Resultat: .
0%
röster
2013-03-17, 22:49
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Okej, då förstår jag...... Dags att ta hem Avdic och ge honom en chans?

Stuttgart slog Frankfurt borta i eftermiddag och där med så tog alla de åtta sista lagen, från Nürnberg till Fürth poäng denna omgång. Ganska ovanligt.
Varför inte (tror dock inte han är bra nog)? Problemet nu är att det bara är Akpala som finns att tillgå istället för Petersen, och han har inte lyckats med något alls. Arnautovic finns också, men han funkar mycket bättre på kanten.
Citera
2013-03-18, 15:59
Medlem
fchansas avatar
Viktig match i Zweite ikväll. Dresden - Köln. Dresden slåss för att slippa nedre kvalplats och Köln för att nå den övre kvalplatsen.

Den tre gånger uppskjutna Dritte liga matchen matchen mellan Babelsberg - Hansa som skulle ha spelats i morgon blir nu inställd för fjärde gången. Nu hoppas jag att det femte försöket blir av och att det blir på ett för mig perfekt datum så jag kan åka dit och utnyttja mina oanvända matchbiljetter. Det är rejäl vinter även i Tyskland denna säsong.
Citera
2013-03-18, 17:07
Medlem
Dortmund skall tydligen investera tungt i sommar för att kunna hålla samma nivå och behålla sina bästa spelare. Snackas om 30-60 miljoner€(Lewandowski pengar inräknat). Vore väl sunt att investera så länge man har pengar att tillgå. Senast de riskerade konkurs så köpte de väl spelare för pengar de egentligen inte hade?
Citera
2013-03-18, 18:32
Medlem
Simsonites avatar
Jag har en resa planerad till Karlsruhe den 12-15 april för att hälsa på vänner, men tänkte försöka klämma in lite fotboll också. Att se Karlsruhe ta emot Babelsberg på Wildparkstadion är i princip spikat, men jag är också sugen på att se Stuttgart-Gladbach den 14e. Är det någon annan i tråden som vill gå och se den vore det trevligt med sällskap! Lite av ett långskott men jag har förstått att vissa här är bosatta där nere
Citera
2013-03-19, 15:14
Medlem
Roberys avatar
Ska bli intressant att se vad Dortmund gör i sommar känns som man fått ekonomin under kontroll man borde givetvis förstärka truppen om man vill etablera sig ute i Europa, ska bli intressant att följa dom.

Dags för VM-kval många mittbackar som inte är disponibla hur vill ni se mittbackslåset? Jag hade personligen gärna sett Höwedes-Boateng.
Citera
2013-03-19, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Dortmund skall tydligen investera tungt i sommar för att kunna hålla samma nivå och behålla sina bästa spelare. Snackas om 30-60 miljoner€(Lewandowski pengar inräknat). Vore väl sunt att investera så länge man har pengar att tillgå. Senast de riskerade konkurs så köpte de väl spelare för pengar de egentligen inte hade?

Mycket bra. Behövs främst en bredd i truppen för att hota Bayern i titelracet. Kagawa skulle vara bra att ha tillbaka (om än icke troligt trots att det inte går så bra för honom i United) eftersom han spelade mycket bra i matcherna mot Bayern.
Citera
2013-03-19, 21:15
Medlem
TKD_1337s avatar
Dortmund behöver framförallt en ersättare till Lewandowski. Det finns få realistiska ersättare som är på samma nivå.

Khedira skadade sin fotled under dagens träning med det tyska landslaget. Det är oklart hur allvarlig skadan är.
Citera
2013-03-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Mycket bra. Behövs främst en bredd i truppen för att hota Bayern i titelracet. Kagawa skulle vara bra att ha tillbaka (om än icke troligt trots att det inte går så bra för honom i United) eftersom han spelade mycket bra i matcherna mot Bayern.

Ja, eller egentligen har de ganska bra bredd(främst i försvaret och på de centrala mittfältet). Kanske skulle behövas lite avlastning och konkurrens till trion där framme. Lyckas man köpa in Dzeko och ytterligare en eller två spelare till så kan de nog utmana Bayern nästa år.

Skulle bli grymt roligt om Dortmund kan hålla samma nivå som nu flera år till. Dock jävligt svårt med tanke på klyftorna i dagens fotboll...
Citera
2013-03-19, 23:15
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja, eller egentligen har de ganska bra bredd(främst i försvaret och på de centrala mittfältet). Kanske skulle behövas lite avlastning och konkurrens till trion där framme. Lyckas man köpa in Dzeko och ytterligare en eller två spelare till så kan de nog utmana Bayern nästa år.

Skulle bli grymt roligt om Dortmund kan hålla samma nivå som nu flera år till. Dock jävligt svårt med tanke på klyftorna i dagens fotboll...
Problemet är att bredden håller lite för låg kvalitet, pratar man om Bayerns trupp så har de breddspelare som skulle gå in i startelvan i vilket annat BL-lag som helst, riktigt så ser det inte ut i Dortmund även om det givetvis är bra spelare på många håll.

edit, kom på att det kanske är dumt att använda FCB som måttstock, men ni förstår poängen.
Citera
2013-03-20, 07:52
Medlem
motvalls avatar
Herr Löw verkar inte speciellt pigg på att ta in nya spelare i sin tyska landslagstrupp. Alla känner ju till hans inställning till Stefan Kießling eller någon annan forward när Klose eller Gomez är eller har varit skadade.

Båda bröderna Bender och Toni Kroos har nu lämnat återbud, kallas några andra spelare in – nix. Nu är kanske Khedira skadad – ska vi gissa att ingen ersättare rings upp? (Till råga på allt är både Schweinsteiger samt Podolski lite småskadade – faller Bastian/Sami också bort finns det en enda DM kvar i hela truppen - Gündogan.)

Att blixtinkallade reserver kanske inte får spela matcher är en sak (utom vid stor nöd), men varför ges inte ens unga spelare chansen att skaffa sig lite landslagserfarenhet??? Wahnsinn und verrückt!
Citera
2013-03-20, 08:18
Medlem
motvalls avatar
Satte morgonkaffet i vrångstrupen när jag läste detta i Bild nyss:

Årets märkligaste skada?

Eintracht Frankfurts mycket duktige unge målvakt Kevin Trapp är borta säsongen ut efter en handskada han ådrog sig i samband med det tyska U21-lagets match mot Israel. På träning, nej – han skadade sig i samband med en reklaminspelning för Mercedes. Ska ha snavat när spelarna skulle springa mot kameran för någon stilistisk sekvens och ramlat så illa att han bröt handen!

Källa
http://www.bild.de/sport/fussball/kevin-trapp/verrueckteste-verletzung-des-jahres-29577530.bild.html
Senast redigerad av motvall 2013-03-20 kl. 08:20.
Citera
2013-03-20, 10:16
Bannlyst
Knappast oväntat av Herr Löw. Gång på gång har han satt sig på tvären gällande "färskingar" i truppen. Och nu sitter han där ja, med "endast" Gündogan på defensiva mittfältet. Förvisso kul att han får spela i alla fall, men för i helvete. Utmärkt tillfälle att sätta in någon oprövad mot ett kasst landslag som Kazakhstan. Idiot!

Och Kießling... Tycker bara synd om han.

Dessvärre är det nog försent att byta ut Löw. Ett år kvar till VM i Brasilien. Ett år kvar till ett förmodat misslyckat mästerskap. (Pessimist) Dock rätt övertygad om att han byts ut efter VM.

Får han ens kritik längre? Pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in