2014-08-29, 22:43
  #87121
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Såg ett avsnitt ur Forensic files igår om mördaren Jason Massey. Kom att tänka på denna tråd då av nån anledning..

https://www.youtube.com/watch?v=vCwhiEWMtC0

Mycket kusligt likt det här fallet. Jag tänker direkt på det här:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Jag är nyfiken på en person. I händelserapporten i FUP på sidan 41 framgår att polisen var i kontakt med en man med en Toyota som höll på med geacaching i området där fynden gjordes. Denne ska vara "mycket bekant med berget och alla bergrum och håligheter som finns". Finns han med i utredningen i övrigt?

Nämn inga namn i onödan.


Citat:
Citat OY;
Det intressanta är ju att han nämner att geocachen är en nedgrävd frysbox.

Det här har jag missat totalt, inte läst tidigare.

Kan man ta reda på när det här klippet sändes på TV första gången, kan KJ ha sett och inspirerats? Kanske ligger händerna i en frysbox någonstans i Boden?
Citera
2014-08-29, 22:51
  #87122
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nej, Martin återkom kring 11/5 på MPS FB och påminde läsaren om att pojkvännen borde väl hämtat upp henne i bil från hennes bostad. Inga Dööööööö eller liknande på MPS sida. Ser man tiderna Martin skrivit så inser man att hen knappast hade ett 8-5 jobb att gå till. När jag tipsade polisen om Martin 13/5 så var de väldigt intresserade till skillnad från annat jag tipsat om.

Killen som är homosexuell, röker hasch och kallas G*ga? Han var med på grillpartyt den 17 maj.
Citera
2014-08-29, 22:54
  #87123
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Spindelfrida, med flera här inne, drar självsäkert allt för stora växlar på information ni uppenbart feltolkar med avsikt.

Hur kan du helt seriöst påstå att:

1) Påstå att KJ var kär och trånade efter VB?
2) Påstå att KJ skulle känna sig mer misslyckad och deprimerad?
3) Att påstå han ville gifta sig och skaffa hus på landet?

Hur fan kan du veta vad KJ vill och vad han känner?

Om du nu vill ha någon som helst trovärdighet kvar i denna tråd, kan du börja referera till källa på ovanstående.

Det existerar NOLL BÄRING i större delen av ditt inlägg. Du tar lösryckta detaljer, lägger in dina egna värderingar utan något som helst stöd av fakta. Sedan diktar du ihop ett sammelsurium av sagor som passar bäst i litteraturdelen av detta forum.

En sak har du dock prickar rätt i ditt tragiska inlägg och det är att MB säger att hon var glad när de skildes är kvalificerat trams.
Tragiskt inlägg för dig, ja.
Jag tycker det var bra analyserat. Spindelfrida har nog kommit nära sanningen där
i sitt mycket intressanta inlägg. Finns ingenting orimligt över det.

Snacka för övrigt inte om att dikta ihop grejer; vad fan har du och andra gjort gällande
restaurangägaren med sin sambo/hustru? Där läggs det väl i högsta grad in en massa
egna värderingar när det levereras storys om hur jävla mer troligt det är att någon eller
båda av dem ligger bakom det som hände VB.
Tror ni att ni har ensamrätt på att spekulera eller?
__________________
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-29 kl. 23:03.
Citera
2014-08-29, 22:56
  #87124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Killen som är homosexuell, röker hasch och kallas G*ga? Han var med på grillpartyt den 17 maj.
Ja.

Edit: Vill du utveckla?
__________________
Senast redigerad av P-o-beln 2014-08-29 kl. 22:58.
Citera
2014-08-29, 23:05
  #87125
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Ja.

Inläggen på f.b av denne M*rtin N*got kan mycket väl vara upplagda av en person som är haschpåverkad.

Att han skrev på MPS sida tyder ju också på att han vet vem KJ är. Är det något som skulle tala emot för att det är en och samma person?
Citera
2014-08-29, 23:05
  #87126
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du använde uttrycket i fel sammanhang - det är en juridisk term för en viss typ av bevisning.

Jag tycker inte att just denna del av domen är en av de bäst skrivna i en i övrig mycket välskriven och välstrukturerad dom (jag diskuterade f.ö. alldeles nyligen med en fd hovrättsjurist om den vikt man lägger vid språket där). Men jag ser inte att det spelar någon roll och jag tycker egentligen att det räcker att skriva att helt spekulativa resonemang om "plantering" som inte stöds av några som helst bevis (ens indirekta) inte är något som kan användas för att skapa rimligt tvivel mot att det är bilens ägare själv och ingen annan som orsakat blodbesudlingarna från en uppenbarligen död person.

Det är belysande att du, Quarrel m.fl hela tiden duckar för faktumet att även hjälten advokat Olsson i realiteten erkände blodspårets beviskraft och omöjlighet att komma runt. Så fort man tar upp det tigs det bara ihjäl.

Jag känner till betydelsen och det var därför jag frågade dig vad du tyckte i just denna bit. Jag håller med dig om att domen är välskriven, men är det lika med bra i din värld?

Tycker du att detta stycke är bra analyserat av TR/HR?

Sida 18 ur HR's dom
Citat:
I bedömningen av om Micael Berg eller en annan person kan vara förövaren måste vidare tidsaspekter m.m. övervägas. Bilens parkeringsplats är, såvitt framgår av åberopad fotobilaga, väl synlig från husen på Flottiljvägen. Kristoffer Johansson begagnade sin bil vid 22.00–23.00 tiden på kvällen den 4 maj för att besöka föräldrahemmet. Dödandet av Vatchareeya Bangsuans kan visserligen ha skett vid någon tidpunkt dessförinnan, men sedan Kristoffer Johansson återkommit till sin lägenhet omkring kl. 23.00 på natten den 4 maj och innan risken för upptäckt på söndagmorgonen den 5 maj blivit för stor, dvs. under cirka 6 timmar, skulle en annan gärningsman – som tagit tejp från Kristoffer Johanssons lägenhet – sökt upp bilen och funnit den olåst, lyckats hitta såväl knappen i dörren till bagageluckan som en reservnyckel någonstans i bilen där Kristoffer Johansson inte kom ihåg var den fanns, placerat Vatchareeya Bangsuans döda kropp i bagageutrymmet, transporterat kroppen till en plats där kroppen kunnat undangömmas, gömt kroppen samt återställt bilen och därefter vid detta eller något senare tillfälle placera tejprullen i hans lägenhet med så lite av Vatchareeya Bangsuans blod att det inte omedelbart syntes. Att på detta sätt bereda sig tillgång till en annan persons lägenhet och bil skulle, som också tingsrätten anmärkt, ha varit ett projekt förenat med oerhörda risker och en stor tidspress. Det skulle dessutom ha varit fråga om en förövare som både hade motiv att döda Vatchareeya Bangsuan och ville lägga skulden på Kristoffer Johansson men trots det ägnade avsevärd tid åt att såväl gömma kroppen som undanröja bevis som kunnat finnas på denna.


Jag tycker att TR/HR komplicerar till just detta moment för mycket och just därför drar en felaktig slutsats om hur osannolik en plantering kan ha varit. Måste tex en planterare ha placerat kroppen och transporterat den i bilen? Räcker det inte att öppna förardörren, trycka på knappen i dörrsidan, smeta lite blod i bagaget, stänga luckan och åka? Det tar max 2-3 minuter, även om man skulle få leta knappen som öppnar bagageluckan en stund.

Följdfråga: I det strukturala sammanhanget, tycker du att man utrett alternativ GM förutsättningslöst?
Citera
2014-08-29, 23:13
  #87127
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Inläggen på f.b av denne M*rtin N*got kan mycket väl vara upplagda av en person som är haschpåverkad.

Att han skrev på MPS sida tyder ju också på att han vet vem KJ är. Är det något som skulle tala emot för att det är en och samma person?
Sen kanske han har komplex för sina manliga händer? Har bil och körkort och föräldrahemmet inte så långt från Altersjön. Troligtvis tillfälligt boende på Bodsvedjan maj 2013.
Citera
2014-08-29, 23:19
  #87128
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Sen kanske han har komplex för sina manliga händer? Har bil och körkort och föräldrahemmet inte så långt från Altersjön. Troligtvis tillfälligt boende på Bodsvedjan maj 2013.

Bodsvedjan, Altersjön...bilmärke?
Citera
2014-08-29, 23:37
  #87129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Spindelfrida, med flera här inne, drar självsäkert allt för stora växlar på information ni uppenbart feltolkar med avsikt.

Hur kan du helt seriöst påstå att:

1) Påstå att KJ var kär och trånade efter VB?
2) Påstå att KJ skulle känna sig mer misslyckad och deprimerad?
3) Att påstå han ville gifta sig och skaffa hus på landet?

Hur fan kan du veta vad KJ vill och vad han känner?

Om du nu vill ha någon som helst trovärdighet kvar i denna tråd, kan du börja referera till källa på ovanstående.

Det existerar NOLL BÄRING i större delen av ditt inlägg. Du tar lösryckta detaljer, lägger in dina egna värderingar utan något som helst stöd av fakta. Sedan diktar du ihop ett sammelsurium av sagor som passar bäst i litteraturdelen av detta forum.

En sak har du dock prickar rätt i ditt tragiska inlägg och det är att MB säger att hon var glad när de skildes är kvalificerat trams.


Varför påstår MB att VB var glad/lugn den 2 maj när han körde hem henne? I förhören med MB är just det märkliga/falska påståendet en av flertalet saker som är mycket anmärkningsvärda!

Vad hände den 2 maj i samband med bilfärden? Hot? Bråk? Slagsmål?
Citera
2014-08-29, 23:39
  #87130
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Spindelfrida, med flera här inne, drar självsäkert allt för stora växlar på information ni uppenbart feltolkar med avsikt. Hur kan du helt seriöst påstå att:
1) Påstå att KJ var kär och trånade efter VB?
2) Påstå att KJ skulle känna sig mer misslyckad och deprimerad?
3) Att påstå han ville gifta sig och skaffa hus på landet?...


Ditt oförskämda inlägg förtjänar egentligen inget svar. Det är liksom inte lönt att ödsla tid på personer som så uppenbart saknar människokännedom och som dessutom inte besitter empatisk förmåga, det vill säga medkänsla med andra människor. Att ödsla sin tid på sådana personer är nämligen som att hälla vatten på en gås. Det rinner bara av.

Källa till mitt påstående nummer ett har du i fup. KJ var kär i VB, olyckligt kär.Trånandet är väldigt lätt att uppfatta när man läser sms-konversationerna. Åtminstone för mig som är kvinna. Du är förmodligen en gosse/yngre man med en okänslig attityd som i mina ögon är allt annat än klädsam.

Ur fup, sid 1543:

F2: Vad…vad…vad har du för kä…känslor för den här tjejen? Ärligt.
H: Ja, men alltså…jag gillar henne……..
F2: Du gillar henne. Är det till och med kärlek?
H: Ja, men det…det…
F2: Du känner det…
H: Det är alltså…det är…ja, olycklig kärlek. Alltså att veta att man inte kan…att man älskar
nån fast man kommer…kommer ju aldrig kunna bli tillsammans med hon
och jag har
…………………. Jag kan…jag är kär i flera personer. Jag…så att de där vissa personerna
som har nått in i mitt hjärta kommer alltid att sitta kvar och sånt.
F2: Så…
H: Jag ä…jag älskar henne och alla mina andra före detta flickvänner som har dumpat mig
och eller dumpat…ja, att jag har dumpat dem eller…
F2: De finns kvar i ditt hjärta?
H: Ja.
F2: Och så är det med den här tjejen också?
H: Jo.

Mitt påstående nummer två är självklart för en människa med många års erfarenhet från en rad områden som på olika sätt berör brott, kriminalfall och förövare. Den erfarenheten har jag. En djupt deprimerad person som gång på gång utsätts för besvikelser och misslyckanden, känner sig självfallet mer och mer misslyckad och deprimerad för varje motgång. Det ligger i sakens natur. Varje sunt tänkande och empatiska människa förstår det. Men inte du. Kanske hoppar du över små moln och jublar glatt i högan sky när skiten träffar fläkten?

Påstående nummer tre är sant. Vad du tror eller inte är fullständigt egalt. Jag vet att det är sant. Därmed får du nöja dig.
Citera
2014-08-29, 23:40
  #87131
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Tack för ditt klargörande Reviews. Detta förklarar KJs något udda beteende i vissa situationer som flertalet här inne feltolkar i brist på EQ.

Nej, du kan inte använda hans dubbeldiagnoser för att förklara bort alla beteenden hos honom som förefaller suspekta i ljuset av att mordoffret försvann efter att ha varit på besök hos honom och att hennes blod sedemera återfanns i bakluckan på hans bil. Hade det varit USA och familjen haft tillräckligt med pengar så hade de för all del säkert hittat någon psykolog eller psykiater som varit villig att påstå detta för ett hyggligt arvode. Och säkert som amen i kyrkan hade åklagarna dragit fram en annan expert (antagligen åtminstone aningen mer välrenommerad) som sagt motsatsen.
Citera
2014-08-29, 23:41
  #87132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ditt oförskämda inlägg förtjänar egentligen inget svar. Det är liksom inte lönt att ödsla tid på personer som så uppenbart saknar människokännedom och som dessutom inte besitter empatisk förmåga, det vill säga medkänsla med andra människor. Att ödsla sin tid på sådana personer är nämligen som att hälla vatten på en gås. Det rinner bara av.

Källa till mitt påstående nummer ett har du i fup. KJ var kär i VB, olyckligt kär.Trånandet är väldigt lätt att uppfatta när man läser sms-konversationerna. Åtminstone för mig som är kvinna. Du är förmodligen en gosse/yngre man med en okänslig attityd som i mina ögon är allt annat än klädsam.

Ur fup, sid 1543:

F2: Vad…vad…vad har du för kä…känslor för den här tjejen? Ärligt.
H: Ja, men alltså…jag gillar henne……..
F2: Du gillar henne. Är det till och med kärlek?
H: Ja, men det…det…
F2: Du känner det…
H: Det är alltså…det är…ja, olycklig kärlek. Alltså att veta att man inte kan…att man älskar
nån fast man kommer…kommer ju aldrig kunna bli tillsammans med hon
och jag har
…………………. Jag kan…jag är kär i flera personer. Jag…så att de där vissa personerna
som har nått in i mitt hjärta kommer alltid att sitta kvar och sånt.
F2: Så…
H: Jag ä…jag älskar henne och alla mina andra före detta flickvänner som har dumpat mig
och eller dumpat…ja, att jag har dumpat dem eller…
F2: De finns kvar i ditt hjärta?
H: Ja.
F2: Och så är det med den här tjejen också?
H: Jo.

Mitt påstående nummer två är självklart för en människa med många års erfarenhet från en rad områden som på olika sätt berör brott, kriminalfall och förövare. Den erfarenheten har jag. En djupt deprimerad person som gång på gång utsätts för besvikelser och misslyckanden, känner sig självfallet mer och mer misslyckad och deprimerad för varje motgång. Det ligger i sakens natur. Varje sunt tänkande och empatiska människa förstår det. Men inte du. Kanske hoppar du över små moln och jublar glatt i högan sky när skiten träffar fläkten?

Påstående nummer tre är sant. Vad du tror eller inte är fullständigt egalt. Jag vet att det är sant. Därmed får du nöja dig.


KJ älskar ju alla sina exflickvänner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in