Resultat: .
0%
röster
2014-08-28, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Om jag inte missat något så har du glömt Bernat... Men i premiären spelade sex av de du räknade upp + Bernat, mot Dortmund var det sju plus Bernat. Och då har ändå Lewa spelat båda de matcherna, tror att Götze och Müller kommer få en del speltid där också. Så de konkurrerar inte om sex platser, vissa matcher kanske Pep t.o.m ställer upp med enbart spelare från den gruppen, skulle inte bli förvånad.

Sen tycker jag inte Höjbjerg, Gaudino, Rode, Shaqiri ska klaga för mycket om de inte får starta när alla är friska. De kommer få sin speltid när de ordinarie behöver vila, och många av spelarna är ju skadebenägna och gamla så de tillfällena kommer.
Just det, Bernat glömde jag. Instämmer. Det är inte överfullt på Bayerns mittfält när man har sex-sju spelare från start av de ~15 (just nu 12) spelare som finns att tillgå.
Citera
2014-08-28, 18:02
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Om jag inte missat något så har du glömt Bernat... Men i premiären spelade sex av de du räknade upp + Bernat, mot Dortmund var det sju plus Bernat. Och då har ändå Lewa spelat båda de matcherna, tror att Götze och Müller kommer få en del speltid där också. Så de konkurrerar inte om sex platser, vissa matcher kanske Pep t.o.m ställer upp med enbart spelare från den gruppen, skulle inte bli förvånad.

Sen tycker jag inte Höjbjerg, Gaudino, Rode, Shaqiri ska klaga för mycket om de inte får starta när alla är friska. De kommer få sin speltid när de ordinarie behöver vila, och många av spelarna är ju skadebenägna och gamla så de tillfällena kommer.

Shaqiri torde kanske vara på väg bort. Liverpool och Atlético Madrid har ryckt i honom, men själv lär han ha siktet inställt på Juventus. Om italienarna är intresserade i dagsläget vet jag inte.
Citera
2014-08-28, 18:56
Medlem
marc0p0l0s avatar
Tre av fem grupper som låg öppna när Malmö drogs hade alltså tyska lag, synd att det inte blev så nu.

En snabb genomgång av de tyska lagens grupper:

C
Benfica
Zenit
Leverkusen
Monaco

Hade kunnat bli ett antal resor svårare för Leverkusen som ändå var seedat i grupp 3. Tycker ändå att Leverkusen är något bättre än så väl Benfica som Zenit. Blir helt klart ingen transportsträcka, men det är ändå en grupp där Leverkusen bör komma minst tvåa. Att få undvika Roma från seedinggrupp fyra var även det turligt för fabrikslaget. Ger Leverkusen minst 75% chans att komma vidare.

D
Arsenal
Dortmund
Galatasaray
Anderlecht

En grupp där Dortmund, utan tvivel, måste komma etta eller tvåa. Anderlecht och Galatasaray är inte lag som man kör över med 4-0, men ändå lag som är betydligt svagare än Klopps gäng. Likt vi har sett de senaste åren är det hyfsat jämnt i kvaliteten mellan Arsenal och Dortmund. Tror mycket på att dagsform och framförallt skador kommer att vara avgörande i de mötena. Trycket på biljetter till Galatasaray på Westfalenstadion kommer vara enormt. Finns hur många tysk-turkar som helst som sympatiserar med Galatasaray.

E
Bayern
City
CSKA
Roma

Här snackar vi svår grupp om något. Visserligen körde Bayern över City på bortaplan förra året, men det är nog ett starkare City och ett förändrat Bayern som nu möts. Huruvida förändringen är i Bayerns fördel vet vi inte riktigt än. Tråkigt kanske med Zenit, samma som förra året och en jobbig bortaresa. Att även Roma är i gruppen tillför helt klart något extra. Kan inte se annat än att Bayern vinner gruppen, men bakom det är det relativt öppet var de andra tre lagen hamnar.

G
Chelsea
Schalke
Sporting
Maribor

Tråkigt att även Schalke möter samma engelska lag som förra året. Chelsea är längder före Schalke just nu, ingen snack om den saken. Visserligen kan allt hända i Gelsenkirchen, men är relativt övertygad om att Chelsea tar 4/6 poäng i de båda mötena. Maribor ska Kellers gäng dock köra över, blir avgörande mot Sporting. Tror dock Schalke tar 4 poäng i de här matcherna, Sporting är inte att underskatta, men med Schalkes material bör man ta andraplatsen i gruppen. Skulle dock säga att Schalke är det enda tyska lag som riskerar att gå redan i gruppspelet, om Sporting har en bra dag.
Citera
2014-08-28, 21:01
Medlem
cyberkalles avatar
För jävla tuff grupp var det verkligen nödvändigt att det blev Roma från fjärde seedningsgruppen.
Fattar inte varför Bayern var tvungna att ta City fast det fanns flera lag som inte kom från samma land kvar.

Benatia lär få ett vackert mottagande i Rom.

Om jag får önska så vill jag att Bayern och Roma går vidare från gruppen.

Fan vad jag hade velat ha kvar Mandzukic han var förjäkla viktig i sådana här cupmatcher.

Lewandowski har mycket att bevisa som motiverar att han tagit Kroatens plats.
Citera
2014-08-28, 22:16
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
För jävla tuff grupp var det verkligen nödvändigt att det blev Roma från fjärde seedningsgruppen.
Fattar inte varför Bayern var tvungna att ta City fast det fanns flera lag som inte kom från samma land kvar.

Benatia lär få ett vackert mottagande i Rom.

Om jag får önska så vill jag att Bayern och Roma går vidare från gruppen.

Fan vad jag hade velat ha kvar Mandzukic han var förjäkla viktig i sådana här cupmatcher.

Lewandowski har mycket att bevisa som motiverar att han tagit Kroatens plats.

Va? Lewa var ju som bäst i CL för-förra säsongen, tre (fyra?) mål i semin mot Real tex.
Citera
2014-08-28, 22:24
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Va? Lewa var ju som bäst i CL för-förra säsongen, tre (fyra?) mål i semin mot Real tex.
Var visserligen 2 år sedan.
Citera
2014-08-28, 22:27
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Som Eto'o sa - som fotbollsspelare måste man fånga ett lejon varje dag. Lewandowski måste så klart fortsätta prestera, men att han är klasser bättre än Mandzukic är jag ganska säker på och jag har inga tvivel kring honom i Europa. Även om han missade två fantastiska lägen i premiären var det en fröjd att se honom, han är så bra i spelet i övrigt och passar helt perfekt i Guardiolas system.

Mandzukic tycker jag alltid är ganska frustrerande att kolla på, även om han är stark i vissa lägen och ofta lyckas få dit bollen.
Citera
2014-08-28, 23:58
Medlem
xtroes avatar
Såg dessutom att sbs värvat Mjällby som expert för att förstärka inför EM-kvalet men även Bundesliga.
Citera
2014-08-29, 06:09
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ja jag vet han var även bäst i BL förra säsongen men han har ännu inte visat något av det i Bayern det är det jag vill se nu.
I dom två tävlingsmatcherna som Bayern haft har han sett lite tafflig ut jag vet att han har kvalitéerna som behövs.

Sedan så hör det till saken att jag gillade Mandzukic oerhört mycket som spelare och tyckte att han var grymt viktig i spelet speciellt under trippelsäsongen.
Jag gillar den utdöende arten som han och Mario Gomez representerar inte bäst på någonting men ofta ofta på rätt plats vid rätt tillfälle och gör mål.
Citera
2014-08-29, 06:34
Medlem
Germanofils avatar
Enligt ett Twitterkonto som tydligen ska tillhöra Bild Zeitung så är Kalou nu trots allt på väg till Bundesliga. Men inte till Gladbach som jag skrev tidigare utan till Hertha Berlin! Finns tyvärr inga vettiga artiklar att länka till men vi lär få höra mer om detta under dagen/helgen.

Annars ryktas det fortfarande om att Holtby ska komma till HSV men samtidigt har de ju officiellt gått ut med att både VdV och Rudnevs ska stanna så frågan är ju om det finns några pengar för den värvningen?
Citera
2014-08-29, 07:33
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Enligt ett Twitterkonto som tydligen ska tillhöra Bild Zeitung så är Kalou nu trots allt på väg till Bundesliga. Men inte till Gladbach som jag skrev tidigare utan till Hertha Berlin! Finns tyvärr inga vettiga artiklar att länka till men vi lär få höra mer om detta under dagen/helgen.

Annars ryktas det fortfarande om att Holtby ska komma till HSV men samtidigt har de ju officiellt gått ut med att både VdV och Rudnevs ska stanna så frågan är ju om det finns några pengar för den värvningen?

Kühne höjer bara frakterna lite så löser det sig.

Kagawa åter till Dortmund.
Citera
2014-08-29, 10:44
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kagawa åter till Dortmund.

Sker det så kommer jag att gråta en liten tår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in