2014-08-31, 17:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Hade tydligen lagt över 20 fantamilioni på Paloschi. Dags att dra ner budet...lite grann.

Nu börjas det med rökridåerna.

Underbart. Jag kommer lägga 50 på både Pjanic och Totti.
Citera
2014-08-31, 22:10
Bannlyst
Har en olustig känsla att något är galet i min budningslista och jag slutar upp med värsta dödgrävargänget
Citera
2014-09-01, 00:14
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Nu börjas det med rökridåerna.

Underbart. Jag kommer lägga 50 på både Pjanic och Totti.

Mindre än 150 fantamilioni för Klose är ett skambud, väser min rådgivare, den företagsamme mysfarbrorn Mino Raiola.

Bra start i Fantasyfoot vad gäller Serie A i alla fall: 20:e plats av de 977 deltagande.
Citera
2014-09-03, 11:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Har börjat budgivningen, måste säga att systemet fungerar väldigt smidigt och bra. Det tar inte alls så lång tid som jag fruktade. Sedan kanske det i och för sig visar sig att man sitter där med ett gäng sorgliga föredettingar och skadebenägna röda-kort-samlare i laget till slut, men det må vara hänt. Ska bli en spännande tävlingslek, ett intressant upplägg på det hela.

Och i Fantasyfootspelen har det också blivit dags att bestämma sina trupper. Fem ligor, fem trupper nu uttagna innan deadline 12:e september, ser lovande ut. I tyska och franska ligan går det än så länge så där, men i Italien (bara en omgång i och för sig), Spanien och England går det betydligt bättre.
Citera
2014-09-03, 16:23
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Har börjat budgivningen, måste säga att systemet fungerar väldigt smidigt och bra. Det tar inte alls så lång tid som jag fruktade. Sedan kanske det i och för sig visar sig att man sitter där med ett gäng sorgliga föredettingar och skadebenägna röda-kort-samlare i laget till slut, men det må vara hänt. Ska bli en spännande tävlingslek, ett intressant upplägg på det hela.

Och i Fantasyfootspelen har det också blivit dags att bestämma sina trupper. Fem ligor, fem trupper nu uttagna innan deadline 12:e september, ser lovande ut. I tyska och franska ligan går det än så länge så där, men i Italien (bara en omgång i och för sig), Spanien och England går det betydligt bättre.

Kul att du gillar upplägget! Jag tycker budgivningen samt matchspelandet deltagare mot deltagare ger spelet en helt ny dimension. Lite djupare än andra alternativ.

Det är alltid lika spännande att se sin trupp för första gången. Hittills har jag varit nöjd med mina två trupper i tidigare utgåvor, även om det blev flopp senast. Det är ganska säkert att man får en handfull spelare som man verkligen, verkligen ville ha. Sedan gäller det att rangordna reserverna enligt sin smak så truppen bli komplett.

Själv ska jag bara ha Pjanic och Candreva. Så är det.
Citera
2014-09-03, 18:40
Medlem
Gantss avatar
Budat o klart, 50 fantacalcio på Torres. Inga konstigheter!
Citera
2014-09-04, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Budat o klart, 50 fantacalcio på Torres. Inga konstigheter!

Jag har 55 på honom. Bara så att du vet
Citera
2014-09-04, 17:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Jag har 55 på honom. Bara så att du vet

60 fantamilioni på Quaison, capisce?

Kommer man att kunna se hur mycket andra deltagare fick betala för sina spelare när spelarna har fördelats? Har en känsla av att jag kommer att betala fantasisummor för de spelare jag verkligen vill ha...Undrar vilka värvningsstrategier herrarna i fråga begagnar sig av? Jag har en viss aning om vilka spelare det kommer att vara hårdast kubbning om.
Citera
2014-09-04, 20:16
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
60 fantamilioni på Quaison, capisce?

Kommer man att kunna se hur mycket andra deltagare fick betala för sina spelare när spelarna har fördelats? Har en känsla av att jag kommer att betala fantasisummor för de spelare jag verkligen vill ha...Undrar vilka värvningsstrategier herrarna i fråga begagnar sig av? Jag har en viss aning om vilka spelare det kommer att vara hårdast kubbning om.

Ja, allt kommer redovisas efter att spelarna fördelats.

En värvningsstrategi kan vara att prioritera målvakt och försvar och exempelvis inte försöka dra in de bästa mittfältarna och anfallarna. Istället chansa på lite osäkrare kort där och testa spelare från mindre lag, samtidigt som man bygger upp laget bakifrån. Dra in de bästa målvakterna som släpper in lite må och få in de bästa backarna som alltid får bra betyg.

Jag följer inte detta själv, men är något jag funderat på i alla fall.
Citera
2014-09-04, 21:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Ja, allt kommer redovisas efter att spelarna fördelats.

En värvningsstrategi kan vara att prioritera målvakt och försvar och exempelvis inte försöka dra in de bästa mittfältarna och anfallarna. Istället chansa på lite osäkrare kort där och testa spelare från mindre lag, samtidigt som man bygger upp laget bakifrån. Dra in de bästa målvakterna som släpper in lite må och få in de bästa backarna som alltid får bra betyg.

Jag följer inte detta själv, men är något jag funderat på i alla fall.

Och när man ställer upp sin elva inför varje omgång finns det inga begränsningar för antal spelare från samma lag?
Citera
2014-09-04, 23:03
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Och när man ställer upp sin elva inför varje omgång finns det inga begränsningar för antal spelare från samma lag?

Nej, precis. Vill du fylla upp hela elvan med spelare från Sassuolo, går det alldeles utmärkt.

Finns dock begränsat antal formationer att välja mellan. Man kan tyvärr inte slänga in samtliga 6 anfallare i startelvan, även om det hade varit fördelaktigt
Citera
2014-09-04, 23:06
Medlem
Hoppas kunna skapa tid och möjlighet att sätta mig i lugn och ro för att registrera mig och ordna laget nu till helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in