2014-08-26, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Med andra ord borde vingen också ha skadat sig? Det finns en hel del bränsle i vingen, varför antändes inte bränslet?
Det luftmotstånd som vinns vid 800 km/h är inte och leka med heller, planet har redan överstigit sin säkerhetsgräns med stor marginal. Planet borde redan ha slitits sönder på grund av luftmotståndet men här lyckas det till och med pricka lyktstolpar som går sönder utan att planet blir påverkat

Vem har sagt att det inte antändes?? Vad spelar det för roll - 1 (en) sekund senare var flygplanet en hög med skrot inne i Pentagon!!
Citera
2014-08-26, 14:28
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är iofs ingen nyhet att debunkers är helt värdelösa på fysik.. men det spelar liksom ingen roll.

Jag har inte sett dig presentera en enda uträkning, och jag tror jag vet vad det beror på....

Citat:
Om en lyktstolpe sitter löst och den träffas av en bil (som sker långt nere på stolpen) så blir det skador på bilen med, rejäla skador.

Tror fan det blir skador, vem har sagt något annat?

Citat:
Inte riktigt lika allvarliga skador som om stolpen suttit fast men allvarliga skador.

Nej det blir inga allvarliga skador. Stolpen välter mot bilen och bilen fortsätter rakt fram under den.

Om stolpen sitter fast däremot så bromsas du in på nolltid. DÅ snackar vi skador.

Citat:
Bilen kvaddas liksom.

Vad har vi sagt om att hitta på egen fysik?

Citat:
Om en bil kört i 800 km/h in i denna stolpe så hade bilen blivit mos. Det är så mycket mer energi.

Hittepå.

Citat:
Ett plan som är byggt av kompositer och aluminium som träffar med den hastigheten, planet går sönder direkt.

Hittepå.

Citat:
Plan är inte byggda för att tåla slag, de är elastiska och skall palla luftmostånd.

Hittepå.

Citat:
Det är en jämn kraft mot hela ytan. Plan fungerar som ägg,

Hittepå.

Citat:
så länge man sprider krafterna jämnt är de mycket starka. Men går man lös men en hammare går de sönder direkt

Hittepå.

Du bara skriver vad som än trillar in i skallen din, va?
Citera
2014-08-26, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så länge du hänvisar till "sunt förnuft" (som vid gransking visat sig innebär att du får hitta på fysik, förneka uppgifter, hitta på uppgifter och ljuga) så är det inte så stor idé att prata med dig. Kom tillbaka när du beredd att erkänna objektiva fakta.

Ja du tror att människor är stryktåligare än kevlar jag vet det men den åsikten får dig dock bara att se ännu mera svagbegåvad ut. Du har inte en fot att stå på någonstans tydligen, inte något kan du förklara.

Läste du på om Lloyd förresten bäsen? Synd att den lilla lyktstolps historien är stendöd va?
Citera
2014-08-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Evan Burton är en australiensisk pilot med extremt mycket erfarenhet och meriter (se själv: https://www.linkedin.com/pub/evan-burton/12/30b/91a)
Jag vet inte riktigt vad du själv har för meriter och erfarenhet från trafikflyg men här svarar Evan på några av dina vanligaste påståenden, som det om hastighets, svårighet att flyga etc.. Du kan väl läsa igenom och berätta på vilka punkter han har fel och varför?

... massa text ...

Har han själv flugit i de hastigheterna? Kan han visa andra som flugit med de hastigheterna han påstår är lätta att uppnå
Om det är så lätt, plocka fram de som gjort det

Det finns vad jag vet inga exempel. Det finns däremot exempel på plan som störtat för att de överträtt hastighetsgränserna. De gick sönder långt innan de nått samma överträdelser som planen vid 9/11

EDIT: Läser lite av svaren från Evan senare i tråden och det är helt tydligt att han är ute och cyklar, han har ju svar på det "mesta" men det är debunkerteorier
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-08-26 kl. 14:37.
Citera
2014-08-26, 14:34
Medlem
Citat:
Tror fan det blir skador, vem har sagt något annat?
Vad blir det för skador enligt dig?
Citera
2014-08-26, 14:36
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Med andra ord borde vingen också ha skadat sig?t

Vem säger att vingen inte blev skadad?

Citat:
Det finns en hel del bränsle i vingen, varför antändes inte bränslet?

Borde det ha gjort det? Vad vet du om var på vingarna stolparna träffade och vilken effekt det borde haft på bränslet?

Citat:
Det luftmotstånd som vinns vid 800 km/h är inte och leka med heller, planet har redan överstigit sin säkerhetsgräns med stor marginal. Planet borde redan ha slitits sönder på grund av luftmotståndet men här lyckas det till och med pricka lyktstolpar som går sönder utan att planet blir påverka

Se Snake.

För övrigt: Du får svar på precis allt du skriver....men inte en enda gång har jag sett dig erkänna att något har blivit besvarat. Börjar det inte bli läge för lite hederlighet från din sida snart?

Istället för att plöja på med nya påståenden, som dessutom är baserade på just inget annat än ditt eget tyckande. Skärpning, du är inte lika hopplös som Burros...men du får fan börja visa det snart.
Citera
2014-08-26, 14:38
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Vad blir det för skador enligt dig?

Det skrev jag typ under. Men mer specifikt kan du nog räkna med krossade vindrutor och rejäla plåtskador. Men det beror såklart på vad du har för bil också.
Citera
2014-08-26, 14:38
Medlem
Citat:
Vem säger att vingen inte blev skadad?
Frågar igen, vilka skador borde det blivit på vingen?
Citera
2014-08-26, 14:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har han själv flugit i de hastigheterna? Kan han visa andra som flugit med de hastigheterna han påstår är lätta att uppnå
Om det är så lätt, plocka fram de som gjort det

Det finns vad jag vet inga exempel. Det finns däremot exempel på plan som störtat för att de överträtt hastighetsgränserna. De gick sönder långt innan de nått samma överträdelser som planen vid 9/11

Visa då sådana exempel där flygplan brutits sönder av hastighet. Vi har redan visat dig exempel på lågsniffning med så här stora flygplan i extrema hastigheter tidigare i tråden.
Jag vet inte om denna pilot har flugit så lågt och fort - det är knappast något han skulle skylta i sånt fall, men det jag bakom var att du ska visa var han har fel i sina påståenden. Jag vill se dig gå igenom punkt för punkt och berätta var dina kunskaper överglänser hans? Om du inte kan visa att han har fel så är det ju ett erkännande för att han kan ha rätt - eller hur?
Citera
2014-08-26, 14:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Troligen lite sönderslaget framtill, kanske en bit in till balkarna, men vad spelar det för roll - 1 (en) sekund senare var flygplanet en hög med skrot inne i Pentagon!!
Citera
2014-08-26, 14:42
Medlem
Citat:
Visa då sådana exempel där flygplan brutits sönder av hastighet. Vi har redan visat dig exempel på lågsniffning med så här stora flygplan i extrema hastigheter tidigare i tråden.
Haha, dagens skämt. Den filmen du postade upp, där var det inte i närheten av de hastigheter du påstod att de skulle ha. Jag postade upp en film senare med stridflygplan som flög snabbt vid låg höjd, du kan ju ta och jämföra

Citat:
Jag vet inte om denna pilot har flugit så lågt och fort
Jo det vet du för om han gjort det skulle han ha berättat det
Citera
2014-08-26, 14:42
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Sannolikt plåtskador om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in