Citat:
Du måste förstå att det ena inte kan frikopplas från det andra. Att politiker åsiktsregistreras innebär att privatpersoner OCKSÅ gör det och det har konsekvenser för det demokratiska samtalet i stort. Det du godkänner med dina ord är att människor registreras och ibland hängs ut för att de tycker fel.Jag håller med dig när det gäller "vanliga medborgare" men när det kommer till personer som ska uppbära offentliga roller så ser jag lite annorlunda på saken. Att t.ex avslöja en nämndeman som rasist är självfallet bra eftersom en sådan kan komma att avgöra rättsfall där invandrare är delaktiga. Däremot är jag kritisk till de "avslöjande" som Expressen gjorde av vanliga medborgare
Likaså tycker jag att politiker inte får ljuga om sina åsikter Om Dulny nu har ett antal kontroversiella åsikter så bör han stå för dom och inte gömma sig i anonymitet i vart fall inte om han aspirerar på ett offentligt uppdrag.
Hur man kommer över informationen struntar jag faktiskt i. Mycket av det du läser i tidningar eller ser på tv har sitt ursprung i källor som brutit mot lagen. Ett paradexempel är t.ex Snowdens avslöjande eller delar av wikileaks verksamhet
Men det står självfallet de drabbade fritt att använda sig av de rättsvårdande organen om man anser sig felaktigt behandlad.
Likaså tycker jag att politiker inte får ljuga om sina åsikter Om Dulny nu har ett antal kontroversiella åsikter så bör han stå för dom och inte gömma sig i anonymitet i vart fall inte om han aspirerar på ett offentligt uppdrag.
Hur man kommer över informationen struntar jag faktiskt i. Mycket av det du läser i tidningar eller ser på tv har sitt ursprung i källor som brutit mot lagen. Ett paradexempel är t.ex Snowdens avslöjande eller delar av wikileaks verksamhet
Men det står självfallet de drabbade fritt att använda sig av de rättsvårdande organen om man anser sig felaktigt behandlad.
Du kommer heller inte runt det faktum att det är den journalister som i samarbete med en rörelse kopplad till våldsvänstern byggt upp ett åsiktsregister över tusentals medborgare. I en demokrati som säger sig värna yttrande-, åsikts- och meddelarfrihet. Detta utan att NÅGON ifrågasätter det som skett. Politiker och media tiger. Ska journalister ägna sig åt att åsiktsregistrera medborgarna? Verkligen?
Vad kommer det här att medföra för konsekvenser vad gäller viljan att diskutera dessa frågor? Ja, inte blir det bättre om det sker under hot av en uthängning. Till slut är det bara vettvillingarna kvar. De som INTET har att förlora. Gynnar det debattklimatet i Sverige?
I detta är förvånande att du avfärdar detta med orden att "du struntar i hur de kommit över informationen". För mig är detta inte ett pris värt att betala för att få veta vad SD:are tycker emellan skål och vägg.