2014-09-07, 02:32
Medlem
MKultra72s avatar
Skulle man få nöjet skulle det fan vara svårt att tygla sig alltså. Finns nog inget som skulle kännas så frigörande som att fullkomligt massakrera en vidrig Expo-fascist

"Imaginärt" såklart, som han Ranelid sa
Senast redigerad av MKultra72 2014-09-07 kl. 02:36.
Citera
2014-09-07, 02:35
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
Hade varit roligt ifall någon de intervjua bor en bit ut i skogen och när de står där och provocerar så skjuter han ner dem och slänger i dem i ett syrabad.
Jag vet inte hur David Baas och Expressen brukar göra men Aschberg har ett säkerhetsteam bakom sig när han konfronterar folk.
Citera
2014-09-07, 02:37
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Nu är det inte en rättslig prövning. Beviskraven är inte desamma som i en domstol. Vad som spelar roll är om publiken uppfattar och tror.

Att säga att man inte kommer ihåg (gud vad jag skäms när SD:are kör den) eller "det kan va någon annan som använt min dator" (då skäms jag ännu mer) skulle kanske fria i en rättegång.

Men det väsentliga här är ju vad publiken tror. Och de tänker naturligtvis att det är en avslöjad gubbe som slingrar sig. Lika med "inga kommentarer" så tänker man avslöjad gubbe som vill vinna tid.

Som jag skrivit i inlägget ovan tycker jag det är bäst att inte svara, men förklara varför. Att inte vilja bli konfronteras oförberedd i sitt hem är en fullt giltig förklaring. Man behöver överhuvudtaget inte lyssna på Expressens frågor. Det faktum att de hoppar fram på sådant sätt gör att man inte vill medverka.
Att neka är det bästa, "inga kommentarer" och liknande får bara folk att tänka att vederbörande är skyldig. Ett kort förnekande. Sedan kan man möjligen göra ett uttalande där man förklarar hur lätt det är att fabricera "bevis" i sådana här saker.
Citera
2014-09-07, 02:41
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
jag var nog hemma.
Något av exemplen har jag faktiskt skrivit om. Vilka kan jag naturligtvis inte beskriva utan att outa mig. jag har också skrivit om andra politiker som inte skött sig. Oftast utan att ange att de är politiker eftersom ansvarig utgivare inte tycker det haft med brottet att göra.
Fast jag skulle inte gärna rösta på en sådan politiker

Men varför tycker ni att just sd-politiker ska ha fribrev från journalistisk granskning?

Råkade det vara en rödgrön politiker då? Knappast att det inte skulle ansetts irrelevant om det var en SD-politiker. Det är därför ni har lägst förtroende och är hatade din jävla subba.
Citera
2014-09-07, 02:44
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Att neka är det bästa, "inga kommentarer" och liknande får bara folk att tänka att vederbörande är skyldig. Ett kort förnekande. Sedan kan man möjligen göra ett uttalande där man förklarar hur lätt det är att fabricera "bevis" i sådana här saker.
Inga kommentarer = Snälla glöm detta med tiden/ge mig mer tid att fundera ut en bra bortförklaring, gärna med hjälp av dyra PR-konsulter.
Citera
2014-09-07, 02:46
Medlem
Menveds avatar
Vi diskuterar två olika saker här i tråden, det är därför det blir en del missförstånd.

Om du inte är politiker så är det bästa att säga att du aldrig har skrivit några kommentarer på Avpixlat och liknande. En vanlig människa är inte en offentlig person och det blir direkt förtal om Expressen skulle tillskriva dig kommentarer du säger att du aldrig fällt. Domstolen kommer inte ens att pröva sakfrågan, d.v.s. om Expressens bevis för att du skrivit kommentarerna är korrekta, eftersom detta inte krävs av lagstiftningen. Expressen har gjort sig skyldiga till förtal ändå. Så om man vill slippa hamna i tidningen så är det bara att förneka och smälla igen dörren, och Expressen kommer inte att skriva en rad.

Är du politiker så är det annorlunda. Då är du en offentlig person, och Expressen kan förmodligen publicera kommentarerna och ta med ditt förnekande o.s.v. Jag tycker ändå det är bäst att blåneka, och låta dem skriva sin artikel om de vill.
Citera
2014-09-07, 02:58
Medlem
Pungs avatar
Men det här är ju ändå så korkat av Expressen. Jag kan verkligen lova att.detta inte kommer funka.

Det finns de insatta SD-väljarna som på sin höjd stör sig på SD:s fjantighet att aldrig kunna snäsa av journalister. Det är väl iofs missnöje mot SD, men inget som får folk att byta parti. Möjligen då till SvP.

Sen så de totalt politiskt ointresserade. Som inte ens kommer märka avslöjandet.

Vidare finns den absolut största väljargruppen. De som hänger med lite grann. De uppfattar inte att det här är ett nytt avslöjande (vilket det ju egenligen inte heller är). "Men, det här har vi ju redan hört om", är deras reaktion. "Det var visst några Sverigedemokrater som skrivit rasism på internet. Det har jag läst om". För dom är alltså detta gamla saker som dras upp, och att det snarare är en påminnelse så här i valtider än något nytt avslöjande. (Vilket återigen ligger nära sanningen). Det uppfattas som oschysst och "jag är trött på den här mobbingen av SD".

Den grupp som reagerar på det här är aktiva SD-hatare. De hänger med i vad som händer runt SD mer detaljerat och kan särskilja det här avslöjandet från den förra. Men de ogilla redan SD.

Detta blir alltså inget som förändrar någon allmän opinion. Mer förstärker. SD blir mer stärkta i uppfattningen att media är fiende. SD-hatare har fått ännu en bekräftelse på att partiet är rasister. Och folk i gemen uppfattar att partiet är mobbat.

Reaktionerna kommer alltså bli massa skadeglada tweets där SD-hatarna låtsas vara upprörda och skrämda fast de bara är glada över att ha fått in en träff på fienden. Opinionen kommer inte påverkas, media kommer stå som förlorare efterssom de framstår som politiska aktivister.
Citera
2014-09-07, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Detta blir alltså inget som förändrar någon allmän opinion. Mer förstärker. SD blir mer stärkta i uppfattningen att media är fiende. SD-hatare har fått ännu en bekräftelse på att partiet är rasister. Och folk i gemen uppfattar att partiet är mobbat.

Reaktionerna kommer alltså bli massa skadeglada tweets där SD-hatarna låtsas vara upprörda och skrämda fast de bara är glada över att ha fått in en träff på fienden. Opinionen kommer inte påverkas, media kommer stå som förlorare efterssom de framstår som politiska aktivister.

En helt riktig analys. Finns inte mycket mer att tillägga. De som vinner mest på detta är SD, och de stora förlorarna är PK-media som undergräver sitt redan väldigt låga förtroende hos allmänheten. I själva verket kan detta mycket väl leda till att många proteströstar mot det mediala etablissemanget. Folk har i allt större utsträckning fått upp ögonen för hur illa ställt det är med ett politiskt- och medialt etablissemang som behandlar ett demokratiskt valt parti på ett sätt som inte ses med blida ögon bland den breda allmänheten oavsett om man tänkt rösta på SD eller ej. De riktiga SD-hatarna blir allt färre och allt mer radikala. Gott så.
Senast redigerad av Pazzamo 2014-09-07 kl. 03:35.
Citera
2014-09-07, 04:06
Medlem
Virrigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Vad tycker ni om dessa vidriga kommunisters förföljelse utav de som inte delar regimens åsikter? Kan det tänkas att folk har börjat få nog nu, och kommer möta dessa åsiktskommissarier med basebollträ i dörren?

Ett flertal politker "förföljs" av 'journalister', men hur de väljer att tackla situationen berättar nog mer om deras politiska sida än diverse anklagelser de får bemöta.
Väljer de att bemöta situationen med basebollträ i dörren så är de nog inte så mycket smartare än Erik Almqvist och ska nog inte ha något med politik att göra.
Citera
2014-09-07, 04:17
Medlem
MKultra72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virrigast
Ett flertal politker "förföljs" av 'journalister', men hur de väljer att tackla situationen berättar nog mer om deras politiska sida än diverse anklagelser de får bemöta.
Väljer de att bemöta situationen med basebollträ i dörren så är de nog inte så mycket smartare än Erik Almqvist och ska nog inte ha något med politik att göra.

Blir man hotad och tycker situationen blir otäck är det väl ganska normalt att människor, som en helt naturlig reaktion, vill försvara sig. Sen gör människor det kanske inte speciellt jättesmidigt ihop med kompisar och på fyllan.. Det gäller nog alla, jag tror inte det minsta på att en vänsterpolitiker skulle betett sig annorlunda. Så ptja, ditt argument är ganska uselt.

Jag tycker såklart det är okej att fråga ut politiker om de gjort något brottsligt, men att som expressen/RG gör; förföljer, hänger ut (som rasister och nazister - utan att dom har bevis för något sådant) och to.m hotar oss privatpersoner, endast för att vi skrivit på sidor som Fria Tider? Det är fan inte okej. Det enda jag gjort är att jag argumenterat ned diverse vänsermänniskor på FT och AP, vilket tydligen sticker i ögonen för mycket på Mattson, så pass att han tycker jag är värd att trakassera på olika sätt. Skitstöveln ska sitta bakom lås och bom, vapenhandel och fan vad han sysslat med.. Helt otroligt att de kan ha läsare öht.
Senast redigerad av MKultra72 2014-09-07 kl. 04:32.
Citera
2014-09-07, 04:36
Medlem
Virrigasts avatar
[quote=MKultra72|50240023]Blir man hotad och tycker situationen blir otäck är det väl ganska normalt att människor, som en helt naturlig reaktion, vill försvara sig. Sen gör människor det kanske inte speciellt jättesmidigt ihop med kompisar och på fyllan.. Det gäller nog alla, jag tror inte det minsta på att en vänsterpolitiker skulle betett sig annorlunda. Så ptja, ditt argument är ganska uselt.

Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Blir man hotad och tycker situationen blir otäck är det väl ganska normalt att människor, som en helt naturlig reaktion, vill försvara sig. Sen gör människor det kanske inte speciellt jättesmidigt ihop med kompisar och på fyllan..

Hotad? Hur skedde detta hot? Att vara en politiskt aktiv person och dessutom tro att man kan komma undan med en dagsfylla där man blir tillräckligt provocerad för att kunna begå sådana misstag? Ja, går man så långt så får man stå sitt kast. Att kalla någon för "babbe lover" bevisar nog dessutom personen sanna åsikter. Då bör man byta till SvP

Citat:
Ursprungligen postat av MKultra72
Jag tycker såklart det är okej att fråga ut politiker om de gjort något brottsligt, men att som expressen/RG gör; förföljer, hänger ut (som rasister och nazister - utan att dom har bevis för något sådant)

Jag försvarar verkligen inte aftonbladet eller expressen; det är en skam att kalla det för en tidning och dess anställda för journalister. Men för att vara en provocerande skvallertidning så bör man fortfarande kunna argumentera/överleva dessa parasiter på ett anständigt sätt.
Citera
2014-09-07, 04:55
Medlem
MKultra72s avatar
Dom upplevde situationen som hotfull, kastades väl stenar mot dom också, klart dom reagerar.

Är man politiker, även om detta var i ett väldigt tidigt skede för dom, så måste man ju tänka sig för så man inte blir för full och förlorar omdömet som de gjorde.

Men jag tycker man gjort en höna av en fjäder.. De höll i några aluminiumrör, wow, århundradets scoop som måste tas upp varje gång man nämner SD. Patetiskt.

Ingen tar upp de otal 7klövernpolitiker som begått mycket grövre brott som to.m lett till fällande domar; https://docs.google.com/document/d/1xO_kruy8hgikQBZ3KYJfpjN2RNXUiP-i3HFJVz84zL8/edit#
Senast redigerad av MKultra72 2014-09-07 kl. 04:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in