Citat:
Ursprungligen postat av
KlokOchSnygg
Om man är dålig på ett område är det kanske bäst att låta bli och dra slutsatser eller "känna"
Hur mycket har du läst om 9/11? För är det är något som väldigt många tycker är knepigt, byggnaderna pulvriserades och det finns massor av fragment som spridits långt.
Exempelvis hittade man mängder med benfragment på
Deutsche Bank Building
Hur kan människor pulvriseras i ett ras?
Lite drygt en minut in på denna videon ser man en man som exploderar ut ur byggnaden:
https://www.youtube.com/watch?v=l8oXH9TdDuc
Till skillnad från dig har jag inte dragit någon slutsats om kollapsen. Jag har uttryckligen sagt att jag inte kan det. Det finns däremot en annan debattör som vi båda känner som drar absoluta slutsatser utan att kunna presentera beräkningar eftersom det blir för komplicerat. Ungefär som att "känna", antar jag.
Jag har läst ganska mycket, men det var några år sedan.
Vad "väldigt många tycker" har jag svårt att kommentera de får dessa människor göra själva.
Jag har fortfarande inget pålitligt sätt att avgöra vad som borde och inte borde hända när 110 våningar skyskrapa kollapsar. Att mänskliga kvarlevor sprids lika långt som större stålbalkar låter inte mer orimligt än att de inte skulle göra det.
Personen som blåser ut genom fönstret vet jag inte vad det har med saken att göra. Kan mycket väl vara något som exploderar, det brukar explodera saker i brinnande hus. Men det verkar inte starta någon kollaps och inga större stålbalkar verkar följa med.
Det här ämnet har gått på tomgång i många år nu, väldigt lite nytt sägs. Den enda anledningen att jag lite mer aktivt gav mig in i tråden igen var att nya beräkningar utlovades. Men det blev inte så mycket av med det.