Resultat: .
0%
röster
2014-08-30, 21:43
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han har vunnit 77,97% av matcherna i Bayern, Jupp Heynckes vann 76,3%

Du tycker inte det oavgjorda resultatet idag kan ursäktas med att de hade båda yttrarna borta? Schweinsteiger och Thiago är också viktiga i mina ögon.
Med tanke på hur mycket spelövertag man har tycker jag inte att det finns några ursäkter för förlusten. Den här matchen skulle varit vunnen och klar efter 20 min. När man jagar ett ledningsmål är man i ärlighetens namn inte ens speciellt nära.

Hur hög vinstprocent tränarna har är ju helt irrelevant om man inte ser till vilka matcher de vann eller förlorade.
Citera
2014-08-30, 22:04
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Med tanke på hur mycket spelövertag man har tycker jag inte att det finns några ursäkter för förlusten. Den här matchen skulle varit vunnen och klar efter 20 min. När man jagar ett ledningsmål är man i ärlighetens namn inte ens speciellt nära.

Hur hög vinstprocent tränarna har är ju helt irrelevant om man inte ser till vilka matcher de vann eller förlorade.

Ja de hade chanser för att vinna, inte mycket Pep kan göra för att få skotten att gå in.

Det är samma liga, låt gå för att Bayern har bättre trupp nu. Men jag stör mig på det du skrev "vinner inga matcher genom att hålla boll på mitten". Pep gillar att spela med högt bollinnehav och jag tror att hans knappa 80 vinstprocent står sig ganska bra jämfört med vem som helst.
Citera
2014-08-30, 22:10
Medlem
csts avatar
Citat:
Ja de hade chanser för att vinna, inte mycket Pep kan göra för att få skotten att gå in.

Det är samma liga, låt gå för att Bayern har bättre trupp nu. Men jag stör mig på det du skrev "vinner inga matcher genom att hålla boll på mitten". Pep gillar att spela med högt bollinnehav och jag tror att hans knappa 80 vinstprocent står sig ganska bra jämfört med vem som helst.
Med den truppen man har ska man vinna alla matcher i ligan. Peps brister som coach visade sig tydligast i CL förra året där han inte alls lyckades.

För att göra mål måste man våga avsluta vilket man inte gör på mittplan. Intressantare statistik vore antal gjorda mål i snitt mellan Pep och Heynckes.
Citera
2014-08-30, 22:16
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Med den truppen man har ska man vinna alla matcher i ligan. Peps brister som coach visade sig tydligast i CL förra året där han inte alls lyckades.

För att göra mål måste man våga avsluta vilket man inte gör på mittplan. Intressantare statistik vore antal gjorda mål i snitt mellan Pep och Heynckes.

Ännu har väl inget lag lyckats vinna varenda match i någon toppliga? Det pratas ju fortfarande om Arsenals säsong då de inte förlorade tex.

Bayern gjorde 94 mål förra säsongen. De gjorde visserligen 98 mål säsongen innan, men innan dess 77, 81, 72, 71 osv.
Citera
2014-08-30, 22:33
Medlem
csts avatar
Citat:
Ännu har väl inget lag lyckats vinna varenda match i någon toppliga? Det pratas ju fortfarande om Arsenals säsong då de inte förlorade tex.

Bayern gjorde 94 mål förra säsongen. De gjorde visserligen 98 mål säsongen innan, men innan dess 77, 81, 72, 71 osv.
Det är klart att man inte kommer kunna vinna varje match, men det är skillnad på att kryssa en jämn match och en match där man dominerar helt och hållet.

Hade detta varit en isolerad match hade det varit en sak, men det påminner väldigt mycket om hur FCB såg ut efter nyår och framåt när maskinen inte alls fungerade lika bra som förra hösten.
Citera
2014-08-30, 22:42
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Det är klart att man inte kommer kunna vinna varje match, men det är skillnad på att kryssa en jämn match och en match där man dominerar helt och hållet.

Hade detta varit en isolerad match hade det varit en sak, men det påminner väldigt mycket om hur FCB såg ut efter nyår och framåt när maskinen inte alls fungerade lika bra som förra hösten.

Många av spelarna har ju haft tuffast möjliga spelschema senaste 12 månaderna, hörde att Pep menade att de kommer prestera på topp först efter vinteruppehållet.

Vi får väl se, att ropa raus Pep efter dagens resultat med alla skador tycker jag visserligen är dumt, men blev mer irriterad på det där om att ett bollinnehavsspel inte skulle ge vinster. Att de dominerade idag lägger jag på Peps pluskonto, inte minuskonto. Sen ska spelarna sätta sistapassen och skotten.
Citera
2014-08-31, 10:40
Medlem
cyberkalles avatar
Jag tycker att du är lite för tuff i din kritik nu cst.

Första halvtimmen så spelade vi grymt rolig fotboll och när formen kommer så håller vi i 90minuter.

Att vi inte lyckas döda matchen redan då är ju bara små marginaler ifrån.

Müller är ur form ändå så är han ett ständigt orosmoment för motståndarna.

Lite märkligt att han bytte ut Alonso dock.

Dantes inhopp är ju också mycket skumt och hans usla agerande är en direkt orsak till kvitteringen.

Tror faktiskt att det kommer mycket gott ur denna match.

Nu blir det en kul match i kväll där vi får se om Hrgotas målform sitter i.
Citera
2014-08-31, 12:06
Medlem
cyberkalles avatar
Supertalangen Sinan Kurt 18år skall tydligen vara klar för Bayern nu.
Citera
2014-08-31, 12:07
Medlem
Ezzelinos avatar
Bayern hade förra säsongen i Bundesliga raden 29-3-2. Poängförlusterna var, kronologiskt:

Freiburg borta, 1-1
Leverkusen borta, 1-1
Hoffenheim hemma, 3-3
Augsburg borta, 1-3
Dortmund hemma, 0-3

De tre sistnämnda matcherna mellan 29:e mars och 12:e april, en rejäl men kort svacka.

Oavgjort borta mot Schalke är ingen katastrof. När laget har tillbaka sin förstauppställning och dessa är i form och det finns nästintill lika bra spelare att rotera in kommer det att vara ostoppbart i ligan.
Om försvarsspelet under våren är så bra som det bör ha förutsättningar att vara tycker jag även att Bayern jämte Real Madrid ska vara favoriter till Champions League-titeln.

Det kanske inte blir 29-3-2 som ligafacit denna gång, men över 34 matcher kan knappast något lag utmana även om det blir ett par tre poängtapp till.
Citera
2014-08-31, 12:12
Medlem
xtroes avatar
Nu såg jag visserligen inte hela matchen, men herregud vad jag har svårt för Dante, tycker han är så svajig, fattar fortfarande inte varför Baywrn värvade honom som startspelare. Gjort en bra säsong men då hade båda mittbackarna extremt mycket hjälp av de duktiva mittfältarna i försvaret och sattes aldrig riktigt i press och fokus på sama sätt som det blir under Guardiola, känns bara väldigt fel i Guardiolas elva. Dock får jag iaf ge honom att han verkar var en väldigt sympatisk och skön person, och som truppspelare hade han varit okej.
Senast redigerad av xtroe 2014-08-31 kl. 12:17.
Citera
2014-08-31, 14:25
Medlem
motvalls avatar
Fast det ligger en del i det cst skriver, om vi ser tillbaka i tiden. För två år sedan under Jupp Heynckes så var Bayern världen bästa lag. Spelmodellen, en 4-2-3-1 med ganska aggressiv press på bollhållaren, snabba kontringar kombinerat med ett stort bollinnehav var väldigt flexibel och behärskades till fullo av alla spelarna.

Så kom Guardiola och tog bort det mesta av detta, modigt – ja, klokt – nja. Förra årets modell 4-1-4-1 gav ett enormt bollinnehav, med få riktiga målchanser och en stor sårbarhet vid kontringar. Den räckte trots allt ganska långt, två pokaler, trots sina uppenbara svagheter. (Vilka vi diskuterade många gånger här.)

Nu detta år så är det en ny spelmodell igen, som inte jag tycker spelarna verkar behärska, ännu en gång. Positioneringen var värdelös, både offensivt och defensivt igår. Man verkade varken hitta varandra i anfallsspelet eller täckte motståndarna/pressade dem i försvarsspelet. De befann sig helt enkelt på fel platser hela tiden.

Visst kan man skylla på enskilda spelare, som Alaba eller Dante, men något är vajsing när knappt någon av stjärnorna kommer upp i normal standard gång efter gång denna säsong. För inte har det sett bra ut en endaste match hittills. Den där teorin att så många skulle vara ”slitna” efter VM ger jag inte mycket för, killar som Lahm och Müller är fullblodsproffs med en del i sitt prisskåp innan.

Att då börja fundera om det inte är tränaren som är problemet, istället för spelarna, är naturligt. För varför håller Pep på och hattar med ständigt nya spelmodeller och uppställningar? Hur man formerade laget igår begrep jag överhuvudtaget inte.

Man behöver inte vara Pep-hatare eller gnällspik om man tycker att det bästa vore om Bayern återgick till den spelmodell som gav seger i allt och laget till det bästa klubblag jag sett spela fotboll. En uppställning som dessutom gav Tyskland ett VM-guld i somras.
Citera
2014-08-31, 15:11
Medlem
cyberkalles avatar
Men spelade vi så jäkla dåligt igår första 30?

Alla som sysslat med sporter som kräver kondition vet ju hur jäkla lätt det är att tappa kondisen och hur svårt det är att komma tillbaka till toppform oavsett om du är proffs eller motionär.

Sedan kan jag tycka att det är helt ok att prova lite nya spelidėer när vi såg hur låst det såg ut mot Real förra säsongen.

Grymt att se Alonso i Lederhosen och en Paulaner.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-08-31 kl. 15:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in