2014-09-08, 06:42
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/har-ar-sd-toppens-inlagg-pa-hatsajten/

Helvete! Nu är det ta mej fan KRIG!!!

Fucking hormedia! Jag kommer rösta SD! Spelar ingen roll hur mycket skit ni kommer med!!!

Citera
2014-09-08, 06:45
Medlem
MKultra72s avatar
Haha, hans kommentarer måste ju ändå vara det vettigaste som hamnat i tryck i den förljugna skittidningen. Win! Tror att Expressen failar ganska rejält här, många håller såklart med honom i mycket.

Men hur ska Expressen bevisa att dom verkligen hackat honom och att det är hans inlägg? Det är ju olagligt. Vad är härnäst, de bryter sig in i någon SD'ares hus och tar dennes post eller läser hens dagbok? Det är ju liksom bortom allt sunt förnuft. Hoppas folk tänker så långt (ja deras läsare gör väl tyvärr inte det).
Senast redigerad av MKultra72 2014-09-08 kl. 06:53.
Citera
2014-09-08, 06:57
Medlem
KreugerGulds avatar
Klockrena och lite tillspetsat roliga kommentarer, lite ironiskt laddade.
Skall kryssa i hans namn idag,
Citera
2014-09-08, 06:59
Medlem
OliverCromwells avatar
Jag blir grymt besviken på Dulny om han använde samma e-mailadress, som han har till jobbet/FaceBook/privata ärenden.

Sådant fattade jag långt innan jag blev SD-anhängare och började surfa bland politiskt inkorrekta sidor.
Citera
2014-09-08, 07:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/har-ar-sd-toppens-inlagg-pa-hatsajten/

Ett ganska tandlöst avslöjande från Expressen-murvlarna och RG-banditerna. Det kommer knappast leda till att Dulny, som är en uppskattad och omtyckt medlem i SD-Stockholm, avsätts så här nära inpå valet.
Citera
2014-09-08, 07:08
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett ganska tandlöst avslöjande från Expressen-murvlarna och RG-banditerna. Det kommer knappast leda till att Dulny, som är en uppskattad och omtyckt medlem i SD-Stockholm, avsätts så här nära inpå valet.

Då ifrågasätts iofs deras nolltolerans. Dom har tyvärr målat in sig i ett hörn med det.

Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag blir grymt besviken på Dulny om han använde samma e-mailadress, som han har till jobbet/FaceBook/privata ärenden.

Sådant fattade jag långt innan jag blev SD-anhängare och började surfa bland politiskt inkorrekta sidor.

RG hackade mig och många andra som skriver på AP, FT osv via Disqus och fick på så vis reda på min mail, sen verkar man ha kollat (i sammarbete med Bonnier) om denna mailadress använts för att göra beställningar (te.x böcker odyl) och då har man direkt personnr/adress.. Sen utöver detta så använde dom Bisnode för att göra kreditkoll och som ett indirekt hot ("vi vet var du bor"). Min mail var anonym förutom att jag beställt från den någon gång, man tror ju inte att företag ska samarbeta med kriminella organisationer så som RG direkt.
Senast redigerad av MKultra72 2014-09-08 kl. 07:17.
Citera
2014-09-08, 07:09
Medlem
Citat:

Standardsvaren från samtliga SD-politiker borde hädanefter vara att be Exporessen fara åt helvete men det ska dock sägas på ett lite finare sätt. SD måste sluta dansa efter deras pipa. Visst.. De kan ha nolltoleransen kvar med den ska inte definieras och få bestämmas av den direkt SD-fientliga PK-median. De är fiender och bör behandlas som sådana.
Citera
2014-09-08, 07:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Då ifrågasätts iofs deras nolltolerans. Dom har tyvärr målat in sig i ett hörn med det.

Jag tror inte ens SD:s patetiska nolltolerans kan få Dulny utkastad från partiet baserat på det Expressen citerat. Det mesta är egentligen okontroversiellt, även för SD:are, om vi bortser från att han använder beteckningen zigenare, hänvisar till "rasbiologisk" forskning och generaliserar ordentligt vid nåt tillfälle om invandrare. Dulnys stora stöd bland stockholmarna lär dock göra att ledningen värjer sig från att kasta ut honom.
Citera
2014-09-08, 07:24
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tror inte ens SD:s patetiska nolltolerans kan få Dulny utkastad från partiet baserat på det Expressen citerat. Det mesta är egentligen okontroversiellt, även för SD:are, om vi bortser från att han använder beteckningen zigenare, hänvisar till "rasbiologisk" forskning och generaliserar ordentligt vid nåt tillfälle om invandrare. Dulnys stora stöd bland stockholmarna lär dock göra att ledningen värjer sig från att kasta ut honom.

Hoppas det. Igen så vore det ju intressant vad som händer om han helt enkelt säger att han inte känner igen det där. Ska Expressen då säga rakt ut hur de fått reda på dessa uppgifter (dvs på ett olagligt sätt, som är under utredning). Läsarna bör såklart ta ställning till vad som egentligen är värst, och kommentarerna var ju som sagt relativt harmlösa.
Citera
2014-09-08, 07:48
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:

Mycket bra Dulny! Inga urskulder och bortförklaringar. Inget skyttegravskrig osv. Expressen fick ingen saftig story av Dulnys reaktioner utan endast "här flyr". Dvs inget "hackat konto", "kompis som skrivit" osv.

Nu skall frågan givetvis utredas internt och då får presstjänst besvara.

Tack Dulny, du skötte dig exemplariskt och visat stort omdöme i denna situation.
Citera
2014-09-08, 07:54
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72

RG hackade mig och många andra som skriver på AP, FT osv via Disqus och fick på så vis reda på min mail, sen verkar man ha kollat (i sammarbete med Bonnier) om denna mailadress använts för att göra beställningar (te.x böcker odyl) och då har man direkt personnr/adress.. Sen utöver detta så använde dom Bisnode för att göra kreditkoll och som ett indirekt hot ("vi vet var du bor"). Min mail var anonym förutom att jag beställt från den någon gång, man tror ju inte att företag ska samarbeta med kriminella organisationer så som RG direkt.

Ursäkta, jag vill inte vara elak.

Men det var tamejfan det absolut dummaste du kunde göra, att beställa något privat med din anonyma mailadress.

RG får även hjälp från journalisterna i SR, Aftonbladet och Expressen (minst dessa tre i alla fall), som gett dem tillgång till mejl de fått från alla som "näthatat" dem. Alltså, alla ni idioter som blir förbannade på någon krönikör och skickar ett argt mejl till dem, så har eran mejladress redan blivit reggat av RG, även om ni inte kommenterar via DISQUS.

Detta har de i många fall kunnat koppla till DISQUS-konton, och i vissa fall även till dig som person, om du varit så pass korkad att du använt din anonyma e-postadress till privata ärenden.
Citera
2014-09-08, 07:57
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Mycket bra Dulny! Inga urskulder och bortförklaringar. Inget skyttegravskrig osv. Expressen fick ingen saftig story av Dulnys reaktioner utan endast "här flyr". Dvs inget "hackat konto", "kompis som skrivit" osv.

Nu skall frågan givetvis utredas internt och då får presstjänst besvara.

Tack Dulny, du skötte dig exemplariskt och visat stort omdöme i denna situation.

Ja, som tur är så skötte han det snyggt. Expressen har fortfarande inget på honom, så länge han inte erkänner.

Hoppas som fan att han klarar sig nu. Jag ser honom som Åkessons kronprins.

Skulle vara riktigt illa om SD gör sig av med båda sina kronprinsar, Erik Almqvist och Chris Dulny undra samma mandatperiod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in