Resultat: .
0%
röster
2014-03-18, 00:06
Medlem
410s avatar
Jag förstår verkligen inte hur RB Leipzig kan passera oprovocerade uppåt för vissa tyska fotbollsentusiaster? Det är en klubb som fullkomligt pissar på allt det som tysk fotboll så länge stått för. Om vi var många som reagerade när Hoffenheim avancerade till Bundesliga lär vi vara fler som reagerar om RB fortsätter sitt avancemang, vilket de med stor sannolikhet kommer att göra. Klubben har ingen tradition, de har ingen som helst historia, de har inga hängivna supportrar, de har ingen som helst kultur och hela föreningen stinker kommersialisering av fotbollen.

Att företag eller rika privatpersoner går in och köper fotbollsklubbar fungerar i England, ett land som jag skulle vilja hävda helt saknar nationell liga nu för tiden. Men i Tyskland? Nej tack. Och visst, jag talar som en svensk som i grund och botten är en rutten TV-supporter till Sankt Pauli, jag ska må hända inte klanka ner för mycket på RB, men jag tror de allra flesta tyskarna är beredda att skriva under på mina ord.

RB Leipzig är inget annat än ett virus som måste stoppas, annars kommer hela den tyska, vackra, fotbollen infekteras med dess plastiga, genom vidriga, kommersialisering.

Det är till och med så jag är beredd att hålla på såväl Wolfsburg, Bayer Leverkusen och, hur fel det än känns, Hoffenheim, när (om) de ställs mot RB Leipzig.
Citera
2014-03-18, 08:13
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 410
Jag förstår verkligen inte hur RB Leipzig kan passera oprovocerade uppåt för vissa tyska fotbollsentusiaster? Det är en klubb som fullkomligt pissar på allt det som tysk fotboll så länge stått för. Om vi var många som reagerade när Hoffenheim avancerade till Bundesliga lär vi vara fler som reagerar om RB fortsätter sitt avancemang, vilket de med stor sannolikhet kommer att göra. Klubben har ingen tradition, de har ingen som helst historia, de har inga hängivna supportrar, de har ingen som helst kultur och hela föreningen stinker kommersialisering av fotbollen.

Att företag eller rika privatpersoner går in och köper fotbollsklubbar fungerar i England, ett land som jag skulle vilja hävda helt saknar nationell liga nu för tiden. Men i Tyskland? Nej tack. Och visst, jag talar som en svensk som i grund och botten är en rutten TV-supporter till Sankt Pauli, jag ska må hända inte klanka ner för mycket på RB, men jag tror de allra flesta tyskarna är beredda att skriva under på mina ord.

RB Leipzig är inget annat än ett virus som måste stoppas, annars kommer hela den tyska, vackra, fotbollen infekteras med dess plastiga, genom vidriga, kommersialisering.

Det är till och med så jag är beredd att hålla på såväl Wolfsburg, Bayer Leverkusen och, hur fel det än känns, Hoffenheim, när (om) de ställs mot RB Leipzig.

Som du kanske märkt tidigare i tråden så är jag inte särskilt positivt inställd till dem.

Här är Radiosportens artikel från i höstas. Intressant att läsa om medlemsavgiften hur medlems-antagning går till......

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2835&grupp=12344&artikel= 5682403
Senast redigerad av fchansa 2014-03-18 kl. 08:16.
Citera
2014-03-18, 08:31
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Som du kanske märkt tidigare i tråden så är jag inte särskilt positivt inställd till dem.

Här är Radiosportens artikel från i höstas. Intressant att läsa om medlemsavgiften hur medlems-antagning går till......

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=2835&grupp=12344&artikel= 5682403
Det är en inställning du nog delar med i princip alla.

RB Leipzig har varit uppe på tapeten tidigare ett par gånger i tråden. Min inställning är nu, liksom tidigare, att det är en skitklubb pga sin ägare som inte hör hemma i Bundesligasystemet. Har svårt att se hur de ska kunna klara kraven från DFL. Att Hoffenheim och Hopp accepterades skulle vara ett specialfall, eftersom han varit medlem så länge i klubben innan övertagandet.

Huruvida RB spelar bra eller dålig fotboll, att det för östra Tyskland är positivt med investerare, som Red Bull, är för mig inget argument för ett undantag ifrån den 50+1 regel som varit så framgångsrik för Bundesliga. För klubbarna har bra ekonomi, spelar bra fotboll, har väldigt välbesökta arenor och klarar sig utmärkt i europeisk konkurrens (vilket inte minst visades förra säsongen i CL eller av dagens Bayern). Finns överhuvudtaget ingen som helst anledning att förändra regelverket för en klubb som RB Leipzig.

Att jag sedan inte tror att fotbollens framtid ligger i att få bidrag från olika oligarker, shejker eller företag utan att denna istället ligger i att sporten klarar av att själv finansiera och sköta sin egen verksamhet har måhända en viss betydelse.
Citera
2014-03-18, 08:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 410

Citat:

Ich bin mit Ihnen einig.

Gillar inte alls den klubben.

Wolfsburg ser ut att gå hårt ut för att nå Europa och skall tydligen rikta in sig på Firmino, Volland och Choupo-Moting.
Bra Tyskland behöver fler starka klubbar.

Edit: Gillar Motvalls inlägg också.
Citera
2014-03-19, 11:18
Medlem
motvalls avatar
Som väntat fick Schalke lämna CL igår, var nog lika bra för dem så man kan fokusera på ligan för att klara en plats bland de fyra i topp. Det lär inte bli så enkelt med deras digra skadelista; Höwedes, Höger, Clemens, Santana, Fuchs, Uchida, Kirchhoff och Aogo.
Citera
2014-03-19, 13:39
Medlem
cyberkalles avatar
Robben förlängde idag till 2017.
Citera
2014-03-19, 19:59
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Robben förlängde idag till 2017.

Läste nyss i tidningen att jag måste jobba till jag är 69. Då borde väl Robben i alla fall spela vidare tills han är 34...... Men, eftersom han är förebilden för reklamen med "duracell-kaninen" så är väl 40 inte helt fel.

Nån som tror nåt annat än att Dortmund moonwalkar hem det ikväll?
Citera
2014-03-19, 20:01
Medlem
csts avatar
Undrar vilken typ av spelare Robben kommer att vara 2017. Kanske går han in centralt efter att åldern slutligen hunnit ikapp hans speed?
Citera
2014-03-19, 20:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Läste nyss i tidningen att jag måste jobba till jag är 69. Då borde väl Robben i alla fall spela vidare tills han är 34...... Men, eftersom han är förebilden för reklamen med "duracell-kaninen" så är väl 40 inte helt fel.

Nån som tror nåt annat än att Dortmund moonwalkar hem det ikväll?
Du har ju inte så länge kvar tills dess.
Tror Dortmund fixar det lätt ikväll.
Zenit hyser jag noll sympati för.

Citat:
Ursprungligen postat av cst
Undrar vilken typ av spelare Robben kommer att vara 2017. Kanske går han in centralt efter att åldern slutligen hunnit ikapp hans speed?

Han lär nog vara en Pizarro typ vid den tiden alltså en supersub.
Citera
2014-03-19, 23:01
Medlem
xtroes avatar
Kul och väntat att Dortmund är vidare, men kan fortfarande inte släppa Lewandowskis gula? Hur i helvete hittar domaren det? Riktigt tråkigt att han missar första matchen, Schieber istället, kan ju lika gärna lämna WO.
Citera
2014-03-19, 23:04
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Kul och väntat att Dortmund är vidare, men kan fortfarande inte släppa Lewandowskis gula? Hur i helvete hittar domaren det? Riktigt tråkigt att han missar första matchen, Schieber istället, kan ju lika gärna lämna WO.
Dom kan ju köra Aubameyang. Det funkar.
Citera
2014-03-19, 23:06
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom kan ju köra Aubameyang. Det funkar.
Det är sant, men säg att Reus fortfarande saknas, vem ska dom slänga in på kanten? För mycket skador och en alldeles för tunn trupp, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in