Citat:
Ursprungligen postat av
MKultra72
Då ifrågasätts iofs deras nolltolerans. Dom har tyvärr målat in sig i ett hörn med det.
RG hackade mig och många andra som skriver på AP, FT osv via Disqus och fick på så vis reda på min mail, sen verkar man ha kollat (i sammarbete med Bonnier) om denna mailadress använts för att göra beställningar (te.x böcker odyl) och då har man direkt personnr/adress.. Sen utöver detta så använde dom Bisnode för att göra kreditkoll och som ett indirekt hot ("vi vet var du bor"). Min mail var anonym förutom att jag beställt från den någon gång, man tror ju inte att företag ska samarbeta med kriminella organisationer så som RG direkt.
Ursäkta, jag vill inte vara elak.
Men det var tamejfan det absolut dummaste du kunde göra, att beställa något
privat med din anonyma mailadress.
RG får även hjälp från journalisterna i SR, Aftonbladet och Expressen (minst dessa tre i alla fall), som gett dem tillgång till mejl de fått från alla som "näthatat" dem. Alltså, alla ni idioter som blir förbannade på någon krönikör och skickar ett argt mejl till dem, så har eran mejladress redan blivit reggat av RG, även om ni inte kommenterar via DISQUS.
Detta har de i många fall kunnat koppla till DISQUS-konton, och i vissa fall även till dig som person, om du varit så pass korkad att du använt din anonyma e-postadress till privata ärenden.