2014-09-01, 02:55
Medlem
kanonjannes avatar
Hejsan

jag är 203 och väger cirka 85 kilo. Skulle flytta nu ikväll och har haft massa förberedande att göra iom att jag imorse upptäckte att jag fått vägglöss-bett. Runt 22 ikväll när jag skulle packa ihop det sista kände jag mig lite trött då jag jobbat hårt hela veckan och eftersom jag också hade ett par 10mg ritalintabletter fick jag infallet att ta ett par (6st) med ambitionen/likgiltigheten inför att det hela skulle gå lite snabbare. Svalde fyra till en början + två till strax därefter och fortsatte packa. Någon timme senare satt mina rumskompisar och rökte brunt varpå jag tog några bloss blandat, kanske fyra fem eftersom jag eventuellt skulle somna om ett par timmar. Det var ganska påtagligt och är i stunden skapligt skev med en otrolig muntorka + delvis hunger.

Alltså so far inga riktiga oklarheter men så har jag också tagit 160mg metoprolol dagligen sedan jag var 18 och dessförinnan en annan svagare betablockerare sedan 10. Denna hade jag ännu inte tagit för dagen så eftersom min kropp är mer van på dem än utan så tog jag den med.

Är lite smått illamående, somnade till i sängen nyss och är störd av en alltför hög puls (90bpm).

Borde jag vara orolig för något?

Mitt inlägg i kort: 60mg ritalin + lite potent hasch + 160mg, daglig dos metoprolol = oro?

Medicinen tar jag för att sinka en sakta expanderande aorta som kommer behöva opereras inom några år.

Tack för snabbt svar!
Citera
2014-09-01, 03:14
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
Ring sjukvårdsupplysningen om det är akut och ni är oroliga! 1177
(Dom tjallar inte)

Men alla borde använda denna tabell:

Kombination/Blandnings-tabell

Själva wiki.tripsit.me är suverän också med massor med information om de flesta substanserna.
Citera
2014-09-02, 00:22
Medlem
Som pillertrillare och hypokondriker så har jag ringt sjukvårdsupplysningen nu ett x antal ggr genom åren, och de kan ju fan inte ett skit, alltid som jag får sitta och informera dessa sjuksköterskor om hur en viss typ av drog kan bli tsm med en annan, och vad konsekvenserna kan bli.
Ett exempel, förra året när jag var uppe med mitt ex och tog affe, jag börjar oroa mig för henne därför att hon tog sertralin på daglig basis, och jag fick för mig att min flickvän var på väg att få serentogert (ursäkta stavningen) syndrome, kärringen hade inte en aning om vad det var ens, inte ens ambulanspersonal som jag har stött på har haft en susning på vad det är.
Citera
2014-09-03, 14:05
Medlem
Risplockarns avatar
Hej, har tagit 1,2g lyrica (tolerans, gått på i 6 år) och 30-35mg morfin RP. Är rejält påverkad just nu, men skulle vilja få min moffe-stash att räcka hela dagen. Tror ni det är OK om jag slänger in t.ex 1mg ikto i blandningen? Har käkat benso 2-4 dagar i veckan i något år och har lite opi-tolerans. Tog 3mg ikto igår och samma i förrgår dessutom och 4 xanor.
Citera
2014-09-03, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risplockarn
Hej, har tagit 1,2g lyrica (tolerans, gått på i 6 år) och 30-35mg morfin RP. Är rejält påverkad just nu, men skulle vilja få min moffe-stash att räcka hela dagen. Tror ni det är OK om jag slänger in t.ex 1mg ikto i blandningen? Har käkat benso 2-4 dagar i veckan i något år och har lite opi-tolerans. Tog 3mg ikto igår och samma i förrgår dessutom och 4 xanor.

Med din tolerans ska det vara lugnt, men att blanda bens och opiater är aldrig något att rekommendera med tanke på riskenför andningsdepressionen.
1 mg iktro ska inte vara något problem från egna erfarenheter, men som sagt, var försiktig och håll dig vaken för att minimera risken för andningsdepression.
Citera
2014-09-03, 18:11
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Med din tolerans ska det vara lugnt, men att blanda bens och opiater är aldrig något att rekommendera med tanke på riskenför andningsdepressionen.
1 mg iktro ska inte vara något problem från egna erfarenheter, men som sagt, var försiktig och håll dig vaken för att minimera risken för andningsdepression.

Tack för svaret! Jag blev gött svängd efter påfyllningen, antingen är jag känslig för morfin eller så är det bara lyrican (1,2g nu, men har gått på i 6 år så tolle) som boostat det åt helvete. Tog nyss ännu en påfyllning efter en uppfriskande promenad. Blir jag inte nöjd kör jag 0,5-1mg ikto så får vi se.

Förresten, eftersom att jag varken är beroende av sub eller morfin (har tagit morfin 3-4 timmar efter sub med ganska god effekt, inte lika bra som nu så klart) tror ni det är lugnt att ta lite sub om några timmar? Eftersom jag inte är beroende kommer jag väl inte få någon akut AT? Eller får man det ändå? Funkade ju med moffe precis efter sub iaf.
Citera
2014-09-04, 03:08
Medlem
Ecstasy och stilnoct, hur är dessa substanser tillsammans?
Citera
2014-09-04, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassans
Ecstasy och stilnoct, hur är dessa substanser tillsammans?

Inga problem. Fungerar bra att landa på, även om hallucinationer kan uppstå. Dock är det inga faror med kombinationen.
Citera
2014-09-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Inga problem. Fungerar bra att landa på, även om hallucinationer kan uppstå. Dock är det inga faror med kombinationen.
Gott!
Citera
2014-09-05, 15:16
Medlem
justiceBEAVERs avatar
200mg Mdma och en del 6-mapb?
Citera
2014-09-05, 17:04
Medlem
ex69-dtrs avatar
10 mg sobril och 30-35 mg oxynorm borde inte va någon fara väl?
Citera
2014-09-07, 20:25
Medlem
Lugnt med imovane ikväll trots cocillana igår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in