Citat:
Jag hör att du inte levt ihop med en människa som kan svänga från glad till ledsen/rasande på mindre än en minut. Det har jag och jag kan berätta precis hur det kan ha gått till utifrån mina erfarenheter:
- De åker i bilen och pratar och har trevligt "nästan som på den gamla goda tiden". VB är glad
- När han lämnat av henne känner hon sig först fortfarande glad. Men sen uppstår en känsla av diskrepans i hennes känsloliv: De har ju fortfarande känslor för varandra! (tycker hon åtminstone) Men de är inte ihop ändå! Hon är olycklig över det! Vems fel är det att hon är olycklig? Naturligtvis "Mickes"!
- Den tanke- och känslokedjan svänger hela hennes känslostämning och när hon är uppe i lägenheten är hon lika arg och ledsen som hon nyss var glad.
Det är faktiskt lika troligt eller troligare att detta händer med en person av hennes typ om de haft trevligt i bilen än om de mest suttit och moltigit.
- De åker i bilen och pratar och har trevligt "nästan som på den gamla goda tiden". VB är glad
- När han lämnat av henne känner hon sig först fortfarande glad. Men sen uppstår en känsla av diskrepans i hennes känsloliv: De har ju fortfarande känslor för varandra! (tycker hon åtminstone) Men de är inte ihop ändå! Hon är olycklig över det! Vems fel är det att hon är olycklig? Naturligtvis "Mickes"!
- Den tanke- och känslokedjan svänger hela hennes känslostämning och när hon är uppe i lägenheten är hon lika arg och ledsen som hon nyss var glad.
Det är faktiskt lika troligt eller troligare att detta händer med en person av hennes typ om de haft trevligt i bilen än om de mest suttit och moltigit.
Är böjd att tro MB när han säger att hon var på gott humör i bilen. VB´s sinnesstämning pendlade lite utöver det vanliga för att eskalera de sista veckorna. Man kan tydligt se humörsvängningarna i deras konversation (eller hennes monologer). Ur AF´s vittnesmål: På skype har hon skrivit att hon hade feber och att det var jobbigt att leva och att hon inte
orkade leva.
När dem var ihop så skrev hon vid flera tillfällen att hon var deprimerad.
Denna skypekontakt ska hon och AF ha haft 1-2 v innan hon försvann.
VB sökte bekräftelse av sin tränare och jag kan tänka mig att hennes "goda" humör blev ytterligare ett sätt att vinna tillbaka honom. När de skiljdes åt kan hon ha blivit ångestfylld med en upplevelse av vanmakt över insikten att inte kunna påverka situationen.
Efter att ha läst FUP kom frågeställningen upp om VB kan ha haft en borderlineproblematik.
Ja, tycker att ditt scenario låter trovärdigt.