Citat:
Ursprungligen postat av
RAMMVOGEL
Visst,du har rätt,sorry formulerade mig lite fel.
Har åkt där dagligen i flera år och visst är det en tveksam "avfart" men i normal fart och med sans är det inga problem om man vet vart men ska.
Kan tänka att denna filur som orsakade trådens händelse tog ett katastrofalt beslut om vilken väg han skulle ta i sista stund och då går det,precis som du beskriver,åt helsike om man ligger över en viss fart.Nu verkar han ju ha legat i 150-180 enl vissa vittnen.
Ngt nytt om den skadade,och då menar jag inte föraren av bilen.
Taget, och upprepningen: Ingen normal bilförare oaktat påtänd eller inte kör ingenom där 150 utan att åka av.
Bilderna som finns här tycker jag inte ger någon entydig bild av vart han körde av, det ger mer bilden av att bilen är i flera delar på flera ställen i området och att det börjat innan första kurvan. Kanske insåg han när han kommer upp där i 150-180 att "antingen kör jag uppför rampen och hinner aldrig bromsa och då far jag rakt över rondellen eller så väljer jag höger, vilket han antagligen gjorde, så studsar jag som en flipperkula här och båda valen är fatala och han ställer sig på bromsen och vrider på ratten som en galning med resultatet att han studsar omkring som en flipperkula under rondellen.