Citat:
Ursprungligen postat av
Golonka
Kulturmarxist är något viktigt på spåren här en sida bak. Detta är allvarligt och naturligtvis helt oacceptabelt. Fan vet vi lka hållhakar man skaffar sig på politiker, tjänstemän och makthavare... Någon gift fyrabarnsfarsa som jobbar på Högkvarteret, hänger på Darkside och chattar om bögporr med S&M-inslag. Någon höjdare på FMV som beställer avancerade nätdroger som han pundar loss med i hemlighet. En centralt placerad miljöpartist som visar ett osunt intresse för amerikanska bilar från 50-talet...
Detta är naturligtvis något SÄPO bör hålla ögonen på, för den här övervakningen och registreringen är livsfarlig för samhället och då tänker jag längre än att fiska efter folk som har från åsiktskorridoren avvikande syn på invandringen. Det måste finnas en massa s.k "överskottsinformation" RG/Piscatus fångar upp och som man just nu inte har någon användning för, men som kan användas som påtryckningsmedel i andra sammanhang.
Researchgruppen och dess sidoorganisationer utgör en betydligt större och högst verklig samhällsfara, än ett antal frustrerade privatpersoner som använder kommentarsfälten som pysventil för att inte spricka och flyga i luften totalt inför den rådande samhällsutvecklingen.
Jag hoppas verkligen någon anmäler detta, tipsar SÄPO, MUST eller motsvarande. EXPO och Researchgruppen måste bekämpas. Med lagliga medel, men bekämpas likafullt!
Det som följer här har jag ungefärligen skrivit i Expo-tråden för länge sen.
Frågan om åsiktsfrihet är fundamental i en demokrati. Det är dock även viktigt att hålla koll på människor med potentiellt farliga åsikter. Därför accepterar demokratier också att man har en säkerhetspolis och olika underrättelseverksamheter.
MEN detta är noga diskuterat och avvägt och lagreglerat. Väldigt mycket tankemöda har under många år i många länder lagts ner på att skapa regler som dels skyddar den enskildes integritet och dels skydda ländernas säkerhet. Expo:s och Researchgruppens verksamhet är totalt oreglerad.
Vad Säpo får och inte får göra är alltså reglerat. Som någon nämnde diskuterades även FRA-spaningen noga innan den antogs. Ingen har diskuterat Expos/RG:s verksamhet.
Säpos arbete övervakas av demokratiskt valda politiker. Det gör inte Expo/RG. Det finns en särskild grupp av riksdagsledamöter som har insyn i Säpos arbete. Jag minns inte just nu vad den heter. Eftersom regeringsmakten kan skifta finns det en motivation att inte gå över gränserna.
Säpos arbete kritiseras då och då i media. Jag vill minnas att det var en skandal i Norge när deras Säpo avlyssnade en Arbeiderpartiet-konferens. Inga media kritiserar Expo/RG.
Man kan vända sig till Säpo och begära att få ut sin eventuella mapp. En del personer har gjort så och fått ut hela eller delar av sin akt. Vem kan begära ut sin akt från Expo/RG?
Man kan få skadestånd från Säpo om Säpo har gjort fel. För några decennier sedan fanns ett fall med en snickare på örlogsvarvet i Karlskrona som fick sluta sitt arbete sedan han felaktigt klassats som säkerhetsrisk. Han bråkade länge och fick som jag minns det slutligen skadestånd. Vem kan göra detsamma mot Expo/RG?
Olaglig åsiktsregistrering brukade förr väcka kritik av PK-eliten. Kända fall är socialdemokraternas IB-registrering (som Jan Guillou och Peter Bratt fick fängelse för att de avslöjade) och socialdemokraternas s k sjukhusspioneri (de registrerade misstänkta kommunister). I början av 2000-talet fick personer stora skadestånd för att de åsiktsregistrerats av en nazist.
Men liksom i Oceanien kan reglerna vända 180 grader och numera använder ett par av landets största tidningar obekymrat privat upprättade åsiktsregister.
Det väckte stor uppmärksamhet för ett par val sedan när ett politiskt parti - jag tror det återigen var S - hittade lösenord till ett annat partis interna nät och använde det för att komma in där. Det var inte hacking i egentlig mening, men det väckte stor upprördhet och ett par personer fick väl lämna sina jobb. Men liksom i Oceanien har man vänt på en femöring och ingen reagerar när Expo/RG använder mycket mer sofistikerade metoder för att kartlägga tusentals människor.
En annan skillnad är att Säpos verksamhet inte syftar till att skandalisera och skrämma människor. Vad Säpo vet talar man inte om utåt, om det inte går så långt som till en rättegång (några terrorister har ju t ex dömts och då har en del rätt neutrala uppgifter publicerats). Men inte ens då gör man något som medvetet är ägnat åt att förstöra människors privata liv. Själva syftet med Expo/RG:s verksamhet är däremot att förstöra för människor.
Det finns också ett klassperspektiv. Den som har många miljoner kan upprätta en storskalig kartläggning av sina meningsmotståndare. Den som inte har det kan inte göra detsamma. Var har vi Vänsterpartiets reaktion mot Expo/RG:s finansiella övertag?
Det är väldigt märkligt att inga ledarskribenter tagit upp de principiella problemen med Expos/RG:s oreglerade registreringsverksamhet. Under åren har det faktiskt hörts några små knyst emot mötesstörningar, men om detta - ingenting.
Expo/RG, ni vet säkert vem jag är. Så svårt är det inte. Kom gärna på hembesök. Som ni vet är jag numera inte så sårbar. Jag kan ta en uthängning. Det kan bli en intressant match.