Resultat: .
0%
röster
2014-11-30, 20:36
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Delar inte din önskan om att Dortmund ska åka ur, men däremot så håller jag med om att det är smått sjukt att inte Klopp får sparken. Den fotboll som han vill spela med sitt Dortmund fungerar uppenbarligen inte längre. En ny tränare och en ny spelidé behövs!

Hmm jag har sett för få Dortmund-matcher i år men...

Som alltid tycker jag man ska fokusera mindre på resultaten och mer på hur stort förtroende spelarna har för tränaren när man avgör om han ska fortsätta eller inte. Fotbollsresultat påverkas av varians (desto mer om man spelar i högt tempo med stort risktagande), Dortmund var aldrig top-2 i Europa klassmässigt, och de är nog inte lika dåliga som tabellen visar nu heller. Tror inte på det där om att tyska lag nu "läst" deras spelidé medan lagen i Europa inte gjort det.

Är spelarna mätta eller trötta på att spela det spelet borde de sparka honom, annars inte (om de inte har en perfekt efterträdare som de kan ha i klubben många år).
Citera
2014-11-30, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Delar inte din önskan om att Dortmund ska åka ur, men däremot så håller jag med om att det är smått sjukt att inte Klopp får sparken. Den fotboll som han vill spela med sitt Dortmund fungerar uppenbarligen inte längre. En ny tränare och en ny spelidé behövs!

Tänk dig om någon hade försökt förutspå detta i somras.

Ja, men Dortmund har kollapsat helt och hållet, en mellansäsong är okej men de ska inte behöva kriga för att säkra kontraktet. Oavsett hur skadesituationen ser ut. Klopp borde nog testa lyckan i en annan klubb. Tror ni han har tappat omklädningsrummet?
Citera
2014-11-30, 20:49
Medlem
Mastodontishs avatar
Haha jag håller med cyberkalle.
Låt Watzke och hans lärjungar ruttna bort i 3.Liga. De behöver lära sig hyfs. Finns inget att älska med Dortmund för Bayernfans.

Och skippa snacket om att man behöver en stark motpart i ligan. Det finns redan 3 andra lag som kan vara det och dessutom konkurrerar Bayern numera i yttersta toppskiktet där endast ett fåtal europeiska lag håller måttet.
Citera
2014-12-01, 01:59
Medlem
Barca88s avatar
OJOJ, kollar sällan på matcher från BL med vad gjorde Dortmunds fan efter förlusten är helt galet tycker jag, tror dem verkligen att detta kommer att hjälpa laget
Citera
2014-12-01, 18:08
Medlem
Mycket väntat och föga överraskande så utmanar Neuer Messi och Ronaldo om Ballon D´Or. Är Neuer bättre än vad Kahn var? det skulle varit intressant och veta hur den debatten går i Tyskland.
Citera
2014-12-01, 18:50
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Mycket väntat och föga överraskande så utmanar Neuer Messi och Ronaldo om Ballon D´Or. Är Neuer bättre än vad Kahn var? det skulle varit intressant och veta hur den debatten går i Tyskland.

Neuer är absolut bättre än Kahn var. Jag tycker inte ens det är någon tvekan längre.

På det sättet han har omformat synen på hur en bra, modern målvakt ska vara och med det inflytandet så är han utan tvekan världens nu bästa målvakt och kommer nog förmodligen aspirera på titeln "bästa genom tiderna" om karriären får fortsätta såhär.

Rent titelmässigt är väl den stora skillnaden mot Kahn att Neuer nu vunnit VM. Något Kahn inte lyckades med. Även om Kahn vann EM som inte Neuer vunnit (ännu), så får väl VM ses som betydligt större.

Nu är jag väl otroligt partisk, men all ära för Ronaldo och det han gör. Men det Neuer gör för fotbollen är större och han borde därför få Ballon d'Or.
Citera
2014-12-01, 21:10
Medlem
Angående Klopp så läste jag i tunnelbanan idag (Kicker har uppdateringar på skärmarna i tågen) att han inte tänker gå självmant innan en efterträdare hittats, om jag tolkade det rätt verkade det däremot som att han hade full förståelse om de väljer att sparka honom.
Citera
2014-12-01, 22:54
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Före VM-finalen var Kahn ansedd som bättre http://www.bild.de/sport/fussball/oliver-kahn/groesster-torhueter-aller-zeiten-bild-voting-36791494.bild.html, hans försprång på Neuer var 1,3% av drygt 50 000 som röstade.

Jag tror att Neuer gick om Kahn ett par dagar senare i folkets mening, sedan har det skrivits artiklar där man jämför Neuer med Kahn och Beckenbauer tillsammans t ex http://www.welt.de/sport/fussball/wm-2014/article129825979/Neuer-ist-das-Beste-aus-Beckenbauer-und-Kahn.html, också det under VM.
Citera
2014-12-02, 06:43
Medlem
cyberkalles avatar
Klopp http://bilder.bild.de/fotos-skaliert/fortunaduesseldorfvborussiadortmund-dfbcup_24251023_mbqf-1417445064-38793862/1,w=559,c=0.bild.jpg
säger att han är bättre tränare nu än 2012 det kanske han är men har jag fel när jag tycker att han verkar ha svårt att ändra spelidé jag tycker att han har svårt att ändra på laget när man kört fast.

Dortmunds svaga punkt är enligt mig inte anfallet utan ett försvar som inte håller måttet i BL.
Subotic och nyförvärvet Ginter som var bra i sin tidigare klubb är rent ut sagt svaga.

Dom borde leta med ljus och lyckta efter en bra förstärkning i vinterpausen.

Augsburg fick ytterligare en ordinarie spelare på skadelistan Tim Matavz blir borta ett tag pga bänderverletzung.

För alla som jagar ligarankingpoäng är årets tabell så här långt en missräkning men jag älskar det.
Augsburg på en CL-plats nu helt galet.
Citera
2014-12-02, 12:13
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Neuer är absolut bättre än Kahn var. Jag tycker inte ens det är någon tvekan längre.

På det sättet han har omformat synen på hur en bra, modern målvakt ska vara och med det inflytandet så är han utan tvekan världens nu bästa målvakt och kommer nog förmodligen aspirera på titeln "bästa genom tiderna" om karriären får fortsätta såhär.

Rent titelmässigt är väl den stora skillnaden mot Kahn att Neuer nu vunnit VM. Något Kahn inte lyckades med. Även om Kahn vann EM som inte Neuer vunnit (ännu), så får väl VM ses som betydligt större.

Nu är jag väl otroligt partisk, men all ära för Ronaldo och det han gör. Men det Neuer gör för fotbollen är större och han borde därför få Ballon d'Or.

Köper inte rakt av att Neuer så absolut skulle vara bättre än vad Kahn var. Möjligt att Neuers absoluta toppar är bättre än Kahns och att när vi summerar hans karriär om ett antal år är det mycket sannolikt att han skall rankas högre än Kahn. Samtidigt har jag svårt att se något Neuer har gjort som matchar Kahns prestation under VM 02'. Sättet som han tillsammans med Ballack bar övriga laget till en final finner jag fortfarande smått otroligt.

Har svårt att dra mig till minnes någon annan målvakt som presterat på Kahns nivå under så många år som han faktiskt gjorde det. Delar Lehmanns åsikt om huruvida Neuer är/kommer att bli den bästa målvakt vi haft i landet genom alla tider: „Ja, sehr gut möglich, besonders wenn er am Sonntag Weltmeister wird und weiter an sich arbeitet.“

Inser att många inte delar denna åsikt, speciellt efter att Neuer nu har vunnit VM. Intressant hur titlar är viktiga på så sätt att avsaknaden av dem kan sänka en spelares status och uppfattningen om dennes faktiska förmågor. Ballack är om något ett exempel på detta. Hur som. För mig är Kahn fortfarande snäppet vassare.

Lustigt ändå hur Ronaldo "stod i vägen" för Kahn att vinna Ballon D'or och en annan Ronaldo nu "står i vägen" för Neuer.
Citera
2014-12-02, 13:22
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Köper inte rakt av att Neuer så absolut skulle vara bättre än vad Kahn var. Möjligt att Neuers absoluta toppar är bättre än Kahns och att när vi summerar hans karriär om ett antal år är det mycket sannolikt att han skall rankas högre än Kahn. Samtidigt har jag svårt att se något Neuer har gjort som matchar Kahns prestation under VM 02'. Sättet som han tillsammans med Ballack bar övriga laget till en final finner jag fortfarande smått otroligt.

Har svårt att dra mig till minnes någon annan målvakt som presterat på Kahns nivå under så många år som han faktiskt gjorde det. Delar Lehmanns åsikt om huruvida Neuer är/kommer att bli den bästa målvakt vi haft i landet genom alla tider: „Ja, sehr gut möglich, besonders wenn er am Sonntag Weltmeister wird und weiter an sich arbeitet.“

Inser att många inte delar denna åsikt, speciellt efter att Neuer nu har vunnit VM. Intressant hur titlar är viktiga på så sätt att avsaknaden av dem kan sänka en spelares status och uppfattningen om dennes faktiska förmågor. Ballack är om något ett exempel på detta. Hur som. För mig är Kahn fortfarande snäppet vassare.

Lustigt ändå hur Ronaldo "stod i vägen" för Kahn att vinna Ballon D'or och en annan Ronaldo nu "står i vägen" för Neuer.

Håller helt och hållet med både dig och Lehmann. Den största skillnaden mellan Kahn och Neuer är de tio killar de hade/har framför sig i landslaget, även om deras spelstilar är väldigt olika. Neuer spelar i ett mycket bättre lag än Kahn gjorde, både vad gäller teknik (det nya tyska fotbollsundret), taktik (Vogts, Ribbeck, Völler är inga filosofer...) och fysik.

Vi får nog vänta ett tag innan vi ser vem är bäst genom tiderna.
Citera
2014-12-02, 13:43
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Håller helt och hållet med både dig och Lehmann. Den största skillnaden mellan Kahn och Neuer är de tio killar de hade/har framför sig i landslaget, även om deras spelstilar är väldigt olika. Neuer spelar i ett mycket bättre lag än Kahn gjorde, både vad gäller teknik (det nya tyska fotbollsundret), taktik (Vogts, Ribbeck, Völler är inga filosofer...) och fysik.

Vi får nog vänta ett tag innan vi ser vem är bäst genom tiderna.

Fast även de här bättre spelarna har ju släppt igenom en del chanser, Neuer har haft att göra.

Jag tror nog att Neuer kommer ses som större efter karriären om han fortsätter hålla någorlunda nivå. Även om jag minns att Kahn dominerade 2002, och minns ett par av räddningarna, är det starkaste minnet nog ändå den tappade returen till Ronaldo i finalen. Neuer tog guld, och han var också helt utomjordisk i åtminstone nån av matcherna, och bra i resten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in