2014-08-30, 00:09
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej, du kan inte använda hans dubbeldiagnoser för att förklara bort alla beteenden hos honom som förefaller suspekta i ljuset av att mordoffret försvann efter att ha varit på besök hos honom och att hennes blod sedemera återfanns i bakluckan på hans bil. Hade det varit USA och familjen haft tillräckligt med pengar så hade de för all del säkert hittat någon psykolog eller psykiater som varit villig att påstå detta för ett hyggligt arvode. Och säkert som amen i kyrkan hade åklagarna dragit fram en annan expert (antagligen åtminstone aningen mer välrenommerad) som sagt motsatsen.

Alla beteenden - självfallet inte.

Det tyngsta beviset, blodet i bakluckan, är inget som bortförklaras i en handvändning.
Citera
2014-08-30, 00:20
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ditt oförskämda inlägg förtjänar egentligen inget svar. Det är liksom inte lönt att ödsla tid på personer som så uppenbart saknar människokännedom och som dessutom inte besitter empatisk förmåga, det vill säga medkänsla med andra människor. Att ödsla sin tid på sådana personer är nämligen som att hälla vatten på en gås. Det rinner bara av.

Källa till mitt påstående nummer ett har du i fup. KJ var kär i VB, olyckligt kär.Trånandet är väldigt lätt att uppfatta när man läser sms-konversationerna. Åtminstone för mig som är kvinna. Du är förmodligen en gosse/yngre man med en okänslig attityd som i mina ögon är allt annat än klädsam.

Ur fup, sid 1543:

F2: Vad…vad…vad har du för kä…känslor för den här tjejen? Ärligt.
H: Ja, men alltså…jag gillar henne……..
F2: Du gillar henne. Är det till och med kärlek?
H: Ja, men det…det…
F2: Du känner det…
H: Det är alltså…det är…ja, olycklig kärlek. Alltså att veta att man inte kan…att man älskar
nån fast man kommer…kommer ju aldrig kunna bli tillsammans med hon
och jag har
…………………. Jag kan…jag är kär i flera personer. Jag…så att de där vissa personerna
som har nått in i mitt hjärta kommer alltid att sitta kvar och sånt.
F2: Så…
H: Jag ä…jag älskar henne och alla mina andra före detta flickvänner som har dumpat mig
och eller dumpat…ja, att jag har dumpat dem eller…
F2: De finns kvar i ditt hjärta?
H: Ja.
F2: Och så är det med den här tjejen också?
H: Jo.

Mitt påstående nummer två är självklart för en människa med många års erfarenhet från en rad områden som på olika sätt berör brott, kriminalfall och förövare. Den erfarenheten har jag. En djupt deprimerad person som gång på gång utsätts för besvikelser och misslyckanden, känner sig självfallet mer och mer misslyckad och deprimerad för varje motgång. Det ligger i sakens natur. Varje sunt tänkande och empatiska människa förstår det. Men inte du. Kanske hoppar du över små moln och jublar glatt i högan sky när skiten träffar fläkten?

Påstående nummer tre är sant. Vad du tror eller inte är fullständigt egalt. Jag vet att det är sant. Därmed får du nöja dig.

Snickelisnack.

Påstående 1-2:
KJ säger att han är kär i flera personer och att det personer som nått in i hans hjärta kommer alltid att sitta kvar och finnas kvar i hans hjärta. I deras facebook-konversation, som du så påpassligt lämnar utanför ditt alster, kan man tydligt uläsa att de kallar varandra för vänner, ja faktiskt tom lite mer än bara vänner eller KK kan man också benämna det. De har även en vänliknande och öm kommunikation, utan spår av olycklig kärlek, depressioner eller liknande, i motsats till det du påstår. Källa: s805 och framåt i FUP. (du verkar totalt ha missat detta, eller så har du gått och blivit senil och glömt bort det)

Påstående 3: Som sagt, ingen bäring alls...
Senast redigerad av zero73 2014-08-30 kl. 00:22.
Citera
2014-08-30, 01:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Sida 18 ur HR's dom
Citat:
I bedömningen av om Micael Berg eller en annan person kan vara förövaren måste vidare tidsaspekter m.m. övervägas. Bilens parkeringsplats är, såvitt framgår av åberopad fotobilaga, väl synlig från husen på Flottiljvägen. Kristoffer Johansson begagnade sin bil vid 22.00–23.00 tiden på kvällen den 4 maj för att besöka föräldrahemmet. Dödandet av Vatchareeya Bangsuans kan visserligen ha skett vid någon tidpunkt dessförinnan, men sedan Kristoffer Johansson återkommit till sin lägenhet omkring kl. 23.00 på natten den 4 maj och innan risken för upptäckt på söndagmorgonen den 5 maj blivit för stor, dvs. under cirka 6 timmar, skulle en annan gärningsman – som tagit tejp från Kristoffer Johanssons lägenhet – sökt upp bilen och funnit den olåst, lyckats hitta såväl knappen i dörren till bagageluckan som en reservnyckel någonstans i bilen där Kristoffer Johansson inte kom ihåg var den fanns, placerat Vatchareeya Bangsuans döda kropp i bagageutrymmet, transporterat kroppen till en plats där kroppen kunnat undangömmas, gömt kroppen samt återställt bilen och därefter vid detta eller något senare tillfälle placera tejprullen i hans lägenhet med så lite av Vatchareeya Bangsuans blod att det inte omedelbart syntes. Att på detta sätt bereda sig tillgång till en annan persons lägenhet och bil skulle, som också tingsrätten anmärkt, ha varit ett projekt förenat med oerhörda risker och en stor tidspress. Det skulle dessutom ha varit fråga om en förövare som både hade motiv att döda Vatchareeya Bangsuan och ville lägga skulden på Kristoffer Johansson men trots det ägnade avsevärd tid åt att såväl gömma kroppen som undanröja bevis som kunnat finnas på denna.

Varför kan allt det här inte ha hänt efter nämnda tidpunkt, eller att dödandet skedde efter att VB lämnade KJ, men att resten skedde någon gång mellan den 5:e och den dagen som KJ bil beslagtogs?
Citera
2014-08-30, 06:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Snickelisnack.

Påstående 1-2:
KJ säger att han är kär i flera personer och att det personer som nått in i hans hjärta kommer alltid att sitta kvar och finnas kvar i hans hjärta. I deras facebook-konversation, som du så påpassligt lämnar utanför ditt alster, kan man tydligt uläsa att de kallar varandra för vänner, ja faktiskt tom lite mer än bara vänner eller KK kan man också benämna det. De har även en vänliknande och öm kommunikation, utan spår av olycklig kärlek, depressioner eller liknande, i motsats till det du påstår. Källa: s805 och framåt i FUP. (du verkar totalt ha missat detta, eller så har du gått och blivit senil och glömt bort det)

Påstående 3: Som sagt, ingen bäring alls...

Nja.....

Han säger att han är olyckligt kär i VB som du ser. Han vet att han inte kommer få henne men samtidigt kan VB tänka sig att ha en KK relation med KJ.
VB utnyttjade KJ. Inget snack om den saken. KJ lät sig utnyttjas.
Citera
2014-08-30, 15:06
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Att den omtalade hunden bet sig i tungan är inget märkvärdigt eller konstigt. Den fick ström i sig vilket leder till muskelkramper. Jämför med epilepsi där ett anfall av typen Grand mal ofta leder till att personen i fråga biter sig i tungan till följd av kramperna. Och bett i tungan kan ge blödningar.

Att en del härinne överhuvudtaget ifrågasätter att en hund kan bita sig i tungan av att ha fått ström i sig, är för mig en gåta.

Jag tror att Bengts påstående om att det var en 30X50cm stor pöl med blod vid brevlådorna och snack om de svarta säckarna är en av de anledningar till att man gärna vill tro att det måste ha skett en styckning av Grabben... något man helt verkar glömma här är att Bengt överdriver/ljuger alt att han är dement.

Att åklagarna gärna vill tro att KJ styckat hunden är väl för att det blir ett indicium på att han inte har impulskontroll / vill öva på styckning mm
Oj vad dom en dag kommer att ångra hur dom hanterat det här fallet...
Citera
2014-08-30, 15:45
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Habilt inlägg, tror det ligger mkt i det som du tar upp. Några frågor: -ang festen i dec -12 från vilken VB gick hem; vet du var festen hölls/hur långt VB hade att gå?, om hon gick själv? Antar hursomhelst att det var mörkt ute då...vad är du mer konkret inne på med det att du tror att VB ämnade spela MB ett spratt den 4/5?

Av sms-konversationerna att döma bör festen ha hållits den 21 december 2012. Däremot vet jag inte var den hölls. Den 22 december messar KJ till VB och säger: "Tänkte bara säga att jag menar allt jag sa till dig igår kväll" (följt av ett hjärta <3). Han får inget svar. Natten till den 23 december skickar han ett nytt sms: "Hör av dig så fort du ser detta."
Först på eftermiddagen den 23 december svarar VB: "Hej jag har tappat bort rösten tyvärr kan inte snacka alls kom hem igår på morgonen lite kläder och -31". Sex minuter senare svarar KJ: "Du vet att de jag sa i fredas de menade ja".
VB ignorerar hans trånanden och messar: "Ja följde med jo**i och dom vi har inte sovit alls för jo**i och ma**e bråkade i 4 timmar för han var avundsjuk på Chri***an."
"Ja hörde de", svarar KJ. Följt av "Men du hade kul eller?" och två minuter senare ett "?"
Där bryts kontakten. Först den 27 december, sent på kvällen, återkommer VB: "tja görs". KJ svarar att han "festar med bästa kompisarna". "Trevligt", svarar VB, varpå KJ undrar "Själv då?"
VB bryr sig inte om att svara. Den 30 december försöker KJ på nytt. Han skickar ett sms med ordalydelsen "hej vad gör du på nyår". VB ignorerar frågan.
Den 6 januari sms:ar KJ på nytt: "Gomorron e du vaken". Då är klockan 11.08. Vid halv fyratiden samma dag skriver han: "Nu har mina pengar tagit slut men jag är glad över att jag kunde få prata med dig". Detta sms tyder antagligen på att de talats vid via det fasta telefonnätet.
VB svarar: "Men absolut får du prata med mej Det gör bara mer ont om du fortsätter älskar mig trots du vet du kommer aldrig mer blir något mer än vänner.bara ringa när du vill undantag inte efter midnatt".
KJ:s svars-sms är sorglig läsning därför att det klart och tydligt visar en deprimerad ung man som är djupt förälskad i en tjej han aldrig kommer att få: "Jag vet, o du vet att jag vet, men du vet också att hjärtat vill ha det hjärtat vill ha trots att det oftast är bland det svåraste att få..Trots att det gör ont så kan jag inte sluta känna de jag känner för dig.." Inte heller detta sms har VB någon kommentar till...

VB ville helt klart spela MB ett fult spratt med innebörden att försöka göra honom svartsjuk. Den tanken växte sannolikt fram den 2 maj då MB skjutsade hem henne efter träningen. Hon var inte alls glad och lycklig som MB försökte få det till. Det visar sms:n hon skickade till honom samma kväll. VB var urförbannad på MB. I ett anfall av hämndbegär drog hon sig inte för att utnyttja den olyckligt käre KJ för sina egna syften. Hon ville göra MB sotis och visste mycket väl att KJ inte skulle säga nej till hennes invit om att komma och plugga hos honom. Det gjorde han inte heller. Kanske närde han återigen en tanke på att det trots allt skulle kunna bli han och VB? Enligt mig är det mycket troligt. Men när han fick klart för sig att han bara var en bricka i ett fult spel rämnade allt...
Citera
2014-08-30, 16:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
VB ville helt klart spela MB ett fult spratt med innebörden att försöka göra honom svartsjuk. Den tanken växte sannolikt fram den 2 maj då MB skjutsade hem henne efter träningen. Hon var inte alls glad och lycklig som MB försökte få det till. Det visar sms:n hon skickade till honom samma kväll. VB var urförbannad på MB. I ett anfall av hämndbegär drog hon sig inte för att utnyttja den olyckligt käre KJ för sina egna syften. Hon ville göra MB sotis och visste mycket väl att KJ inte skulle säga nej till hennes invit om att komma och plugga hos honom. Det gjorde han inte heller. Kanske närde han återigen en tanke på att det trots allt skulle kunna bli han och VB? Enligt mig är det mycket troligt. Men när han fick klart för sig att han bara var en bricka i ett fult spel rämnade allt...
Det är facebookmeddelanden du har läst, antar jag. Du har helt rätt, VB var inte alls glad.
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
1 Är glad i bilen
2 låtsas vara glad
3 Kvinnor pratar inte samma språk som män, där jag la upp en dialog
Han påstod också att hon var spallig och glad på träningen. Det beror inte på att hon låtsades vara glad, eller talade annat språk.

Så fort MB fick en chans betonade han att hon var glad på hemvägen. Även i TR gjorde han det. Varför ljög MB?
Citera
2014-08-30, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är facebookmeddelanden du har läst, antar jag. Du har helt rätt, VB var inte alls glad.

Han påstod också att hon var spallig och glad på träningen. Det beror inte på att hon låtsades vara glad, eller talade annat språk.

Så fort MB fick en chans betonade han att hon var glad på hemvägen. Även i TR gjorde han det. Varför ljög MB?

Finns det substans i det du påstår, ljuger MB just här? Han kan mycket väl ha uppfattat VB som glad.
Tänker du skapa en trådsanning här?
Citera
2014-08-30, 17:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Finns det substans i det du påstår, ljuger MB just här? Han kan mycket väl ha uppfattat VB som glad.
Tänker du skapa en trådsanning här?
Jag har belägg:
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2014-08-30, 17:25
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Det är facebookmeddelanden du har läst, antar jag. Du har helt rätt, VB var inte alls glad...

Den konversation mellan KJ och VB som jag redovisar i mitt senaste inlägg är sms, och ingenting annat!

Redovisningen i fup börjar på sidan 627!

EDIT: Huruvida VB:s meddelanden till MB kvällen den 2 maj skedde via sms eller Facebook kommer jag inte ihåg just nu. Men, jag säger som du: Spelar roll?
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-08-30 kl. 17:27.
Citera
2014-08-30, 17:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag har belägg:
Det är väl för höge fan inga belägg!

Det kan mycket väl stämma som användaren här skriver:

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Hon kanske VAR glad då MB skjutsade hem henne? Hon kanske låtsades vara glad? Eller, fullt möjligt scenario:
MB: "Är du sur?"
VB: "Nej, varför tror du det"? ( på kvinnospråk: ja, vad fan tror du,? Att du ens frågar!!)
MB: "okey!"

I MB's värld är VB inte sur. Kan tolkas som glad.
I kvinnors värld fattar inte män. De kan inte läsa mellan raderna.
Låtsades vara glad, ja.
Det händer rätt ofta sånt, tror jag bestämt. Det kallas förställning.
Man visar inte upp vad man innerst inne känner utan sätter upp en mask inför den andre.

Det behöver man inte ha doktorerat i psykologi eller beteendevetenskap för att kunna begripa.

Vatchareeya kan alltså ha upprätthållit en bild av sig inför den andre som inte
alls var i överensstämmelse med hur hon verkligen kände i situationen med denna.
När hon så kom hem släpptes dessa tillbakahållna känslor fram och fram kom dom
i de meddelanden som hon avfattade till personen ifråga. Där var hon autentisk.

Att påstå att MB far med lögn här när han beskriver den f.d. älskarinnan som motsatsen
till dyster och arg vid den här bilresan, ska man låta bli helt enkelt om man inte har
ambitionen att framstå som oseriös.
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-30 kl. 17:56.
Citera
2014-08-30, 17:42
Medlem
Citat:
Jag har belägg:

Sorry, men jag kan inte finna något som talar för att hon inte var glad, fakta alltså. Har man kunnat påvisa att MB ljugit om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in