2014-08-26, 21:01
Medlem
John-Pauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Visst,du har rätt,sorry formulerade mig lite fel.
Har åkt där dagligen i flera år och visst är det en tveksam "avfart" men i normal fart och med sans är det inga problem om man vet vart men ska.
Kan tänka att denna filur som orsakade trådens händelse tog ett katastrofalt beslut om vilken väg han skulle ta i sista stund och då går det,precis som du beskriver,åt helsike om man ligger över en viss fart.Nu verkar han ju ha legat i 150-180 enl vissa vittnen.
Ngt nytt om den skadade,och då menar jag inte föraren av bilen.

Taget, och upprepningen: Ingen normal bilförare oaktat påtänd eller inte kör ingenom där 150 utan att åka av.
Bilderna som finns här tycker jag inte ger någon entydig bild av vart han körde av, det ger mer bilden av att bilen är i flera delar på flera ställen i området och att det börjat innan första kurvan. Kanske insåg han när han kommer upp där i 150-180 att "antingen kör jag uppför rampen och hinner aldrig bromsa och då far jag rakt över rondellen eller så väljer jag höger, vilket han antagligen gjorde, så studsar jag som en flipperkula här och båda valen är fatala och han ställer sig på bromsen och vrider på ratten som en galning med resultatet att han studsar omkring som en flipperkula under rondellen.
Senast redigerad av John-Paul 2014-08-26 kl. 21:41.
Citera
2014-08-26, 21:15
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desert-eagle
Bilen är reggad på en J*ns San*in Huddinge 47 år

Precis så!Denna Je*s Sa*din (*=n) är målvakt och har minst 18 bilar registrerade i sitt namn.Bor på Gustav Adolfsvägen 3 i Huddinge.Verkar vara sambo med Tina C.
Hans grannar bör nog se upp med hans umgänge.Han är i högsta grad medskyldig till detta OM inte den inblandade bilen är stulen men enligt tidigare uppgift var den inte stöldanmäld.
Citera
2014-08-26, 21:24
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Paul
Taget, och upprepningen: Ingen normal bilförare oaktat påtänd eller inte kör ingenom där 150 utan att åka av.
Bilderna som finns här tycker jag inte ger någon entydig bild av vart han körde av, det ger mer bilden av att bilen är i flera delar på flera ställen i området och att det börjat innan första kurvan. Kanske insåg han när han kommer upp där i 150-180 att "antingen kör jag uppför rampen och hinner aldrig bromsa och då far jag rakt över rondellen eller så väljer jag vänster, vilket han antagligen gjorde, så studsar jag som en flipperkula här och båda valen är fatala och han ställer sig på bromsen och verider på ratten som en galning med resultatet att han studsar omkring som en flipperkula under rondellen.
Vänster är väl ändå "rakare" än rampen upp mot Gullmars.Visserligen en sväng där också men mindre än om man åker höger.Annars tror jag som du att han i sitt omtöcknade tillstånd valde alltför sent med känt resultat.
Citera
2014-08-26, 21:42
Medlem
John-Pauls avatar
Ja, sry, höger, ändrat nu.
Målvakten, om det nu är så, bör nog hålla sig nykter och i stillhet nu, han har eller kommer få besök och många frågor ska då besvaras och då är det nog läge att vara nykter.
Citera
2014-08-26, 22:27
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ja, sry, höger, ändrat nu.
Målvakten, om det nu är så, bör nog hålla sig nykter och i stillhet nu, han har eller kommer få besök och många frågor ska då besvaras och då är det nog läge att vara nykter.

Troligtvis så är det mycket länge sedan denna man varit nykter/drogfri och jag misstänker att han inte klarar av en sådanhär sak (med förhör) utan att vara ordentligt "drogad" så tillnyktring inför förhöret borde vara ngt som polisen tillämpar.
Vad gäller föraren borde det väl gå att få fram ett efternamn också.Jimmy ...........?
Citera
2014-08-26, 23:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Kanske insåg han när han kommer upp där i 150-180 att "antingen kör jag uppför rampen och hinner aldrig bromsa och då far jag rakt över rondellen eller så väljer jag höger.

Varför tror du att han kunde tänka? Känner du snubben?
Citera
2014-08-27, 00:00
Medlem
Hej gott folk, många skriver och spekulerar om föraren började vela vart han skulle svänga av.. Jag tror inte att han tänka på det, troligt att han inte hade lokalkännedom eftersom han valde att inte sänka farten innan vägen delade sig ,alt att han var så berusad/drogad att han inte visste vad han gjorde eller befann sig., min gissning eftersom han bara vet det!

Oavsett hur och varför är han ett offer för polisens hänsynslösa sätt att agera vid sådana situationer,än mer är kvinnan ett oskyldigt offer eftersom polisen inleder en biljakt i tätbebyggt område. Visst han kan aldrig fråntas ansvaret att han är vållande men jag är övertygad att detta inte hade skett om polisen låtit bli att inleda en jakt. Hur jag kan vara övertygad är att jag är vittne till händelsen från Götgatan ända till att olyckan skedde.

PGA av omständigheterna och polisens agerande så utsattes minst 50 personer för livsfara ,varav 10 för direkt livsfara, 3-5 bilar på bron, några fotgängare och nån cyklist och MASSA folk på tunnelbanestation, och så får det inte vara i en demokrati, möjligtvis skulle man acceptera det enklare i en polisstat. Många gånger funderar man om Sverige är en polisstat i det fördolda av demokratin...
Citera
2014-08-27, 00:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKPfantast
Oavsett hur och varför är han ett offer för polisens hänsynslösa sätt att agera vid sådana situationer

Hur tycker du att polisen skulle ha agerat?
Citera
2014-08-27, 03:06
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Blir det ngt straff som är värt att kallas straff?

Med undantag för att cyklisten visar sig vara medlem inom svenska regimen, så nej, det kommer inte bli mycket till straff att tala om. I förhållande till straff för brott mot svensk morallagstiftning så får han säkert lite hårdare fängelsestraff än t.ex. Dan Park fick för att göra regimkritisk konst, men förmodligen bara en liten bråkdel så långt fängelsestraff som många har erhållit för att ha handlat s.k. "internetdroger" (där straffen har varit upp till över 11 år i fängelse).
Citera
2014-08-27, 11:29
Medlem
pyttefnaxs avatar
Kollar man vad som verkar vara sambon på fejjan så har hon en massa vänner, bl a en J*mmy. Och J*ns misstänker jag kallar sig som en gammal westernrånare.
Citera
2014-08-27, 12:54
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Kollar man vad som verkar vara sambon på fejjan så har hon en massa vänner, bl a en J*mmy. Och J*ns misstänker jag kallar sig som en gammal westernrånare.

Länk?
Citera
2014-08-27, 14:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKPfantast
Hej gott folk, många skriver och spekulerar om föraren började vela vart han skulle svänga av.. Jag tror inte att han tänka på det, troligt att han inte hade lokalkännedom eftersom han valde att inte sänka farten innan vägen delade sig ,alt att han var så berusad/drogad att han inte visste vad han gjorde eller befann sig., min gissning eftersom han bara vet det!

Oavsett hur och varför är han ett offer för polisens hänsynslösa sätt att agera vid sådana situationer,än mer är kvinnan ett oskyldigt offer eftersom polisen inleder en biljakt i tätbebyggt område. Visst han kan aldrig fråntas ansvaret att han är vållande men jag är övertygad att detta inte hade skett om polisen låtit bli att inleda en jakt. Hur jag kan vara övertygad är att jag är vittne till händelsen från Götgatan ända till att olyckan skedde.

PGA av omständigheterna och polisens agerande så utsattes minst 50 personer för livsfara ,varav 10 för direkt livsfara, 3-5 bilar på bron, några fotgängare och nån cyklist och MASSA folk på tunnelbanestation, och så får det inte vara i en demokrati, möjligtvis skulle man acceptera det enklare i en polisstat. Många gånger funderar man om Sverige är en polisstat i det fördolda av demokratin...

Det enda han är offer för är sin egna jävla dumhet.
Kör man 150 km/h på Skanstullsbron är man inget "offer", man är ett riksmongo som skiter i allt och som sätter andra människors liv på spel.

Han är självklart ansvarig för sitt eget handlande och egna beslut. Att kalla honom ett viljelöst offer och skylla hans beslut på "staten" är befängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in