2014-09-07, 01:10
Bannlyst
Om jag förstår trådens Sd:are rätt, så är det viktigt att spela efter medias "regler" och bete sig bra och krypa för dom?

Varför skulle trollet David Baas ens förtjäna att bli trevligt bemött? Ge honom en torpare och stäng dörren. Bäst av allt misshandla honom så han hamnar i koma.

Sd är rebeller som skiter i vad etablissemanget tycker, eller inte . Bättre ni röstar på FP istället.
Citera
2014-09-07, 01:15
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Är du tappad?

Ponera att Baas åker ut till 20-tal SD-företrädare och alla låtsas om att de är någon annan som skrivit, det kommer låta trovärdigt eller hur? Eller så kommer Baas och påpekar att de även resonerat likadant på Facebook/Twitter och grattis, nu är vederbörande i fällan osv.

"Inga kommentarer tills detta är uträtt internt".

1) förhandla aldrig under press
2) Expressen är inte intresserade av att ta reda på sanningen, de är inte SDs vänner och de kommer inte ge en rättvis bild

Minimera skadan och säg ingenting. Nada, Nix, Noll!
1. Nej, och ingen har mig veterligen påstått att man ska "förhandla".
2. Nej, de är fiender och just därför så kan man ljuga dom i ansiktet.

I valet mellan i ett fall med undermålig bevisning att erkänna att man betett sig som en idiot eller förneka att man betett sig som en idiot så förefaller det senare vara mycket klokare. Ett erkännande används både mot den som erkänt i form av uteslutning och förlorande uppdrag men även emot tex Åkesson i debatter där han ska tvingas förklara beteendet. Enklare för Åkesson om vederbörande nekat, då kan Åkesson svara "Vederbörande nekar och hittills har ingen riktig bevisning kommit fram" samt om påkallat utveckla varför bevisningen är undermålig.
Citera
2014-09-07, 01:16
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kan ni ge fan i att mata trollet? Svara inte, fråga inte. Det är märkligt att i en tråd som handlar om hur man ska bete sig om man får besök av psykopatsvin av typen "krimreporter" så visar hälften av deltagarna i aktiv handling raka motsatsen till det man annars i tråden kommer fram till är det bästa bemötandet. Inled inga diskussioner, svara inte, fråga inte. Gäller både IRL-troll som Baas och internettroll som "krimreporter". När det gäller internettroll så kan man även anmäla för spam och off topic om det krävs.

Tycker inte man ska ge sig in i några diskussioner alls. Svara ett kort "nej" eller "inga kommentarer" på frågan om du har skrivit det och det och avsluta sedan samtalet (kör ut journalisten om det är hemma hos dig, lämna platsen för samtalet om det är på annan plats - ring polisen om journalisten följer efter eller vägrar lämna).
Ett kort "nej" duger naturligtvis också. Jag ville bara illustrera hur lätt det är att slå hål på den "bevisning" som används i sådana här fall.
Citera
2014-09-07, 01:17
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Sant, Expressen kan inte hänga ut folk som de inte har bevis för har gjort något. Men anmärkningsvärt att de hänger ut folk som tycker olika men våldtäktsmän och pedfiler skyddar de.
Klart att de kan. Men om de gör det och vederbörande förnekat (inte hållit tyst alltså!) så blir det upp till Expressen att visa att det hela var sant. Och en domstol skulle inte köpa Expressens bevisföring om vederbörande direkt nekat till inblandning. Att varken neka eller erkänna ger åtminstone vid en senare rättslig prövning troligen mer på fötterna för Expressen.
Citera
2014-09-07, 01:25
Moderator
Tinuviels avatar
Peter Wolodarski oroar sig för att uthängningarna inte har önskad effekt.
Citat:
Det är som att vi inte längre förväntar oss mer av partiets företrädare, det är som att varje ny skandal mest av allt tröttar ut – snarare än att väcka normala instinkter till liv. Det är som om Sverigedemokraterna bedöms med en annan måttstock.
http://unvis.it/www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-avtrubbning-ar-jimmie-akessons-basta-hopp/

Det är så tröttsamt! JA, partiet bedöms med en annan måttstock. Av media, som ensidigt granskar och förföljer medlemmar och sympatisörer till SD - samt invandrarkritiker i gemen MEN partiet bedöms också med en annan måttstock av väljarna. De skulle rösta på partiet om så Jimmie Åkesson ersattes som partiledare av en äggplanta med ett hakkors inristat i skalet.

Det är invandringspolitiken det är fel på. Folk börjar tröttna.

Det är också i det ljuset man får se Expressens agerande. De VET att det de håller på med handlar mer om partipolitisk aktivism än journalistik, de vet att detta inte påverkar opinonen - nu agerar de av illvilja. Inget annat.
Citera
2014-09-07, 01:33
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Och då bör givetvis alla hembesök besvaras med:"jag kommenterar inget förrän vi utrett detta internt".
Inga fler kommentarer eller urskulder osv.

Var god och håll käften så minimeras skadan. Än en gång, håll käften och kommentera inget, ingen kommer få upprättelse i etablissemangsmedia.

"Jag kommenterar inget förrän vi utrett detta internt". Punkt slut!

Håller helt med om att det är URBOTA KORKAT att spela med i Expressens spel och låta sig se dum ut i en oförberedd konfrontation.

Men det låter faktiskt illa när en politiker säger "inga kommentarer". Även det är också en form av respons och blir i någon mening en bekräftelse i publikens öron. Jag tycker man kan kosta på sig det lite längre svaret:

"Du, om ni vill ha en intervju så ringer man i förväg så jag får chans att begripa vad det handlar om. Man störtar inte bara in på morgonen och kör en kamera i ansiktet på folk. Det ställer jag inte upp på. Hej då".

Detta ger lika lite som "inga kommentarer". Man behöver vare sig försvara eller förneka något eller trassla in sig i bortförklaringar. Men man ger publiken en förklaring till varför man inte ger några kommentarer, och kastar så att säga tillbaka bollen. Publiken kommer tänka att: Ja, varför kan de inte ringa först? Varför kan de inte ge killen en chans att sätta sig in i vad saken gäller? Varför måste de ambusha honom och få honom att framstå så dålig som möjligt? Varför vill de ha det så, istället för en intrervju där vi faktiskt får en förklaring.

Alla kan någonstans relatera till den oförberedda som yrvaket får en kamera i nyllet. Det är ett jävla oskick och folk retar sig på det där skolpolis-beteendet att dyka fram med självbelåten min och "sätta dit" någon.

Men det krävs ändå att offret pekar på det. Blir det "inga kommentarer"-stilen blir tankarna snarare den ignoranta översittaren som gör vad han vill. Då hamnar sympatierna hos reportern som sliter med att ställa nonchalanta makthavare till svars.

Tror många journalister älskar "inga kommentarer". Det bekräftar ju hela avslöjandet och man behöver inte ens nyanserad. Den avslöjade har avböjt det vänliga erbjudandet att ge sin sida av saken.
Citera
2014-09-07, 01:54
Medlem
Tjoflos avatar
Hade varit roligt ifall någon de intervjua bor en bit ut i skogen och när de står där och provocerar så skjuter han ner dem och slänger i dem i ett syrabad.
Citera
2014-09-07, 01:56
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Klart att de kan. Men om de gör det och vederbörande förnekat (inte hållit tyst alltså!) så blir det upp till Expressen att visa att det hela var sant. Och en domstol skulle inte köpa Expressens bevisföring om vederbörande direkt nekat till inblandning. Att varken neka eller erkänna ger åtminstone vid en senare rättslig prövning troligen mer på fötterna för Expressen.

Nu är det inte en rättslig prövning. Beviskraven är inte desamma som i en domstol. Vad som spelar roll är om publiken uppfattar och tror.

Att säga att man inte kommer ihåg (gud vad jag skäms när SD:are kör den) eller "det kan va någon annan som använt min dator" (då skäms jag ännu mer) skulle kanske fria i en rättegång.

Men det väsentliga här är ju vad publiken tror. Och de tänker naturligtvis att det är en avslöjad gubbe som slingrar sig. Lika med "inga kommentarer" så tänker man avslöjad gubbe som vill vinna tid.

Som jag skrivit i inlägget ovan tycker jag det är bäst att inte svara, men förklara varför. Att inte vilja bli konfronteras oförberedd i sitt hem är en fullt giltig förklaring. Man behöver överhuvudtaget inte lyssna på Expressens frågor. Det faktum att de hoppar fram på sådant sätt gör att man inte vill medverka.

Sen är det naturligtvis alltid lättare att sitta så här framför datorn med en kopp kaffe och tänka ut bra saker. Men jag tror ändå inte det är fel. Ju mer sådant här som diskuteras på Flashback, desto mer tankar finns det hos invandringskritiker om hur man bör reagera ifall man själv skulle bli utsatt.

Jag tror att impulsen för alla är att förneka samtidigt som man inte riktigt vågar gå all-in. Då kommer det sådana där löjliga grodor "det har jag inget minne av".

Men nu när jag tänkt på detta så tror jag att om något sånt här hände mig, så skulle jag nog samla mig och bekämpa första impulsen och istället konfrontera reportern med intervjumetoden för att därefter stänga dörren.

Viktigaste lärdomen är dock att faktiskt bete sig på ett sätt att man tål att bli "avslöjad". Gubbar som avreagerar sig på avpixlats kommentarsfält ÄR faktiskt ganska patetiskt. Även om det inte påverkar SD:s valresultat.
Citera
2014-09-07, 02:04
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Jag vill än en gång poängtera, ingen vill höra om ursäkter och bortförklaringar. Inga fucking "hackerattacker", "kompisar som skrivit", "kommer inte ihåg..." Osv. Ingen SD-företrädare kan räkna med att få rädda sitt skinn hos MSM eller att få rättvis behandling.

Alla frågor besvaras med:"Jag avböjer att kommentera tills vi utrett detta internt" vid behov upprepas samma fras.

Det spelar ingen roll hur graverande situationen är och det finns inget "du måste väl ändå svara...", "anser du inte att du har en skyldighet att..." osv. Bara håll käften!

Det är bara 7 dagar fram till valet. Vi behöver inte se stammande och svettiga SD:are göra bort sig i rutan.

Håll käften så blir skadan minimal.
Handbok i valframgång. Har tänkt samma tankar tidigare, varför skall man svaja vidare. Visst att man första gången då hembesöken och skenrättegångarna skedde inte hade en handlingsplan. Nu tycker man att dessa demokratins ansikten och utav folket valda medmänniskorna borde vara bättre förberedda, nästa gång kan det vara dem!

Även om majoriteten av de förföljda duckar angreppen någorlunda snyggt så har etablissemanget alltid ny ammunition. Se bara på det vidriga försöket till smutskastning med flera år gamla nyheter om någon felberäkning i skattesiffrorna. 64000, det är mindre än vad sjuklöverns lakejer tar emot i mutor för att rösta som företagarna och globala företag vill.
Citera
2014-09-07, 02:05
Medlem
Tjoflos avatar
Raderade själv mitt disqus konto förra gången det hände för att skapa ett nytt med guerilla email
Citera
2014-09-07, 02:10
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Viktigaste lärdomen är dock att faktiskt bete sig på ett sätt att man tål att bli "avslöjad". Gubbar som avreagerar sig på avpixlats kommentarsfält ÄR faktiskt ganska patetiskt. Även om det inte påverkar SD:s valresultat.

Visst är det så. Skriver man inte helt idiotiska saker blir det givetvis väldigt svårt för Expressen att sätta dit en. Har inte riktigt förstått mig på folk som skriver den typen av saker som är uppenbart menlösa och korkade.
Citera
2014-09-07, 02:13
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Håller helt med om att det är URBOTA KORKAT att spela med i Expressens spel och låta sig se dum ut i en oförberedd konfrontation.

Men det låter faktiskt illa när en politiker säger "inga kommentarer". Även det är också en form av respons och blir i någon mening en bekräftelse i publikens öron. Jag tycker man kan kosta på sig det lite längre svaret:

"Du, om ni vill ha en intervju så ringer man i förväg så jag får chans att begripa vad det handlar om. Man störtar inte bara in på morgonen och kör en kamera i ansiktet på folk. Det ställer jag inte upp på. Hej då".

Detta ger lika lite som "inga kommentarer". Man behöver vare sig försvara eller förneka något eller trassla in sig i bortförklaringar. Men man ger publiken en förklaring till varför man inte ger några kommentarer, och kastar så att säga tillbaka bollen. Publiken kommer tänka att: Ja, varför kan de inte ringa först? Varför kan de inte ge killen en chans att sätta sig in i vad saken gäller? Varför måste de ambusha honom och få honom att framstå så dålig som möjligt? Varför vill de ha det så, istället för en intrervju där vi faktiskt får en förklaring.

Alla kan någonstans relatera till den oförberedda som yrvaket får en kamera i nyllet. Det är ett jävla oskick och folk retar sig på det där skolpolis-beteendet att dyka fram med självbelåten min och "sätta dit" någon.

Men det krävs ändå att offret pekar på det. Blir det "inga kommentarer"-stilen blir tankarna snarare den ignoranta översittaren som gör vad han vill. Då hamnar sympatierna hos reportern som sliter med att ställa nonchalanta makthavare till svars.

Tror många journalister älskar "inga kommentarer". Det bekräftar ju hela avslöjandet och man behöver inte ens nyanserad. Den avslöjade har avböjt det vänliga erbjudandet att ge sin sida av saken.
Bra skrivet. Det är så man hanterar den här politiska förföljelse som dessa människor har utsatts för. Kvasimedia vars utfrågningar liknar DDR-förhör eller gestapomotsvarigheten vinner på vad du än gör, tystnad eller att vända dem ryggen är det som skadar en sund demokratiutövning minst. Att ge sig in i en debatt klockan 07.00 på morgonen med en journalist som har skräddarsytt ett förhörsformulär är bäddat för åtminstone en eller två fjädrar som man kan göra hönor av. Allt i den goda folkviljan och demokratins namn.

Diggar din signatur förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in