2014-09-04, 23:20
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hoppas kunna skapa tid och möjlighet att sätta mig i lugn och ro för att registrera mig och ordna laget nu till helgen.

Dags att skruva upp budet på Sau då, för att försäkra att jag drar in honom.
Citera
2014-09-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Dags att skruva upp budet på Sau då, för att försäkra att jag drar in honom.

Både du och jag vet i vilket lag han hamnar...

Colombi däremot kan vara en nitlott att få som målvakt. Jag ska vara noga med att nollställa mitt bud på honom.

Och det har inget med hans egenskaper som målvakt att göra. Utamn jag skyler allt på den där jävla Zeman...
Citera
2014-09-05, 00:00
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Nej, precis. Vill du fylla upp hela elvan med spelare från Sassuolo, går det alldeles utmärkt.

Finns dock begränsat antal formationer att välja mellan. Man kan tyvärr inte slänga in samtliga 6 anfallare i startelvan, även om det hade varit fördelaktigt

Det blev rätt tidskrävande ändå till slut: att arbeta igenom prioriteringarna så att de rakt igenom förefaller högst rimliga och helst optimala, ända ner till 64:e back och mittfältare. Pålitliga, effektiva, i så stor utsträckning som möjligt ordinarie spelare. Och så vissa nycker - spelare som andra gillar men som jag inte vill ha. Eller spelare som andra sannolikt kommer att bjuda våldsamt på och som därför väljs bort. Egentligen, kom jag fram till, finns det knappast någon enskild spelare jag måste ha.
Citera
2014-09-06, 16:56
Medlem
Knugen37s avatar
Det här med att man får nästa bud minskat med 30,50 och 70% efter att man fått ett bud accepterat gör det grymt jobbigt imo.

Säg att man budar 30 för Pjanic och man vill ha Valero och Lulic också, då slutar det med att man bara kan lägga iväg ett riktigt fjuttigt skambud på Lulic till slut då det hunnit sänkas med 50% och en fjärde mittfältare får bli en skitspelare som typ Lazzari då det hunnit sänkas med 70% eller tänker jag helt,helt fel? Hur bar ni er åt förra året, när en t.ex hade en anfallsuppsättning på Llorente,Gervinho,Cerci,Paulinho och Berardi?
Senast redigerad av Knugen37 2014-09-06 kl. 17:04.
Citera
2014-09-07, 11:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen37
Det här med att man får nästa bud minskat med 30,50 och 70% efter att man fått ett bud accepterat gör det grymt jobbigt imo.

Säg att man budar 30 för Pjanic och man vill ha Valero och Lulic också, då slutar det med att man bara kan lägga iväg ett riktigt fjuttigt skambud på Lulic till slut då det hunnit sänkas med 50% och en fjärde mittfältare får bli en skitspelare som typ Lazzari då det hunnit sänkas med 70% eller tänker jag helt,helt fel? Hur bar ni er åt förra året, när en t.ex hade en anfallsuppsättning på Llorente,Gervinho,Cerci,Paulinho och Berardi?

Jag vet inte hur det där riktigt funkar, någon som kan förklara?

Jag har visserligen fått för mig att nästa spelare du vinner kommer reas ut med dessa prissänkningar. Det är alltså inte dina bud som automatiskt sänks vid vunna spelare. Är jag rätt på det?
..................................

Glöm inte att pilla med mercaton allesammans. Inte många dagar kvar.
Citera
2014-09-07, 12:25
Medlem
anteri17s avatar
Kör en något galen budget-delning. Men ska man få Candreva, Pogba och Pjanic på mitten så är det väl det som krävs.
Citera
2014-09-07, 13:17
Medlem
Villons avatar
Hur är det nu, vad är det för deadline som gäller?
Citera
2014-09-07, 13:42
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

10:e september.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kör en något galen budget-delning. Men ska man få Candreva, Pogba och Pjanic på mitten så är det väl det som krävs.

Otur för dig då att jag avsatt 210 fantamilioni på mittfältet och bjuder 70 fantamilioni var för de tre. Och nu när jag hör att du är beredd att mörda för att få tag på dem så måste jag ju höja ännu lite mer. Tre fantamilioni på målvakter, åtta på backar och sex på forwards...samt fem fantamilioni på andra mittfältare. 238 fantamilioni uppdelat på Candreva, Pogba och Pjanic alltså.
Citera
2014-09-07, 13:51
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

10 september 23:59. Ett dygn innan ska man ha gått med i ligan.

Tick, tick Brille68. Tiden rinner ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Otur för dig då att jag avsatt 210 fantamilioni på mittfältet och bjuder 70 fantamilioni var för de tre. Och nu när jag hör att du är beredd att mörda för att få tag på dem så måste jag ju höja ännu lite mer. Tre fantamilioni på målvakter, åtta på backar och sex på forwards...samt fem fantamilioni på andra mittfältare. 238 fantamilioni uppdelat på Candreva, Pogba och Pjanic alltså.

Ni är inte i samma liga
Citera
2014-09-07, 14:23
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---
Ni är inte i samma liga

Det är tanken som räknas.

Nu kanske det blir helt uppåt väggarna med min budgivningstaktik, men det spelar ingen större roll.
Man får i alla fall en trupp att laborera med och lärdomar för nästa säsong av Fantacalcio.
Citera
2014-09-07, 16:47
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det är tanken som räknas.

Nu kanske det blir helt uppåt väggarna med min budgivningstaktik, men det spelar ingen större roll.
Man får i alla fall en trupp att laborera med och lärdomar för nästa säsong av Fantacalcio.
Exakt. Ärligt talat så är det nästan omöjligt att få en helt hopplös trupp, i alla fall såpass att man inte kan kompensera hyggligt genom den fria marknaden och laguttagningar.
Citera
2014-09-07, 20:19
Medlem
Citat:
10 september 23:59. Ett dygn innan ska man ha gått med i ligan.

Tick, tick Brille68. Tiden rinner ut.

...

Jag är på.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in