Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Tror du missade mitt inlägg här ovanför:
https://www.flashback.org/sp50048125
Israeli, egyptian, taliban, british etc. intelligence warnings....
Vem vet hur många varningar de får om annat? Sånt som aldrig blir något av?
Dessutom vet vi ju inte hur allvarligt de tog på 9/11 varningarna, sket de fullständigt i det eller försökte de utreda utan att komma fram till något? Det mesta tyder dock på att de ignorerade varningarna, vilket kan tyckas märkligt med tanke på att det var så många varningar, det håller jag med dig om fullt ut. Om någon borde få sparken eller inte kan jag nog inte uttala mig om, då måste man ha mer information om hur vanligt det är med sådana varningar.
This type of communication between intelligence agencies normally occurs in secret, so one can only wonder what additional warnings or details were provided to us that have never been made public
Kan du komma på några anledningar till varför de ignorerade varningarna?
En dokumentär du borde se:
THE NEWBURGH STING - Documentary
Här en
wiki som beskriver dokumentären, den visar hur FBI försöker producera terrorism. Hittar man ingen terrorism är det svårt att fixa pengar till olika myndigheter, lättare om terrorism hittas
Dokumentären visar hur genomkorrupt systemet är där
Mother of man convicted of terrorism wants President Obama to watch 'The Newburgh Sting' documentary on HBO
Citat:
"This case is often cited as an example of entrapment, but in making this film, I've come to believe it was something much, much worse,"Heilbroner said.
"The FBI committed a fraud on Congress and the American people by taking our tax dollars and creating a terrorist threat that, without the FBI, never would have existed at all," he added.
Varför har man inte sparkat någon ansvarig som deltagit i att bestämma att man skulle strunta i varningarna?