2014-08-31, 23:38
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Kanske för att utesluta

Du behöver inte sänka dig till Zemixons nivå. Du vet mycket väl att hen har dummat sig något helt enormt i tråden - bland annat genom att försöka undervisa en professor i molekylärbiologi! Med jämna mellanrum skriver hen inlägg om att man ska DNA-testa Berg för att se om det är han som lämnat spåren. Trots att vi säkert minst 10 gånger tröskat igenom vad som gäller. Och hen har aldrig sagt att test ska göras för att utesluta Berg som möjlig donator av DNA:t, utan för att visa att det i själva verket var Berg och inte Kristoffer som lämnat DNA:t. Trots att något sådant aldrig skulle gå att säga.
Citera
2014-08-31, 23:42
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
HR:

Citat:
Analys av DNA som påträffats på Vatchareeya Bangsuans högra vrist utesluter inte att detta DNA kommer från [KJ]. Detta talar i viss mån för att [KJ] varit i kontakt med benen efter hennes död.
Det utesluter inte någon annan man heller, enligt ditt resonemang.

Gotcha!

Som sagt, hovrätten - som i din värld bara antas göra fel till Kristoffers nackdel - har här gjort en tolkning som snarast är till hans favör. Men visst är det så att män som inte testats inte kan uteslutas. Det hade haft en poäng om det varit ett avgörande bevis för den fällande domen.

Sen vet du lika bra som jag att sannolikheten att Bergs Y-DNA skulle matcha också rent statistiskt ligger kring några få procent.
Citera
2014-08-31, 23:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En mörkrädd person undviker att promenera omkring på en enslig väg i skymningen.
Hon går hellre på en upplyst gångväg utan trafik än på en oupplyst bilväg utan belysning.
Citat:
- Sedan att hon också gick åt fel håll vill du väl förklara med att hon valde att "motionera" innan hon skulle möta AN.
Nej, det vill jag inte. Jag vet inte ens vad du menar med "fel håll".
Citat:
Jag kan precisera - om du kan precisera vad jag ska precisera.
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citat:
Ja, men det är bara i fb-meddelandet (och även alla de fb-meddelanden som MB dessförinnan fått) som vi kan se vad VB skrev - och därmed kan vi också förstå att det MB berättat är sant. - Enligt MB kunde VB ibland skicka 400 sms med samma innehåll.
Vad är det MB har berättat som vi kan förstå är sant?
Citera
2014-08-31, 23:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Menar du att samtliga sms VB skickade den 3 maj skulle ha haft samma innehåll?

Någon form av konversation handlar det om då sms´en sker någorlunda växelvis.
Ja, det handlar ju om samma saker som avhandlas även på fb, nämligen att VB vet att det är slut men ändå skulle vilja ha en varm och vänskaplig kontakt med vänliga, vänskapliga ord och vänskapliga kramar. - Och MB lär väl ha bedyrat att han arbetar mycket, att han visst är hennes vän och tränare men inte har tid att sms:a hela dagarna och nätterna samt att hon i stället för att sms:a borde ägna sig åt sina studier.
Citera
2014-08-31, 23:43
Medlem
Citat:
Jo, middagen tog 1 timme, notan öppnades 19:23 och taxin gick 20:28. Det är det som är så konstigt. Om man är ett sällskap på fyra och firar ett pars bröllop i efterhand har jag en känsla av att man sitter kvar längre. Men vad vet jag om hur folk umgås i Boden?
Kanske MB betalade och rusade iväg själv? AN var kvar en stund med sällskapet... Därav kommer taxichauffören inte ihåg om AN var med i taxin.
Citera
2014-08-31, 23:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hon går hellre på en upplyst gångväg utan trafik än på en oupplyst bilväg utan belysning.
Hon går väl raka vägen hem och äter eftersom hon vid 21-tiden torde ha varit uthungrad.
Citat:
Nej, det vill jag inte. Jag vet inte ens vad du menar med "fel håll".
Du får väl ta fram kartan.
Citat:
Vad är det MB har berättat som vi kan förstå är sant?
Att det var slut med VB men att hon fortfarande sms:ade trots att han försökte parera sms:en genom att tala om att han arbetade, inte ville störas på helgerna, att de kunde fortsätta träna tillsammans, att han fortfarande var hennes vän men inte fann anledning att upprepa detta femtioelva gånger om dagen, osv.
Citera
2014-08-31, 23:51
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Kanske MB betalade och rusade iväg själv? AN var kvar en stund med sällskapet... Därav kommer taxichauffören inte ihåg om AN var med i taxin.

Hur vet vi ens att MB var där?
Citera
2014-08-31, 23:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon går väl raka vägen hem och äter eftersom hon vid 21-tiden torde ha varit uthungrad.
Inte om hon hade för avsikt att konfrontera MB och AN, då fick magen vänta.
Citat:
Du får väl ta fram kartan.
Du saknar alltså svar.
Citat:
Att det var slut med VB men att hon fortfarande sms:ade trots att han försökte parera sms:en genom att tala om att han arbetade, inte ville störas på helgerna, att de kunde fortsätta träna tillsammans, att han fortfarande var hennes vän men inte fann anledning att upprepa detta femtioelva gånger om dagen, osv.
Han behövde inte upprepa detta femtioelva gånger om dagen. Ändå hade han en SMS-dialog på kvällen 3 maj och svarade på SMS 4 maj mitt i middagen.
Citera
2014-09-01, 00:01
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det var bara det att hon gick åt fel håll - och dessutom var hon mörkrädd.Du behöver lyssna igenom MB:s vittnesmål igen.

Hon gick åt rätt håll om målet var deras bostad.
Citera
2014-09-01, 00:04
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ja, diagrammet visar vid vilka tider var och en skickade sms - inte vilket/vilka sms som besvarades.

Det visar att dom hade en ömsesidig kommunikation och inta att VB drog iväg alla sina sms på raken och MB sina i ett svep (det du funderade över)
Ville bara hjälpa dig att hitta vart det visas att om för någon form av dialog.
Citera
2014-09-01, 00:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
En mörkrädd person undviker att promenera omkring på en enslig väg i skymningen. - Sedan att hon också gick åt fel håll vill du väl förklara med att hon valde att "motionera" innan hon skulle möta AN.Jag kan precisera - om du kan precisera vad jag ska precisera.

Vägen du pratar om är en relativt bred gång- och cykelväg, den bästa väg hon kunde ha valt ner mot Sävast. Det går inte att förklara bort.
Citera
2014-09-01, 00:13
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Inte om hon hade för avsikt att konfrontera MB och AN, då fick magen vänta.Du saknar alltså svar.Han behövde inte upprepa detta femtioelva gånger om dagen. Ändå hade han en SMS-dialog på kvällen 3 maj och svarade på SMS 4 maj mitt i middagen.

Med telefonen på ljudlös hade MB bara kunnat ignorera SMS'n från VB. Inte hade jag då svarat på SMS mitt i en bröllopsmiddag, men just denna dag svarade han ovanligt mycket. Kan inte varit helt oviktiga SMS...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in