2014-08-29, 14:04
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Alkohol och opioider är en typiskt dålig idé att blanda.

Halveringstiden för kodein är dock relativt låg, så du bör kunna käka dina tabletter idag åtminstone om du behöver dom utan att det blir några problem imorgon, men jag skulle avstå morgondagens dos.

Okej tack! Och hur är det på söndag, kan man käka dem då eller borde man vänta tills måndag?
Citera
2014-08-29, 14:06
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4298Redo
Okej tack! Och hur är det på söndag, kan man käka dem då eller borde man vänta tills måndag?

Brukar ta maxdosen 8 tabletter per dag.
Citera
2014-08-29, 14:07
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Brukar ta maxdosen 8 tabletter per dag.

På samma gång?
Citera
2014-08-29, 14:42
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
På samma gång?

Nej på hela dagen. Som mest har jag tagit fyra på samma gång
Citera
2014-08-29, 14:51
Medlem
ThingThings avatar
Citat:

Bör vara lugnt så snart du inte har någon betydlig mängd alkohol i blodet, vilket du inte har efter ett par timmars sömn, men jag skulle hoppa över söndagens dos också för att inte belasta levern i onödan - såvida jag inte har väldigt ont, men då skulle jag hoppa över alkoholdrickandet istället och stanna hemma med medicinering.
Citera
2014-08-29, 15:27
Medlem
4298Redos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Bör vara lugnt så snart du inte har någon betydlig mängd alkohol i blodet, vilket du inte har efter ett par timmars sömn, men jag skulle hoppa över söndagens dos också för att inte belasta levern i onödan - såvida jag inte har väldigt ont, men då skulle jag hoppa över alkoholdrickandet istället och stanna hemma med medicinering.

Tack för god info! Haha exakt, kommer att välja mellan smärta och alkohol eller medicinering!
Citera
2014-08-29, 15:37
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Tack för god info! Haha exakt, kommer att välja mellan smärta och alkohol eller medicinering!

Inga problem, jag delar gärna med mig!

Bra att du tänker så - det är inte alla som gör det. Hoppas du har det kul hur det än blir, fridens!
Citera
2014-08-29, 18:47
Medlem
Första dagen jag inte ätit benso på uppemot ca 6 månader, kommer ha ätit 300 mg tram snart, har tolerans på tram.
Nu till frågan, kan jag ta mirtrazapin till kvällen, eller ska jag undvika den pga den sänker kramptröskeln, och förvärrar atn på benson?
Även cb såklart som vanligt.
Citera
2014-08-30, 19:13
Medlem
naaserhorns avatar
Någon som vet om det går blanda Lyrica ( 600mg) utspritt under hela dagen , har tolerans och äter medicinen dagligen 300mg morgon / 300mg efm. samt 1mg xanor morgon , 1 mg xanor efm. samma sak med den har ätit den regelbundet under längre tid. och ikväll tänkte jag ta lite nice affe , har tegretol retard 200mg liggande mot kramper. vet att lyrica och affe sänker kramptrösklen så tänkte om det går förebygga med tegretol. kommer ja förlora effekt av affet pga av dessa mediciner ? någon som vet om detta är slöseri eller om det går vägen? affet i sig håller hög kvalité.

/MVH
Citera
2014-08-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naaserhorn
Någon som vet om det går blanda Lyrica ( 600mg) utspritt under hela dagen , har tolerans och äter medicinen dagligen 300mg morgon / 300mg efm. samt 1mg xanor morgon , 1 mg xanor efm. samma sak med den har ätit den regelbundet under längre tid. och ikväll tänkte jag ta lite nice affe , har tegretol retard 200mg liggande mot kramper. vet att lyrica och affe sänker kramptrösklen så tänkte om det går förebygga med tegretol. kommer ja förlora effekt av affet pga av dessa mediciner ? någon som vet om detta är slöseri eller om det går vägen? affet i sig håller hög kvalité.

/MVH

Problemet är väll att när du krampar så får du det svårt att ta din medicin mot kramp, eller är den förebyggande?
Citera
2014-08-30, 20:10
Medlem
naaserhorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Problemet är väll att när du krampar så får du det svårt att ta din medicin mot kramp, eller är den förebyggande?

Den är förebyggande , har både depå och snabbverkande.

Vad tror du i övrigt?
Citera
2014-08-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naaserhorn
Den är förebyggande , har både depå och snabbverkande.

Vad tror du i övrigt?

Om den är förebyggande borde det inte vara något problem, jag hade sparat lyrican till atn.har Blandat mycket affe med benso och det är ju inga prob, men faktiskt aldrig med lyrica.
Sen kanske det inte spelar så stor roll med tanke på att du både tar lyrica och benso dagligen, men jag brukar vara försiktig när jag vet att jag tar två preparat som sänker kramptröskeln.
Sen så vet jag inte hur din medicin fungerar direkt, och varför du har det utskrivet?

Edit; känner igen medicinen nu på namnet från jobbet, där den ges till patienter med bla epilepsi. Har du epilepsi?
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2014-08-30 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in