2014-08-29, 21:59
Bannlyst
Satt och kollade på lite highlights från 2007-2011 och blev lite paff faktiskt. Helvete vilken fart han hade på den tiden. Känns som att dagens Messi är rätt så trött på fotboll i allmänhet. Inte lika rapp längre och inte lika explosiv. Försöker inte utmana i lika stor utsträckning som innan.

Målet mot Getafe är en av mina favoriter. Bästa möjliga sätt att presentera sig på riktigt.
Citera
2014-08-29, 22:04
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrick.ekwall
Det här eviga tjatet om "borta mot Stoke"-matchen. Sättet han spelade mot elche var ett sätt han inte har spelat på under hela 2013, eller för den delen under VM. Spelar han sådär så gör han 2-3 mål oavsett motstånd. Just nu är han bäst i världen.

Bäst i världen helt klart. Han tappade formen lite iofs förra säsongen men det är ju inte så jävla konstigt ändå med tanke på att han blev bättre och bättre för varje säsong som gick sen 08/09. "Vanliga" spelare tappar formen lite då och då medans Messi var jämn år in år ut. Nångång måste ju även han ha en liten svacka.

Och ett väldigt bra VM senast också, ja. Dock var det ganska irriterande hur lite han rörde på sig utan boll. Antingen var han stillastående eller så kröp han runt med sega små steg. Sjukt att han inte ansträngde sig mer. Han tog knappt löpningar i djupled och pressade inte bollhållaren även om han var några enstaka meter ifrån honom. Istället får de andra ta smällen och springa extra mycket och det håller inte mot bra lag. Inte ens i finalen fick han för sig att ta åtminstone lite mer ansvar...

Senaste matchen mot Elche jobbade han ovanligt mycket för laget, även utan boll vilket är kul att se. Återstår att se om han bara orkar med det nu i början på säsongen eller om Enrique pressar honom till att jobba mer hela säsongen ut.
Senast redigerad av C0w 2014-08-29 kl. 22:07.
Citera
2014-08-29, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Bäst i världen helt klart. Han tappade formen lite iofs förra säsongen men det är ju inte så jävla konstigt ändå med tanke på att han blev bättre och bättre för varje säsong som gick sen 08/09. "Vanliga" spelare tappar formen lite då och då medans Messi var jämn år in år ut. Nångång måste ju även han ha en liten svacka.

Och ett väldigt bra VM senast också, ja. Dock var det ganska irriterande hur lite han rörde på sig utan boll. Antingen var han stillastående eller så kröp han runt med sega små steg. Sjukt att han inte ansträngde sig mer. Han tog knappt löpningar i djupled och pressade inte bollhållaren även om han var några enstaka meter ifrån honom. Istället får de andra ta smällen och springa extra mycket och det håller inte mot bra lag. Inte ens i finalen fick han för sig att ta åtminstone lite mer ansvar...

Senaste matchen mot Elche jobbade han ovanligt mycket för laget, även utan boll vilket är kul att se. Återstår att se om han bara orkar med det nu i början på säsongen eller om Enrique pressar honom till att jobba mer hela säsongen ut.

Kan hans stillastående ha att göra med att han känner sig mätt? Har uppnått allt som går att uppnå i Barcelona. Vet inte sanningshalten i detta men Messi gick tydligen till Vilanova och berättade att han ville lämna för PSG innan Vilanova övertalade honom att stanna.

Jag tror att han kan få en viss nytändning med Enrique men problemet kommer återstå tills han lämnar Barcelona för någon annan klubb.
Citera
2014-08-30, 02:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Kan hans stillastående ha att göra med att han känner sig mätt? Har uppnått allt som går att uppnå i Barcelona. Vet inte sanningshalten i detta men Messi gick tydligen till Vilanova och berättade att han ville lämna för PSG innan Vilanova övertalade honom att stanna.

Jag tror att han kan få en viss nytändning med Enrique men problemet kommer återstå tills han lämnar Barcelona för någon annan klubb.

Tror inte det handlar om vart han spelar. Jag tror bara Messi är en aning matt på fotboll. Jag satt och tänkte att Messi skulle sluta efter VM. Jag tror Messi är en sådan som slutar relativt tidigt, däremot tror jag inte han kommer pressa för en transfer någon annanstans. Alla hans uttalanden kring Barcelona tyder på att det inte är det som är problemet. Tror det är motivation som är hans problem. är man så löjligt överlägsen i 4-5 år i rad så tror jag man slutar utvecklas.

Messi på 70% av sin kapacitet som i VM är liksom i klass med en James Rodriguez eller Robben. Säger rätt mycket om Messi.
Citera
2014-08-30, 03:16
Medlem
nitinitis avatar
En svacka för Messi är när han gör 41 mål på 46 matcher. Låt det sjunka in ett tag.
Citera
2014-08-30, 12:06
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Satt och kollade på lite highlights från 2007-2011 och blev lite paff faktiskt. Helvete vilken fart han hade på den tiden. Känns som att dagens Messi är rätt så trött på fotboll i allmänhet. Inte lika rapp längre och inte lika explosiv. Försöker inte utmana i lika stor utsträckning som innan.

Målet mot Getafe är en av mina favoriter. Bästa möjliga sätt att presentera sig på riktigt.
Jag tycker nog faktiskt han är rappare i benen nu än då. Mer explosivitet i benen besitter han nu, det ser du om du kollar på lite höjdpunkter från matchen förra helgen.
Citera
2014-08-30, 12:18
Medlem
svulles avatar
Är det inte lite tidigt att uttala sig om att han är bäst i världen just nu, efter 90 minuter mot Elche?
Citera
2014-08-30, 14:35
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Nja, vet inte vad det kan bero på. Att han är mätt tror jag dock inte på. Han har trots allt inte vunnit ett skit med Argentina förutom ett OS Guld för ett gäng år sen, så att han är mätt borde inte vara förklaringen till hans laziness under VM. Kan bero på taktiska drag eller fitness också. Eller så vill han själv inte springa lite extra helt enkelt...
Citera
2014-09-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Är det inte lite tidigt att uttala sig om att han är bäst i världen just nu, efter 90 minuter mot Elche?

Såklart att det är för tidigt ser ingen som är bäst just nu.
Citera
2014-09-06, 17:45
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det kan klart kännas för tidigt. Men som sagt så aggressiv, alert och arbetsvillig har jag inte sett honom vara på länge.
Citera
2014-11-27, 22:48
Medlem
Messi bäst någonsin?

Nu när Messi slagit både Champions League och La liga rekordet för flest mål någonsin på 3 dagar med 6 mål=2 hattricks. Nu efter det här finns det nog inte så mycket mer inviduella titlar Messi kan vinna, borde han nu vara högre prioriterad än Pele att vara bäst någonsin? Enligt mig ja, för av allt jag har sett så har det aldrig varit någon i närheten av Messi, bortsett från den Brasilianska kungen Ronaldinhio
Citera
2014-11-27, 22:51
Medlem
Cambijaos avatar
Helt klart. Parlour skall dock inte uteslutas ur ekvationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in