Resultat: .
0%
röster
2014-08-27, 12:40
Medlem
csts avatar
Jag inkommer naturligtvis med ett tips så småningom, men man vill ju vänta ut i det sista.
Citera
2014-08-27, 13:23
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Jag inkommer naturligtvis med ett tips så småningom, men man vill ju vänta ut i det sista.

Måste medge att även jag kör med denna fuling och väntar ett tag. I alla fall tills transferfönstret stänger. Kommer nog med min tippning i början av nästa vecka.
Citera
2014-08-27, 13:39
Medlem
Ezzelinos avatar
A. Tippa sluttabellen

1. FC Bayern München
2. Borussia Dortmund
3. Bayer 04 Leverkusen
4. VfL Wolfsburg
5. Borussia Mönchengladbach
6. TSG 1899 Hoffenheim
7. VfB Stuttgart
8. FC Schalke 04
9. FC Augsburg
10. Hertha BSC
11. 1. FSV Mainz 05
12. Hannover 96
13. Hamburger SV
14. 1. FC Köln
15. SV Werder Bremen
16. Eintracht Frankfurt
17. SC Paderborn 07
18. Sport-Club Freiburg

B. Tippa tabellen vid vinteravbrottet då halva serien är spelad. De tre i topp.

1. FC Bayern München
2. Vfl Wolfsburg
3. Bayer 04 Leverkusen

C. Vilka två lag ligger sist vid vinteruppehållet.

17. SC Paderborn 07
18. Sport-Club Freiburg

D. Vilka två lag blir direkt uppflyttade till Bundesliga 1 från Bundesliga 2. Två alternativ.

1. RB Leipzig
2. SpVgg Greuther Fürth

E. Vem vinner skytteligan, kör vidare på en divergerad betygsättning.

1. Robert Lewandowski
2. Stefan Kiessling

F. Vem vinner assistligan, dvs kickers uppgifter. Dessa är tvetydiga minst sagt.

1. Marco Reus
2. Thomas Müller

G. Vilket lag släpper in mest mål?

1. Sport-Club Freiburg
2. Eintracht Frankfurt

H. Få gjorda antal mål av ett lag?

1. Eintracht Frankfurt
2. 1. FC Köln

I. Vilken klubb byter tränare först? Nu inte kickers utan Transfermarkts uppgifter. Treenighetsfråga som omväxling.

1. Sport-Club Freiburg (Christian Streich)
2. Eintracht Frankfurt (Thomas Schaaf)
3. SV Werder Bremen (Robin Dutt)

J. Vilket tysk musik passar bäst till tysk fotboll? Skriv ditt förslag.

Det finns två skolor här, två mentaliteter, två smakval. Samma individ kan föredra båda typerna av musik i olika situationer beroende på sinnesstämning och sällskap.

Å ena sidan det reflekterande och civiliserade, exempelvis i form av den elfte av Händels Concerti Grossi:

https://www.youtube.com/watch?v=rOx_4hGMpXs

Å andra sidan det något råare och folkligare, exempelvis i form av Landsers "Kein Herz für Marxisten":

https://www.youtube.com/watch?v=uzYERRcoxdE

K. Man kan ibland undra varför klubbar som Wolfsburg, Leverkusen, Hoffenheim eller RB Leipzig ens finns.

Att behålla de traditionella ägarstrukturerna, med fansen så delaktiga som möjligt, är förstås att föredra. Jag är inte så insatt som vissa andra i de ekonomiska aspekterna, men i den principfrågan råder för mig inget tvivel. Sedan väljer jag att betrakta världen som ett skådespel, där de enskilda spelarprestationerna i klubbar som Wolfsburg, Leverkusen och Hoffenheim är det som finns i mitt primära fokus.

L. Ditt tyska favoritlag?

Det måste bli FC Bayern München. P.g.a. traditionen, de tre raka Europamästerskapsgulden 1974, 1975, 1976, den ständiga närvaron i toppen Bundesliga under de senaste decennierna, och de härliga karaktärer och världsklasspelare de har i dagens läge (Schweinsteiger, Müller, Robben, Ribéry m.fl.)
Senast redigerad av Ezzelino 2014-08-27 kl. 13:57.
Citera
2014-08-28, 07:01
Medlem
cyberkalles avatar
Märkligt detta med Alonso om det verkligen kan stämma.

Man är tydligen villig att ge honom en lön som är 2 miljoner € högre än den lön man erbjöd Kroos.

Ja jag vet att ledningen blev less på Kroos östtyska girighetsfasoner men vafan.

Fast värvningen i sak kan jag förstå nu när Thiago, Schweinsteiger och Martinez blir borta länge.

Grattis Leverkusen till en CL-plats.

Till mina numera bittra calciovänner så kom jag bara på en sak kanske Benatia ville vinna något i sitt liv därför gjorde han ett klubbyte.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-08-28 kl. 07:20.
Citera
2014-08-28, 11:55
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Bra värvning av Bayern Munchen, Alonso kommer ta en startplats tror jag.
Citera
2014-08-28, 14:17
Avslutad
Hässlich willkommen in der Bundesliga, RB Leipzig!

Det finns inte en chans att de missar avancemang nu när Salzburg, återigen, misslyckades med CL-kvalet.
Citera
2014-08-28, 14:45
Medlem
Ezzelinos avatar
Jaha, det är klart med Xabi Alonso nu. Logiskt att han lämnar Real, han och Kroos skavde på varandras benskydd där, fanns knappast startplats för båda (om Modric förväntas spela) i de viktigaste matcherna. Ser att Sammer på Kicker säger att 32-åringen har minst två år kvar som han kan prestera på högsta nivå. Så är det nog. I sju-åtta år har Xabi Alonso tillhört de allra främsta i världen på sin position, och varit en viktig del i det spanska landslagsundret. Han verkar ha en bra attityd och karaktär, en mycket pålitlig spelare.

Vem fan konsumerar Red Bull egentligen? Har aldrig druckit det och kommer aldrig att göra det. Det förefaller ju inte direkt vara hälsosamt.
Citera
2014-08-28, 14:47
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Bra värvning av Bayern Munchen, Alonso kommer ta en startplats tror jag.

Som skadeläget är i dagsläget så kommer det inte vara några bekymmer.
Han är mer än välkommen i klubben.
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Det finns inte en chans att de missar avancemang nu när Salzburg, återigen, misslyckades med CL-kvalet.

Hehe jag och alla andra ryser av tanken.
Citera
2014-08-28, 17:01
Bannlyst
Alltså, hur hög är inte sannolikheten att det uppstår schismer i Bayern? Man sitter nu på massa mittfältare där iaf 2-3 kommer få värma bänk ordentligt.
Citera
2014-08-28, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Alltså, hur hög är inte sannolikheten att det uppstår schismer i Bayern? Man sitter nu på massa mittfältare där iaf 2-3 kommer få värma bänk ordentligt.
Lahm, Alaba, Götze, Müller, Schweinsteiger, Xabi, Martínez, Thiago, Höjbjerg, Gaudino, Rode, Ribéry, Robben, Shaqiri.

14 mittfältare. 6 positioner. Över 50 matcher. Just nu 3 långtidsskadade (Schweinsteiger, Martínez & Thiago). Höjbjerg och Gaudino är dessutom väldigt unga. Jag är inte alls säker på att det uppstår schismer.
Citera
2014-08-28, 17:25
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Jag tror faktiskt att det finns en bra chans till att de missar avancemang. Det är många starka lag i Zweite i år och jag tror mycket väl att t.ex. Kaiserslautern, Greuther Fürth och Braunschweig kan hamna för RB i tabellen. Bochum och St. Pauli är två outsiders som även de kan hamna högre.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vem fan konsumerar Red Bull egentligen? Har aldrig druckit det och kommer aldrig att göra det. Det förefaller ju inte direkt vara hälsosamt.
Förstår inte heller. Vidrigt jävla blask. Startade t.o.m. en tråd om detta förra året:
(FB) Energidryck - vem köper skiten?
Citera
2014-08-28, 17:32
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Lahm, Alaba, Götze, Müller, Schweinsteiger, Xabi, Martínez, Thiago, Höjbjerg, Gaudino, Rode, Ribéry, Robben, Shaqiri.

14 mittfältare. 6 positioner. Över 50 matcher. Just nu 3 långtidsskadade (Schweinsteiger, Martínez & Thiago). Höjbjerg och Gaudino är dessutom väldigt unga. Jag är inte alls säker på att det uppstår schismer.

Om jag inte missat något så har du glömt Bernat... Men i premiären spelade sex av de du räknade upp + Bernat, mot Dortmund var det sju plus Bernat. Och då har ändå Lewa spelat båda de matcherna, tror att Götze och Müller kommer få en del speltid där också. Så de konkurrerar inte om sex platser, vissa matcher kanske Pep t.o.m ställer upp med enbart spelare från den gruppen, skulle inte bli förvånad.

Sen tycker jag inte Höjbjerg, Gaudino, Rode, Shaqiri ska klaga för mycket om de inte får starta när alla är friska. De kommer få sin speltid när de ordinarie behöver vila, och många av spelarna är ju skadebenägna och gamla så de tillfällena kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in