2013-04-05, 01:40
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTacoBara
Om Real vinner CL känns det givet att Ronaldo får ballon d'or 2013. Tycker dock att priset är väl insnöat på strikers nu för tiden. Helt sjukt att inte Sneijder vann 2010 efter allt han åstadkom på egen hand. Och att inte Iker ens varit i närheten, efter allt han gjort i Madrid och inte minst i landslaget..

Så om Barcelona vinner CL så är det spikat att Messi får priset?
Citera
2013-04-05, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Så om Barcelona vinner CL så är det spikat att Messi får priset?

Ja.
Citera
2013-04-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilzi
Alltså visst okej Messi är en av dem bästa lirarna men jag blir så trött på att han får beröm när han får allting serverat av sina spelare till skillnad från andra anfallare som är med i defensiven och jobbar arslet av sig ändå får dem inga messi boots (golden boot)

Kommer ni ihåg den där matchen när barca vann med typ 4-1 och när domaren blåste av matchen så gick messi och skällde ut david villa? Då kan man för fan lika gärna ge golden boot till någon i en skitliga som dunkar in 5 mål/match

Killen är feg, konflikt rädd osv men visst är han en av dem bättre i världen men tyvärr så smutskastas alla "bad boys" som #2 och nej jag syftar inte enbart på ronaldo det finns flera andra som verkligen förtjänar golden boot mer än vad messi gör

Vad jag vill komma fram till är hur länge tror ni detta kommer fortsätta med Messi?

Jag ser ingen hejd på det. Messi kan säkert fortsätta att vinna Ballon d'or 3-4 år till i rad, om han inte skadar sig för mycket.
Citera
2013-04-05, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emerituz
Att Messi tydligen får allt serverat av Iniesta och Xavi är ett gammalt och uttjatat argument som inte ens stämmer, så det går jag inte in på.
Kommer också ihåg när han skällde ut David Villa, det var mitt i en match efter att David hade skjutit själv istället för att passa, men hur är detta relevant till hur bra Messi är som fotbollsspelare?
Dessutom är golden boot priset som personen som har gjort flest mål under en säsong får, det är alltså enbart grundat på statistik. Menar du Guldbollen?

Var ironiskt jag menade golden boot men jaja messi lover du har ju rätt jag är ju
Citera
2013-04-05, 10:37
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmsExtremisten
Fyfan, mål gjorde han.
Jajjemen

Målskörd 2013 so far:

Messi 23
Ronaldo 24
Citera
2013-04-05, 11:18
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Jajjemen

Målskörd 2013 so far:

Messi 23
Ronaldo 24

Fel. 23-23 står det. Ronaldo stod på 22 mål innan Galatsaray matchen.
Citera
2013-04-05, 11:36
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Ja.

Tvivlar faktiskt starkt på att det blir så.
Citera
2013-04-05, 11:45
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Tvivlar faktiskt starkt på att det blir så.

Vem skulle annars få den om Messi vinner CL och skytteligan i La Liga?

Enda möjligheten för Ronaldo är CL.
Citera
2013-04-05, 12:05
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTacoBara
Det är väl inte mer än naturligt att väldens bäste någonsin ska plocka hem den mest ärofyllda trofén i världen?

Och hur rimligt är kravet när vissa spelare inte har turen att spela i ett landslag som är kapabelt till att vinna ett VM?
Citera
2013-04-05, 12:20
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Vem skulle annars få den om Messi vinner CL och skytteligan i La Liga?

Enda möjligheten för Ronaldo är CL.

Ja om Messi gör det så blir det troligtvis som så att han vinner den. Han är ju trots allt favorit till att vinna den igen, och en CL vinst skulle enbart stärka. Men jag är inte lika säker på att Ronaldo vinner guldbollen om han vinner CL.
Citera
2013-04-05, 13:23
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soccerson
Messi är världens bästa spelare idag. Men inte genom tiderna.

Jag håller med. Han är bäst idag och absolut före C Ronaldo som Reals fans har svårt att acceptera, eller många av dom i alla fall. Bäst genom tiderna tycker jag absolut inte men möjligen topp 5-10 nånstans vilket är fantastiskt med tanke på hans ålder. En rättvis bedömning kan man väl göra sen efter hans karriär är över.

Citat:
Ursprungligen postat av emerituz
Att Messi tydligen får allt serverat av Iniesta och Xavi är ett gammalt och uttjatat argument som inte ens stämmer, så det går jag inte in på.

Det stämmer dock delvis. Hade han misslyckats på samma vis i Copa America och VM om Argentina haft spelare som Iniesta och Xavi i laget? Är inte många spelare genom historien som haft en sådan omgivning som Messi har. Han hade så klart aldrig gjort så många mål som han gör ifall han spelat i någon annan klubb eftersom dagens Barca är ganska unikt. Sen är så klart Messi en stor del av dagens Barca det får man ju inte heller glömma bort så klart. Men Xavi och Iniesta har hjälpt Messi väldigt mycket i spelet eftersom dom båda är fantastiska spelare.
Citera
2013-04-05, 14:16
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Det stämmer dock delvis. Hade han misslyckats på samma vis i Copa America och VM om Argentina haft spelare som Iniesta och Xavi i laget? Är inte många spelare genom historien som haft en sådan omgivning som Messi har. Han hade så klart aldrig gjort så många mål som han gör ifall han spelat i någon annan klubb eftersom dagens Barca är ganska unikt. Sen är så klart Messi en stor del av dagens Barca det får man ju inte heller glömma bort så klart. Men Xavi och Iniesta har hjälpt Messi väldigt mycket i spelet eftersom dom båda är fantastiska spelare.
Backlinjen i Argentina är katastrofal. Det är därför det inte gått bra i landslaget resultatmässigt. Självklart har Ini och Xavi hjälpt Messi till många av hans framgångar men i rena assist är det färre än man tror.
Senast redigerad av Carlcooling 2013-04-05 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in