2014-09-08, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Ni hänger ut människor för att de i era ögon tycker fel. Ni förbehåller er rätten att avgöra det och därmed är ni ute på ett sluttande plan. OM ni tar er rätten att hänga ut människor för vad ni bedömer som åsiktsbrott är ni inget annat än diktaturens kreatur.

Jag opponerar mig inte i sak emot att politiker med dubbla budskap avslöjas. Men, som jag tidigare skrivit. Målet helgar inte medlen. Avslöjandet är inte värt priset om priset är att journalister samverkar med våldsvänstern i att bygga upp åsiktsregister över svenska medborgare.

Rasister hängs ut för att de är rasister, inte för vad de tycker. Om du vill göra det till en fråga om semantik och menar att rasism är någon sorts årsikt ungefär som om man gillar dansmusik eller jazz.

Rasister hängs ut för att de är rasister.
Dunly hängs ut för att han är politker och tjänsteman som utåt säger sig stå för ärlighet och tydlighet men i verkligheten står han för smussel.
Vad han tycker om rasism har i det här sammanhanget ingen betydelse. Han är inte uthängd för att han skulle vara rasist.
Citera
2014-09-08, 13:44
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Jag kan inte se varför Dulny skulle behöva lämna några uppdrag på grund av det här. Kommentarerna var inte särskilt märkvärdiga och de var från 2010, egentligen är tidsrymden ganska ointressant - kommentarerna var inte särskilt uppseendeväckande.

Att han tipsar obskyra bloggar som tex Politiskt Inkorrekt har jag svårt att se något problem med. Jag anser att det är allas rätt att tipsa vilka medier de vill om vad som helst.

Tidsrymden kan möjligen, kanske, vara intressant ifall han gjorde kommentarerna innan partiet införde nolltolerans.

Tycker inte heller att han behöver lämna några uppdrag på grund av detta.

En storm i ett vattenglas från en alltmer desperat media.

SD skulle nog kunna stå på sig här utan att det påverkade dem negativt.
Citera
2014-09-08, 13:47
Medlem
Krimreporter visar att han jobbar för retardgruppen.
Citera
2014-09-08, 13:48
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Tidsrymden kan möjligen, kanske, vara intressant ifall han gjorde kommentarerna innan partiet införde nolltolerans.

Tycker inte heller att han behöver lämna några uppdrag på grund av detta.

En storm i ett vattenglas från en alltmer desperat media.

SD skulle nog kunna stå på sig här utan att det påverkade dem negativt.
Då man tydligen i hög grad hänger upp "rasismen" på korrespondens Dunly haft med Politiskt Inkorrekt, så ligger den rimligen minst fyra år bak i tiden... Rätta mig om jag har fel, men PI startades väl omkring 2005 och höll på till c.a 2008? Om Dunly således var rasist före partiets nolltolerans, så är det väl inget att åka på?

Eller ska bibliska normer gälla? Ingen rasism intills sjunde led i en ätt?
Citera
2014-09-08, 13:50
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Rasister hängs ut för att de är rasister, inte för vad de tycker. Om du vill göra det till en fråga om semantik och menar att rasism är någon sorts årsikt ungefär som om man gillar dansmusik eller jazz.
Det är inte en fråga om semantik. Rasister (och icke-rasister) hängs ut för att de ger uttryck för rasistiska åsikter (eller sådana åsikter ni gör bedömningen ÄR rasistiska). Fel åsikter, i era ögon Därmed agerar ni åsiktspoliser och försvarar åsiktsregister över människor som i era ögon begår tankebrott. Åsiktsregister ni (och andra) sedan kan nyttja för att hänga ut de som har fel åsikter.

Som sagt diktaturens kreatur.

Du kommer inte runt detta.
Citat:
Rasister hängs ut för att de är rasister.
Dunly hängs ut för att han är politker och tjänsteman som utåt säger sig stå för ärlighet och tydlighet men i verkligheten står han för smussel.
Vad han tycker om rasism har i det här sammanhanget ingen betydelse. Han är inte uthängd för att han skulle vara rasist.
Jag har inget att tillägga utöver det jag skrev i mitt förra inlägg.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-09-08 kl. 13:53.
Citera
2014-09-08, 13:51
Medlem
sinewaves avatar
Tycker det är jättebra att media granskar politiker, men ett problem med SD är att man i alla fall där man granskar dem gör det på ett sätt som är lika korkat som man anklagar dem för att vara.

Kommentarerna som Dulny har fällt är knappast något som bör anses särskilt upphetsande när vi har andra politiker som t.ex. startar bråk på restauranger, fuskar med allt möjligt, kissar inne på biografer etc etc. Lite djävla perspektiv bör vuxna människor klara av att ha.

Visserligen är det han skrivit olämpligt, men herregud -- har de verkligen inget bättre att komma med och ska en privat organisation alltså sitta och åsiktsregistrera människor så att dem kan komma fram till att någon skrev något mindre lämpligt på internet för fyra år sedan? ....... Det är en sak om någon verkligen begått brott, men detta är rent löjeväckande.
Citera
2014-09-08, 13:51
Medlem
Citat:
Jag kan inte se varför Dulny skulle behöva lämna några uppdrag på grund av det här. Kommentarerna var inte särskilt märkvärdiga och de var från 2010, egentligen är tidsrymden ganska ointressant - kommentarerna var inte särskilt uppseendeväckande.

Att han tipsar obskyra bloggar som tex Politiskt Inkorrekt har jag svårt att se något problem med. Jag anser att det är allas rätt att tipsa vilka medier de vill om vad som helst.

PI var ingen obskyr sajt.
Citera
2014-09-08, 13:59
Medlem
Citat:

Expo-ressen har alltså betalat för 4 år gammalt desperat nonsens sedan strax efter förra valet bara för att kunna placera det 1 vecka innan valet 2014. Så desperat, så patetiskt. Expo-ressen trampar sig själva på fötterna men de förstår det inte själva.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-09-08 kl. 14:03.
Citera
2014-09-08, 14:03
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du måste förstå att det ena inte kan frikopplas från det andra. Att politiker åsiktsregistreras innebär att privatpersoner OCKSÅ gör det och det har konsekvenser för det demokratiska samtalet i stort. Det du godkänner med dina ord är att människor registreras och ibland hängs ut för att de tycker fel.

Du kommer heller inte runt det faktum att det är den journalister som i samarbete med en rörelse kopplad till våldsvänstern byggt upp ett åsiktsregister över tusentals medborgare. I en demokrati som säger sig värna yttrande-, åsikts- och meddelarfrihet. Detta utan att NÅGON ifrågasätter det som skett. Politiker och media tiger. Ska journalister ägna sig åt att åsiktsregistrera medborgarna? Verkligen?

Vad kommer det här att medföra för konsekvenser vad gäller viljan att diskutera dessa frågor? Ja, inte blir det bättre om det sker under hot av en uthängning. Till slut är det bara vettvillingarna kvar. De som INTET har att förlora. Gynnar det debattklimatet i Sverige?

I detta är förvånande att du avfärdar detta med orden att "du struntar i hur de kommit över informationen". För mig är detta inte ett pris värt att betala för att få veta vad SD:are tycker emellan skål och vägg.

Vad som verkligen inte gynnar debattklimatet är anonymiteten. På vissa sajter återfinns åsikter och formuleringar som dessa personer aldrig skulle framföra under eget namn. Det kan gälla allt från mobbing av skolbarn inlägg på diverse "kändisbloggar" till mer politiska sajter.

För mig har rätten att förolämpa, förnedra och hata inget med yttrandefrihet eller demokrati att göra. Man kan mycket väl diskutera frågan om invandring integration utan att förfalla till enfald och vulgaritet. Det tillför inte debatten något att gör breda generaliseringar om muslimer, araber negrer, zigenare ( eller ziggisar). Problemen med integration och invandring är betydligt mer komplex än så. Men eftersom SD.s gräsrötter knappast tillhör de mer välutbildade så gillar dom enkla lösningar på komplexa problem annars skulle dom behöva läsa böcker och artiklar med svåra ord och utan bilder. Det är därför det poppar upp stollar över hela landet.

Att det sedan finns rötägg i andra partier är inget försvar för att det finns i oöverträffad mängd inom SD.

Beträffande åsiktsregistreringen är det väl bara och anmäla till de rättsvårdande organen så får lagen ha sin gång. Om olagligheter begåtts ska dom självfallet lagföras.

Om du framför åsikter på ett civiliserat sätt riskerar du ingen uthängning Men om du måste uttrycka dig hatiskt så löper du nog den risken.

Ja jag struntar i hur informationen kommer media tillgodo. Jag anser det relevant att publicera att en politiker har dubbla ståndpunkter dels en publik dels en privat som han uppenbarligen skäms för att stå för publikt.
Citera
2014-09-08, 14:22
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora

Beträffande åsiktsregistreringen är det väl bara och anmäla till de rättsvårdande organen så får lagen ha sin gång. Om olagligheter begåtts ska dom självfallet lagföras.
Åsiktsregistrering är faktiskt inget brott om det sker i privat regi med utgivningsbevis för databas. Och Expo, Researchgruppen och allt vad de heter har detta.
Citera
2014-09-08, 14:32
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Vad som verkligen inte gynnar debattklimatet är anonymiteten. På vissa sajter återfinns åsikter och formuleringar som dessa personer aldrig skulle framföra under eget namn. Det kan gälla allt från mobbing av skolbarn inlägg på diverse "kändisbloggar" till mer politiska sajter.
Jag ser rätten att debattera anonymt som självklar i en demokrati. Det är vad som sägs som spelar roll, inte vem som säger det eller vilka ord personen väljer att uttrycka sig på. Inte heller ser jag anonymitet som så renodlat negativt som du verkar göra. Människor i gemen kan inte skilja på sak och person. Det gör att många människor drar sig för att diskutera i eget namn. Skulle vi kräva identitet skulle vi tysta många röster - bland dem många med kunskap och insyn i olika samhällsfunktioner.
Citat:
För mig har rätten att förolämpa, förnedra och hata inget med yttrandefrihet eller demokrati att göra. Man kan mycket väl diskutera frågan om invandring integration utan att förfalla till enfald och vulgaritet.
Jo, faktiskt. De som i sanning försvarar yttrandefrihet försvarar ÄVEN de som uttrycker sig hatiskt och ibland nedsättande/förolämpande (inom lagens gränser - exempelvis förtal ska vara straffbart). Så ser villkoren ut. Att försnäva yttrandefriheten för att vi inte tycker det är "trevligt" är att ge sig ut på djupt vatten.

Du ser det idag. Röster som kräver "trygga rum". Det kan inkludera allt från att SD inte ska få debattera på SU till att stora grupper ska stängas ute från Almedalen.
Citat:
Det tillför inte debatten något att gör breda generaliseringar om muslimer, araber negrer, zigenare ( eller ziggisar). Problemen med integration och invandring är betydligt mer komplex än så. Men eftersom SD.s gräsrötter knappast tillhör de mer välutbildade så gillar dom enkla lösningar på komplexa problem annars skulle dom behöva läsa böcker och artiklar med svåra ord och utan bilder. Det är därför det poppar upp stollar över hela landet.
När du skriver "inte tillför debatten något" är det DIN åsikt. Även om jag håller med dig kan jag inte se det som en grund för att tysta människor genom skambeläggande medelst uthängning i media eller åsiktsregistrering av medborgare.
Citat:
Att det sedan finns rötägg i andra partier är inget försvar för att det finns i oöverträffad mängd inom SD.
Har jag påstått detta?
Citat:
Du vet att det inte är så enkelt. Det går inte att bevisa dataintrång med resultat att tusentals människor nu befinner sig i våldsvänsterns åsiktsregister allt medan media utnyttjar detta i en politiserad kampanj riktat emot ETT parti.
Citat:
Om du framför åsikter på ett civiliserat sätt riskerar du ingen uthängning Men om du måste uttrycka dig hatiskt så löper du nog den risken.
Vem ska i dina ögon bedöma vad som är hatiskt? Expressen? Researchgruppen? Lyssna. Det handlar i grunden om att slå till emot de som kritiserar invandringen. DETTA är vad svenska journalister slår emot och JAG tror att det är oerhört destruktivt då detta är frågor som måste kunna diskuteras. Signalen som nu skickas är att den som gör det riskerar att registreras på grund av sina avvikande åsikter.

Kan du inte se faran i detta?
Citat:
Ja jag struntar i hur informationen kommer media tillgodo. Jag anser det relevant att publicera att en politiker har dubbla ståndpunkter dels en publik dels en privat som han uppenbarligen skäms för att stå för publikt.
Där är vi i grunden oense. Det pris vi får betala för att se Dulny uthängd är alldeles för högt.
Citera
2014-09-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Då man tydligen i hög grad hänger upp "rasismen" på korrespondens Dunly haft med Politiskt Inkorrekt, så ligger den rimligen minst fyra år bak i tiden... Rätta mig om jag har fel, men PI startades väl omkring 2005 och höll på till c.a 2008? Om Dunly således var rasist före partiets nolltolerans, så är det väl inget att åka på?

Eller ska bibliska normer gälla? Ingen rasism intills sjunde led i en ätt?

För ett parti som försöker avlägsna sig från sina bruna rötter borde det knappast vara en merit att ha gjort olmåligheterna inom det senaste åren. Menar du att hans skriverier före den sensate valperioden gjort att han ansågs lämplig som presserkreterare och sedan politisk samordnare.

Dnunlys och din uppfattning om vad som är rätt och fel skiljer sig åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in