2014-09-08, 13:08
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag håller med dig när det gäller "vanliga medborgare" men när det kommer till personer som ska uppbära offentliga roller så ser jag lite annorlunda på saken. Att t.ex avslöja en nämndeman som rasist är självfallet bra eftersom en sådan kan komma att avgöra rättsfall där invandrare är delaktiga. Däremot är jag kritisk till de "avslöjande" som Expressen gjorde av vanliga medborgare

Likaså tycker jag att politiker inte får ljuga om sina åsikter Om Dulny nu har ett antal kontroversiella åsikter så bör han stå för dom och inte gömma sig i anonymitet i vart fall inte om han aspirerar på ett offentligt uppdrag.

Hur man kommer över informationen struntar jag faktiskt i. Mycket av det du läser i tidningar eller ser på tv har sitt ursprung i källor som brutit mot lagen. Ett paradexempel är t.ex Snowdens avslöjande eller delar av wikileaks verksamhet

Men det står självfallet de drabbade fritt att använda sig av de rättsvårdande organen om man anser sig felaktigt behandlad.
Du måste förstå att det ena inte kan frikopplas från det andra. Att politiker åsiktsregistreras innebär att privatpersoner OCKSÅ gör det och det har konsekvenser för det demokratiska samtalet i stort. Det du godkänner med dina ord är att människor registreras och ibland hängs ut för att de tycker fel.

Du kommer heller inte runt det faktum att det är den journalister som i samarbete med en rörelse kopplad till våldsvänstern byggt upp ett åsiktsregister över tusentals medborgare. I en demokrati som säger sig värna yttrande-, åsikts- och meddelarfrihet. Detta utan att NÅGON ifrågasätter det som skett. Politiker och media tiger. Ska journalister ägna sig åt att åsiktsregistrera medborgarna? Verkligen?

Vad kommer det här att medföra för konsekvenser vad gäller viljan att diskutera dessa frågor? Ja, inte blir det bättre om det sker under hot av en uthängning. Till slut är det bara vettvillingarna kvar. De som INTET har att förlora. Gynnar det debattklimatet i Sverige?

I detta är förvånande att du avfärdar detta med orden att "du struntar i hur de kommit över informationen". För mig är detta inte ett pris värt att betala för att få veta vad SD:are tycker emellan skål och vägg.
Citera
2014-09-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Här är lite spekulationer om fortsättnignen.
Just nuarbetar många redaktioner med att få kommentarer från forksare och andra om vad det är dunly egentligen säger när han säger si eller så

samtidigt sitter en liten krets inom SD och diksuterar hur man ska göra.

Kan partiet försvara att man betalar 30.000 kronor i månaden till en samordnare som skriver anonyma inlägg och inte bara samordnar partiets officeiella politik och utspel.
Slutsatsen måste rimligen bli att samordnaren gått bakom ryggen på partilednignen och gjort detta utanför sitt uppdrag.
Kan partiledningen då ha förtroende för honom. Kan han ha kvar sin lön och sin anställning.
Knappast lösningen blir som förr, köp ut honom och se till att han blir återbetalningsskyldig om han säger någonting till media om partiets interna arbete.

Kan partiet acceptera att han står kvar som förstanamn på valsedlarna i Stockholm under valparollen "ärlighet och tydlighet".
Det som verkar rimligt är att SDlednignen pekar med hela handen och uppmanar honom att själv göra avbön och välja dörren där det står "UT"
Det kommer att anföras att det inte okej att som hög politiker skriva anonyma inlägg under ett påhittat namn.
Dunly kommer själv att be om ursäkt för sitt tilltag.

Sedan kommmer dunlyaffären att leva någon dag till i meda och kanske någon vecka i de alternativa. Här på flashback kommer affären att leva längre. Det kommer kulturmarxist och golonka att se till tillsammans med andra som inte inser att sd vill att affären ska vara slut.

Vad är Dunlyaffären? Vad jag läst i Expressen för han fram samma åsikter som 90% av befolkningen och jag har inte sett något rasistiskt, spektalulärt eller odemokratiskt i hans inlägg. Expo försöker göra en "affär" av ingentiong. I realiteten är det Expo-ressen som sysslar med Watergateaffärer. - Just you wait. Snart kommer Expogate
Citera
2014-09-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du måste förstå att det ena inte kan frikopplas från det andra. Att politiker åsiktsregistreras innebär att privatpersoner OCKSÅ gör det och det har konsekvenser för det demokratiska samtalet i stort. Det du godkänner med dina ord är att människor registreras och ibland hängs ut för att de tycker fel.

Du kommer heller inte runt det faktum att det är den journalister som i samarbete med en rörelse kopplad till våldsvänstern byggt upp ett åsiktsregister över tusentals medborgare. I en demokrati som säger sig värna yttrande-, åsikts- och meddelarfrihet. Detta utan att NÅGON ifrågasätter det som skett. Politiker och media tiger. Ska journalister ägna sig åt att åsiktsregistrera medborgarna? Verkligen?

Vad kommer det här att medföra för konsekvenser vad gäller viljan att diskutera dessa frågor? Ja, inte blir det bättre om det sker under hot av en uthängning. Till slut är det bara vettvillingarna kvar. De som INTET har att förlora. Gynnar det debattklimatet i Sverige?

I detta är förvånande att du avfärdar detta med orden att "du struntar i hur de kommit över informationen". För mig är detta inte ett pris värt att betala för att få veta vad SD:are tycker emellan skål och vägg.

anonyma privatpearsoner hängs inte ut för att de tycker fel. De hängs ut för att de är rasister.
Citera
2014-09-08, 13:18
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
anonyma privatpearsoner hängs inte ut för att de tycker fel. De hängs ut för att de är rasister.
... och rasister tänker inte fel enligt dig och dina kollegor?

Det var nytt för mig.
Citera
2014-09-08, 13:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Och skillnaden är? "Rasist" är väl ett av de populäraste orden bland eliten för människor de anser tycker fel?
Senast redigerad av baggebo1 2014-09-08 kl. 13:23.
Citera
2014-09-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Vad är Dunlyaffären? Vad jag läst i Expressen för han fram samma åsikter som 90% av befolkningen och jag har inte sett något rasistiskt, spektalulärt eller odemokratiskt i hans inlägg. Expo försöker göra en "affär" av ingentiong. I realiteten är det Expo-ressen som sysslar med Watergateaffärer. - Just you wait. Snart kommer Expogate

Det förvånar mig inte ett ögonblick att du inte ser något olämligt i dunlys anonyma inlägg.
Dunly ser det sjäv, partiledningen ser det också.
Förmodligen kommer du snart fram till att både dunly och åkesson är avlönade av samma nyckelpersoner inom bildebergergruppen
Är inte förresten både Jimmie och Christoffer namn som i förvanskad form används som kodord av msulimer och judar som vill ta över världen. Snart är det väl bara ni sju på avdelning åtta som står emot. Även om de andra sex också egentlgien är expoagenter.
Citera
2014-09-08, 13:24
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:

Ok, nu blev det offentligt: Du är en idiot.

När blev rasism annat än tyckande? Försöker du få fram att det är en vetenskap?

Jag är för övrigt glad att du postar här så att alla som läser kan se hur svenska journalister resonerar. Fortsätt för all del. Sen Bullen blev av med jobbet och internetuppkopplingen så har du haft ett drygt jobb att hålla uppe idiotnivån här, men jag måste säga att du gör att utmärkt jobb.

Så, man hängs alltså ut för att man tycker fel, tack krimreporter för att gjorde klart detta.
Senast redigerad av Nattlandet 2014-09-08 kl. 13:45.
Citera
2014-09-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Vilken sanning? Dulny säger inte sanningen, han sprider fördomar och rasism. Menar du att SD är ett enbart invandrarkritiskt parti? Om så är fallet så borde du vara upprörd över att partiet har rasister och nazister som toppnamn på sina valsedlar. Uppenbarligen är sådana här åsikter mer regel än undantag, ändå påstår man vara för nolltolerans. Man har all rätt att ha dessa åsikter, men då ska man också stå för dem och köra med öppna kort. Då kan väl SD lika gärna gå ut och säga att de är invandrarfientligt, rasistiskt parti i stället för att låtsas vara någonting annat.

Jag har själv jobbat med arabiska män och killar. Jag hörde ordet Hora oftare varje vecka än vad jag gjort i hela mitt liv innan. Det är min erfarenhet. Menar du att jag är rasist om jag påtalar detta. Jag har däremot aldrig hört en asiat säga hora. - Jag bor i Malmö, var bor du? Vad har du för egna erfarenheter om detta? Nu skall Expo skapa en "dunlyaffär", det blir bara patetiskt utanför innerstan där den självsegregerade eliten inte ens förstår kritiken mot dem. De som bor och lever bland araberna vet vad Dunly upplevt, De upplever det själva.

Expressen gör ingen "Waberi-affär" trots att karl tom vägrar skaka hand med kvinnor och tvingar flickor med mens sitta längs bak i klassrummet - Ser DU obalansen?
Senast redigerad av Kulturmarxist 2014-09-08 kl. 13:53.
Citera
2014-09-08, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
... och rasister tänker inte fel enligt dig och dina kollegor?

Det var nytt för mig.

Jag upprepar, de hängs ut för att de är rasister.

Dunly hängs ut för att han är politiker med ett janusansikte. SDkommer att tacka honom utan att partiet offentligt använder ordet förrädare.
Om dulny är rasist eller inte har betydligt mindre betydelse än att han skrivit alla dessa anonyma inlägg.
Citera
2014-09-08, 13:31
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ni hänger ut människor för att de i era ögon tycker fel. Ni förbehåller er rätten att avgöra det och därmed är ni ute på ett sluttande plan. OM ni tar er rätten att hänga ut människor för vad ni bedömer som åsiktsbrott är ni inget annat än diktaturens kreatur.

Citat:
Dunly hängs ut för att han är politiker med ett janusansikte. SDkommer att tacka honom utan att partiet offentligt använder ordet förrädare.
Om dulny är rasist eller inte har betydligt mindre betydelse än att han skrivit alla dessa anonyma inlägg.
Jag opponerar mig inte i sak emot att politiker med dubbla budskap avslöjas. Men, som jag tidigare skrivit. Målet helgar i detta fall inte medlen. Avslöjandet är inte värt priset om priset är att journalister samverkar med våldsvänstern i att bygga upp åsiktsregister över svenska medborgare.
Senast redigerad av Tinuviel 2014-09-08 kl. 13:38.
Citera
2014-09-08, 13:34
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Jag kan inte se varför Dulny skulle behöva lämna några uppdrag på grund av det här. Kommentarerna var inte särskilt märkvärdiga och de var från 2010, egentligen är tidsrymden ganska ointressant - kommentarerna var inte särskilt uppseendeväckande.

Att han tipsar obskyra bloggar som tex Politiskt Inkorrekt har jag svårt att se något problem med. Jag anser att det är allas rätt att tipsa vilka medier de vill om vad som helst.
Citera
2014-09-08, 13:37
Medlem
Malingins avatar
Citat:

Ursäkta nu kommer jag mitt i diskussionen här men är du för att de hängs ut?
För när man skriver det så låter det som att man tycker de ska hängas ut (de jävlarna, mitt tillägg).
Alltså det är rätt åt dem.

SD behandlas mycket hårdare än andra partier. Rasism behöver väl inte alltid vara negativt heller.
Detta med Expo verkar helt vansinnigt som kulturmatxisist skrev om.
En privat organisation ska inte kunna driva sådan här verksamhet i en demokrati. Enligt mig är det allas rätt att tycka och ska inte bli registrerade för det, demokrati har den rätten i sig.

Men det är bara min åsikt förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in