2014-08-31, 17:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Finns det belägg för att de sprang från bordet? Gäller dina preferenser om hur länge man ska äta?
Tog middagen 1 timme så var det nog så. Det behöver inte vara konstigare än så.
Jo, middagen tog 1 timme, notan öppnades 19:23 och taxin gick 20:28. Det är det som är så konstigt. Om man är ett sällskap på fyra och firar ett pars bröllop i efterhand har jag en känsla av att man sitter kvar längre. Men vad vet jag om hur folk umgås i Boden?
Citera
2014-08-31, 17:37
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är ingen billig restaurang. De slängde i sig en varmrätt för 295 kr på mindre än en timme och sprang från bordet. Vem gör så?

Jag och en kompis brukar träffas ibland på den lokala krogen, äta mat och dricka två öl. Vi har inget speciellt att prata om. Det tar 1,5 timme.

En negativ stämning emellan makarna kan ha bidragit till den kortvariga middagen. Har tidigare varit inne på att AN talar osanning i förhören och att hennes man kan ha tagit en sväng med bilen för att lugna ner sig efter ett gräl.

Fö verkar MB vara stressad, han har många järn i elden samtidigt och vill att saker och ting ska gå undan.
Citera
2014-08-31, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Man kan inte säga med säkerhet att hur vida VB påverkat 4/5 för MB och AN.

Finns det någonting som tyder på att VB försök göra någon av de killar hon umgåtts med svartsjuk någonsin? Var kan jag hitta de uppgifterna?
Enligt KJ verkade inte VB frånvarande under kvällen 4/5, vad grundar du det på att hon skulle vara helt frånvarande?

Enligt MB var hon upprörd på någon så vart ville hon ge sken av att hon hade det på det torra?

Varför skulle KJ bli arg över de SMS som herr sushibagare skickade? MB uppgav ju bara att han svarat att han jobbar i 4 SMS...

FB inlägget vittnar väl mer om att hon har orsakat trouble in paradise.

MB har nog vidtagit alla åtgärder för att dessa SMS aldrig ska se dagens ljus.

Det här är ett gäng frågor där du inte är mottaglig att få mina svar på, vi ser tyvärr på saker
och ting för olika i just detta fall. Enligt KJ var hon nöjd och glad, enligt MB var hon upprörd på
någon, en av dom ljuger eller båda. Det vet vi inte och kommer troligen aldrig att få reda på
heller, fast hoppas kan man ju alltid förstås men då får man nog sätta hoppet på att VB:s
telefon mirakulöst hittas för MB har bestämt sig för att tiga. Just det faktum att han har
beslutat sig för att skylla ifrån sig på att han har dåligt minne känns allt för krystat
och tyder på att han har något att dölja, exakt vad det kan vara vet jag inte men något är det garanterat. Och här bör jag väl tillägga att han definitivt inte döljer ett mord i alla fall.

Allt tyder på att VB hade en plan med att träffa KJ just denna kväll och den planen är
förmodligen uppbyggd på att göra MB svartsjuk, någonting som aldrig skulle funka. Jag tar
för givet om att VB visste om bröllopsmiddagen.
VB hade inget som helst övertag på MB, det var han som styrde förhållandet när
det trängde i byxan. Mer än så ville inte MB med detta, VB däremot ville mycket mer men
tyvärr var hon för säregen och för kass på att avläsa olika situationer för att förstå
att hon utnyttjades å det grövsta.
Senast redigerad av LKVN 2014-08-31 kl. 18:04.
Citera
2014-08-31, 17:50
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Man kan inte säga med säkerhet att hur vida VB påverkat 4/5 för MB och AN.

Finns det någonting som tyder på att VB försök göra någon av de killar hon umgåtts med svartsjuk någonsin? Var kan jag hitta de uppgifterna?
Enligt KJ verkade inte VB frånvarande under kvällen 4/5, vad grundar du det på att hon skulle vara helt frånvarande?

Enligt MB var hon upprörd på någon så vart ville hon ge sken av att hon hade det på det torra?

Varför skulle KJ bli arg över de SMS som herr sushibagare skickade? MB uppgav ju bara att han svarat att han jobbar i 4 SMS...

FB inlägget vittnar väl mer om att hon har orsakat trouble in paradise.

MB har nog vidtagit alla åtgärder för att dessa SMS aldrig ska se dagens ljus.

.......

Jag jobbar

.......

Jag jobbar

.......

Jag jobbar

.......

Jag jobbar

Det knapphändiga svaret tyder på att han inte vill diskutera saken. Som jag uppfattar det.
Citera
2014-08-31, 17:53
Medlem
Citat:
Jo, middagen tog 1 timme, notan öppnades 19:23 och taxin gick 20:28. Det är det som är så konstigt. Om man är ett sällskap på fyra och firar ett pars bröllop i efterhand har jag en känsla av att man sitter kvar längre. Men vad vet jag om hur folk umgås i Boden?

Visst är det märkligt. Det vore även relevant att ta reda på om serveringspersonalen märkte något?
Citera
2014-08-31, 17:57
Medlem
Citat:
Med tanke på detta så tycker jag absolut att det finns en möjlighet till att VB tagit en promenad hem till MB och AN.
Det kan vara anledningen till den väldigt korta bröllopsmiddagen... VB kanske hotade att visa alla SMS hon fått från MB till AN. Det var en intensiv kontakt mellan VB och MB 3/5 och MB har själv uppgett att när VB hotar att avslöja relationen så brukar han svara henne för att lugna ner henne, sista tiden hade VB hotat om just detta.
VB har konfronterat dom tidigare utanför restaurangen.

MB dödshotade exet när hon skulle avslöja deras relation.. Nog stressade VB MB... VB ville troligen ha upprättelse!!

Den här typen av personlighetstyper(både AN, VB och MB) som hamnar i samma triangeldrama kan sluta mycket illa!!!
Citera
2014-08-31, 17:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En negativ stämning emellan makarna kan ha bidragit till den kortvariga middagen. Har tidigare varit inne på att AN talar osanning i förhören och att hennes man kan ha tagit en sväng med bilen för att lugna ner sig efter ett gräl.

Fö verkar MB vara stressad, han har många järn i elden samtidigt och vill att saker och ting ska gå undan.
Enligt vad MB och AN själva berättar hade de ingen brådska från middagen. Undrar om de nygifta hade det?

Jag lade till en fråga i mitt inlägg. När kollade du öppettiderna? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-08-31, 18:16
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det här är ett gäng frågor där du inte är mottaglig att få mina svar på, vi ser tyvärr på saker
och ting för olika i just detta fall. Enligt KJ var hon nöjd och glad, enligt MB var hon upprörd på
någon, en av dom ljuger eller båda. Det vet vi inte och kommer troligen aldrig att få reda på
heller, fast hoppas kan man ju alltid förstås men då får man nog sätta hoppet på att VB:s
telefon mirakulöst hittas för MB har bestämt sig för att tiga. Just det faktum att han har
beslutat sig för att skylla ifrån sig på att han har dåligt minne känns allt för krystat
och tyder på att han har något att dölja, exakt vad det kan vara vet jag inte men något är det garanterat. Och här bör jag väl tillägga att han definitivt inte döljer ett mord i alla fall.

Allt tyder på att VB hade en plan med att träffa KJ just denna kväll och den planen är
förmodligen uppbyggd på att göra MB svartsjuk, någonting som aldrig skulle funka. Jag tar
för givet om att VB visste om bröllopsmiddagen.
det trängde i byxan. Mer än så ville inte MB med detta, VB däremot ville mycket mer men
tyvärr var hon för säregen och för kass på att avläsa olika situationer för att förstå

Inte om hon spelade gravidkortet.

En bebis blir påfrestande för "en hårt arbetande sushikock" i 50-årsåldern.

Skam
Separation
Sälja huset
Blöjbyten
Underhåll
Ingen karateträning
etc.
Citera
2014-08-31, 18:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Enligt vad MB och AN själva berättar hade de ingen brådska från middagen. Undrar om de nygifta hade det?

Jag lade till en fråga i mitt inlägg. När kollade du öppettiderna? (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Sorry, jag hade kollat upp hans egen restaurang, 12.00-20.00 lördagar.

17.00 och framåt? Hur ska kunderna veta vilka tider som gäller...

Om MB meddelar VB att han jobbar så vet hon att hans restaurang stänger kl 20.00 och att han finns kvar där en stund efteråt.
Citera
2014-08-31, 18:32
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Inte om hon spelade gravidkortet.

En bebis blir påfrestande för "en hårt arbetande sushikock" i 50-årsåldern.

Skam
Separation
Sälja huset
Blöjbyten
Underhåll
Ingen karateträning
etc.

Föga troligt. VB beklagar sig över att hon bara är hans rk. Inga barn blir gjorda på det viset.

Han såg säkert till att vara på den säkra sidan i det avseendet.
Citera
2014-08-31, 18:41
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN

förmodligen uppbyggd på grund av att göra MB svartsjuk,
någonting som aldrig skulle
funka. Jag tar för givet om att VB visste om bröllopsmiddagen.

Varför skulle jag inte vara mottaglig menar du?
I ditt inlägg skrev du och spekulerade över att VB varit helt okontaktbar hemma hos KJ och att hon inte påverkat MBs middag på kvällen 4/5. Vidare skriver du att VB ville visa att MB hade sitt på det torra och en hel rad andra saker som faktiskt är rena spekulationer (vilket är helt ok) men jag hade uppskattat om du kan ge någon form av stöd till dina spekulationer som att VB försöker göra MB svartsjuk osv.
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-31 kl. 18:43.
Citera
2014-08-31, 18:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Sorry, jag hade kollat upp hans egen restaurang, 12.00-20.00 lördagar.

17.00 och framåt? Hur ska kunderna veta vilka tider som gäller...

Om MB meddelar VB att han jobbar så vet hon att hans restaurang stänger kl 20.00 och att han finns kvar där en stund efteråt.
Det låter rimligt. Om hon gick från KJ strax efter 21 kom hon till MB när han hade kommit hem. Genom att vara hos KJ på kvällen fick hon skjuts halva vägen, och lite rajtantajtan på köpet vore inte dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in