inte längre tänka utanför ramarna. Fritänkaren inom er är död och ni har medvetet tagit livet av honom.
Ni har anpassat er efter ett mainstreamsystem och glidit innanför ramarna som landsförräderiet har satt upp och känner er nöjda med det.

Det riktigt sorgliga är att en massa människor har röstat in SD i förhoppning att de skulle göra någon skillnad i politiken. Att de skulle kämpa för svenskarna och stå upp för deras intressen också ställer ni er på knä och blir rövpålade av landsförräderiet medan folk som röstat på er blir lurade.

Skäms ni inte?
Nej dom är fan värre för dom tror verkligen att det dom säger är något positivt för svenskarna. Sverigedemokraterna har blivit helt tokiga.
Citera
2014-09-09, 14:13
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ska jag sticka härifrån?

Skäms ni inte?
Det är troligen bättre att negrer, araber och andra kaosfolk försvinner än att du försvinner. Även om du är bankrånare eller nåt så är du bara en person och de är många.

Det är dock inte fråga om vad som är bättre utan vad som är möjligt. Medborgare har redan ovillkorlig rätt till landet och kan därmed inte utvisas. I och med att de har medborgarskap är det deras land lika mycket som vårt. För att vi ska vara helt klara så kan jag även säga att det spelar ingen roll att du inte håller med eftersom du har fel: medborgarskap och vem som äger landet har inget att göra med etnicitet. Det hade det, men sedan gav regeringen bort medborgarskap hej vilt och då är det inte så längre.

Jag är som sagt inte Sverigedemokrat, men kommer troligen att rösta på dem. Självklart skäms jag inte för det.
Vilket land är det du säger att jag (om jag röstar på dem) förråder? Det land som faktiskt gav bort medborgarskap till invandrare? Eller ditt fantasiland? Jo jag förråder säkert din fantasi, det är jag med på. Men din fantasi är inte det egentliga Sverige.
Citera
2014-09-09, 14:16
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Leffes familj har i generation efter generation arbetat för att just Leffe och efterkommande ska få det så bra som möjligt. Han blir ett inhemskt problem helt enkelt som vi har skyldighet att ta hand om. En arab blir ett importerat problem som inte skulle behöva vara, vi har inget ansvar för honom.
En arab är ett problem som inte skulle behöva vara, men som är. Han har samma rätt som Leffe eftersom han har medborgarskap. Att Leffe förråder sina förfäder genom att pissa bort allt de byggt upp för honom gör ju att han egentligen är ännu värre än araben. Ändå vill du ha kvar just honom.
Citera
2014-09-09, 14:18
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Hade han blivit indian om han bosatt sig med indianerna? "Amerikan" har aldrig haft en etnisk grund då USA är så pass nytt och uppbyggt av olika europeiska folkslag. Du kan inte jämföra det med Sverige och svenskarna som har tusenåriga blodsband. Men det står ganska klart att ni liberaler vill se att alla länder följer USAs exempel för att bli ett rotlöst uppblandat kaosland.
Nej, jag vill absolut inte att Sverige ska bli som USA. Jag har hela tiden hävdat att man aldrig borde gett medborgarskap till allt patrask som kommer hit. Men nu har man gjort det.
Citera
2014-09-09, 14:24
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
En arab är ett problem som inte skulle behöva vara, men som är. Han har samma rätt som Leffe eftersom han har medborgarskap. Att Leffe förråder sina förfäder genom att pissa bort allt de byggt upp för honom gör ju att han egentligen är ännu värre än araben. Ändå vill du ha kvar just honom.
Ja för han har arvsrätt till landet precis som dina barn har arvsrätt efter dig. Sen kan man väl diskutera dödsstraff eller eventuell landsförvisning av egna landsmän, men det är ingenting jag personligen förespråkar.
Citera
2014-09-09, 14:24
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Nej dom är fan värre för dom tror verkligen att det dom säger är något positivt för svenskarna. Sverigedemokraterna har blivit helt tokiga.
Nja alltså. SD säger ju att invandring är ok om invandrare tar till sig svensk kultur. Det finns då två möjligheter:

Om kultur inte är genetiskt: Jo men då kommer ju de som får stanna att bete sig som svenskar, inte som mångkultur (de som inte är kapabla att lära sig skickas ju tillbaka). Om du verkligen bryr dig i att en person som beter sig som en svensk, inklusive laglydighet osv., ser ut på ett visst sätt är du dum i hela huvudet.

Om kultur är genetiskt: Jo men då kommer ju alla mångkultur att utvisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in