Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Messi är världens bästa spelare idag. Men inte genom tiderna.
Jag håller med. Han är bäst idag och absolut före C Ronaldo som Reals fans har svårt att acceptera, eller många av dom i alla fall. Bäst genom tiderna tycker jag absolut inte men möjligen topp 5-10 nånstans vilket är fantastiskt med tanke på hans ålder. En rättvis bedömning kan man väl göra sen efter hans karriär är över.
Citat:
Ursprungligen postat av emerituz
Att Messi tydligen får allt serverat av Iniesta och Xavi är ett gammalt och uttjatat argument som inte ens stämmer, så det går jag inte in på.
Det stämmer dock delvis. Hade han misslyckats på samma vis i Copa America och VM om Argentina haft spelare som Iniesta och Xavi i laget? Är inte många spelare genom historien som haft en sådan omgivning som Messi har. Han hade så klart aldrig gjort så många mål som han gör ifall han spelat i någon annan klubb eftersom dagens Barca är ganska unikt. Sen är så klart Messi en stor del av dagens Barca det får man ju inte heller glömma bort så klart. Men Xavi och Iniesta har hjälpt Messi väldigt mycket i spelet eftersom dom båda är fantastiska spelare.