2014-09-01, 00:15
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Vägen du pratar om är en relativt bred gång- och cykelväg, den bästa väg hon kunde ha valt ner mot Sävast. Det går inte att förklara bort.

Denna gångväg är dessutom upplyst.
Citera
2014-09-01, 00:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Dessutom har du en fråga att besvara. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Man har fått både tider och annat om bakfoten om man "glömmer" en tid: VB skrev också till MB den 3 maj kl. 00:20.
Citat:
Jo, det är vad jag menar. Hon kom hem till KJ för att få skjuts halva vägen och lite rajtantajtan. Hon skrev till MB 3 maj kl 22:49, och bjuder in sig till KJ kl 1:07. Lagom tid för att skapa planen.
Innehållet 3/5 kl. 00:20, eller för all del också tidigare meddelanden, vittnar inte om att hon planerade att träffa MB; ej heller om någon "plan" (hon dessförinnan skulle avhandla med MB via sms).

Nu emotses en fullständig beskrivning av denna "plan"; det går ju inte bara att snacka om diverse planer utan att binda samman de i fallet ingående komponenterna till en helhet.
Citera
2014-09-01, 00:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Med telefonen på ljudlös hade MB bara kunnat ignorera SMS'n från VB. Inte hade jag då svarat på SMS mitt i en bröllopsmiddag, men just denna dag svarade han ovanligt mycket. Kan inte varit helt oviktiga SMS...

Att han ljuger el snarare berättar valda delar ur sms´ens innehåll tycker jag med är uppenbart. Det behöver inte betyda att han är inblandad i hennes död, han kan vilja dölja något annat som inte skulle vara till hans fördel i en pågående utredning.
Citera
2014-09-01, 00:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man har fått både tider och annat om bakfoten om man "glömmer" en tid: VB skrev också till MB den 3 maj kl. 00:20.
Innehållet 3/5 kl. 00:20, eller för all del också tidigare meddelanden, vittnar inte om att hon planerade att träffa MB; ej heller om någon "plan" (hon dessförinnan skulle avhandla med MB via sms).

Nu emotses en fullständig beskrivning av denna "plan"; det går ju inte bara att snacka om diverse planer utan att binda samman de i fallet ingående komponenterna till en helhet.
"Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter knullade med varann? :@" kan mycket väl betyda att VB senare under dagen planerade att konfrontera MB. En sviken kvinna söker upp sin f.d. älskare.
Citera
2014-09-01, 00:41
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
"Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter knullade med varann? :@" kan mycket väl betyda att VB senare under dagen planerade att konfrontera MB. En sviken kvinna söker upp sin f.d. älskare.

Har hänt förr. Och VB gav inte ens upp när hon fick tillsägelse att sluta skicka sms.
Citera
2014-09-01, 00:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hon gick åt rätt håll om målet var deras bostad.
När vittnet mötte X var hon på väg från Bodsvedjan mot 97:an (Torpgärdsleden/Lulevägen). - Hur hade du tänkt dig att hon sedan skulle gå?
Citera
2014-09-01, 00:57
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
När vittnet mötte X var hon på väg från Bodsvedjan mot 97:an (Torpgärdsleden/Lulevägen). - Hur hade du tänkt dig att hon sedan skulle gå?

Efter Lejonbacksvägen tar hon höger in på Torpgärdsleden med upplyst gång- och cykelväg. Hon fortsätter tills hon kommer till en viadukt, där viker hon av och promenerar gång- och cykelvägen mot Sävast.
Citera
2014-09-01, 01:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
En sviken kvinna försöker larma, sms:ar MB, slutar sms:a 18:40, kollar - efter div. sovrumsaktiviteter - på TV tillsammans med KJ, får en gul plastpåse till sina böcker, och startar så på fastande mage en lång skymningspromenad för att ställa MB mot väggen - trots att hon är vrålhungrig och hennes mamma väntar med mat hemma.
Citera
2014-09-01, 01:06
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
En sviken kvinna försöker larma, sms:ar MB, slutar sms:a 18:40, kollar - efter div. sovrumsaktiviteter - på TV tillsammans med KJ, får en gul plastpåse till sina böcker, och startar så på fastande mage en lång skymningspromenad för att ställa MB mot väggen - trots att hon är vrålhungrig och hennes mamma väntar med mat hemma.

Verkar inte bättre än att den påstått väntade maten har blivit en trådsanning. Kommer inte fram i vittnesmålen att mamman skulle ha väntat med mat. Och efterrätten, den var avsedd för måndagen, se FUP.
Citera
2014-09-01, 01:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Efter Lejonbacksvägen tar hon höger in på Torpgärdsleden med upplyst gång- och cykelväg. Hon fortsätter tills hon kommer till en viadukt, där viker hon av och promenerar gång- och cykelvägen mot Sävast.
Ja, det är en möjlig väg till T-janv; det tar en dryg timme; hon är framme vid 22:30-tiden, i så fall.
Citera
2014-09-01, 01:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Verkar inte bättre än att den påstått väntade maten har blivit en trådsanning. Kommer inte fram i vittnesmålen att mamman skulle ha väntat med mat. Och efterrätten, den var avsedd för måndagen, se FUP.
Tror inte att hon direkt "väntade" med mat; mer att det var underförstått att det fanns lagad mat när VB kom hem (och att VB hade velat ha någon thailändsk rätt med svamp verkar stämma).
Citera
2014-09-01, 05:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Tänker du på den gången hon fick en "godnattpuss" och rusade ut mitt i natten tunnklädd och försvann?

Nej jag tänker på hur hennes fd skolkamrater uttalat sig, bland annat i en blogg, hur "udda" dom upplevde VB. Jag minns att hennes humör beskrivs som snabbt pendlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in