2014-07-31, 23:19
Medlem
DownToTheMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caracarn
Vilken svårighetsgrad är det på sifferföljderna?
Är det ungefär:
1 4 3 6 5 8 7 (+3,-1,+3,-1)
5 10 25 50 65 (*2,+15,*2,+15)

Svårare, lättare?

När man viker 2d till 3d är det sådana här bilder då?
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSmrbtnRrwbvB_W2vPGPJX0kENsPjyld llvJUGSAbMSxgitQOBg0g
Eller mer av olikformade figurer? Nån som har bra exempel på sådant test man kan prova på?

ungefär som dessa. Talserier upphöjt med 2 och 3 förekom också ex: 0, 1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, .. och 1, 8, 27, 64, 125, 216, 343, 512, 729, ... sen förekom även fibonacci ex:0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, ... Sen när det gäller vikningen 2d till 3d så var det inte riktigt en kub med mönster på, utan det var mer olika figurer, lite svårt att förklara med ord, men som exempel en triangel fast alla sidor var inte lika långa sk "trubbvinklig" och även cylindrar, koner, cirklar där det saknades bitar, och även flera olika sorters figurer som satt ihop och bildade en figur ex: en triangel och en fyrkant på varandra (olika långa sidor självklart).

Hoppas att det var ett tillräckligt bra svar... Lycka till!
Citera
2014-08-04, 10:22
Medlem
Jag misslyckades på psykologdelen i urvalstesterna i juni. Psykologen sa att det var testet på simultankapacitet jag föll på. Jag tyckte det testet var jäkligt krångligt. Jag kommer få en ny chans till hösten och tänkte kolla om det är någon här som tog sig hela vägen och kan ge mig något tips på hur man klarar simultantestet? Hur la ni upp det? Hade ni något system?
Citera
2014-08-04, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DownToTheMoon
ungefär som dessa. Talserier upphöjt med 2 och 3 förekom också ex: 0, 1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, .. och 1, 8, 27, 64, 125, 216, 343, 512, 729, ... sen förekom även fibonacci ex:0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, ... Sen när det gäller vikningen 2d till 3d så var det inte riktigt en kub med mönster på, utan det var mer olika figurer, lite svårt att förklara med ord, men som exempel en triangel fast alla sidor var inte lika långa sk "trubbvinklig" och även cylindrar, koner, cirklar där det saknades bitar, och även flera olika sorters figurer som satt ihop och bildade en figur ex: en triangel och en fyrkant på varandra (olika långa sidor självklart).

Hoppas att det var ett tillräckligt bra svar... Lycka till!

Tack - bra svar!

Liten följdfråga angående datortesten (och till viss del de man gör på papper):

Vad jag har läst så skriver de ju i stil med "Det är inte tänkt att du ska hinna med alla uppgifter". Är det så pass många uppgifter att man inte har en teoretisk chans att hinna med alla? Kan man i så fall på datortestet hoppa över en uppgift om man fastnar på den för att i så fall kanske få en lättare?
Blir uppgifterna svårare och svårare eller ungefär jämnt fördelat?

Mycket frågor men lite nervös inför detta
Citera
2014-08-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeJ
Jag misslyckades på psykologdelen i urvalstesterna i juni. Psykologen sa att det var testet på simultankapacitet jag föll på. Jag tyckte det testet var jäkligt krångligt. Jag kommer få en ny chans till hösten och tänkte kolla om det är någon här som tog sig hela vägen och kan ge mig något tips på hur man klarar simultantestet? Hur la ni upp det? Hade ni något system?

Jag har gjort simultantestet gånger och klarat båda. Jag skrev ner tid och svar om något skulle besvaras en viss tid, annars körde jag bara på, gjorde uppgifterna så ofta jag hann osv. Skynda men var noggrann. Minns att jag inte fattade att man bara skulle markera svaret första gången jag gjorde det, trodde man skulle gå vidare eller klocka nästa på något sätt, därav kom jag av mig rätt mycke, men det gick ändå. Stressigt är det iaf.
Citera
2014-08-04, 22:46
Medlem
DownToTheMoons avatar
Citat:
Tack - bra svar!

Liten följdfråga angående datortesten (och till viss del de man gör på papper):

Vad jag har läst så skriver de ju i stil med "Det är inte tänkt att du ska hinna med alla uppgifter". Är det så pass många uppgifter att man inte har en teoretisk chans att hinna med alla? Kan man i så fall på datortestet hoppa över en uppgift om man fastnar på den för att i så fall kanske få en lättare?
Blir uppgifterna svårare och svårare eller ungefär jämnt fördelat?

Mycket frågor men lite nervös inför detta

Du ska göra så många du hinner utan att slarva. När jag fick se mitt resultat så byggdes det efter vad jag förstod på "Antal rätt svar" och "Antal FEL svar". Så då är det ju alltså bättre att hoppa över en svår fråga än att chansa och ev svara fel. Fast det betyder ju också att du inte kan hoppa över för många frågor för att då kommer du inte upp till den satta gränsen på antalet rätt svar.... Jag upplevde att uppgifterna var jämnt fördelade.
Citera
2014-08-06, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 17.06.14
Minns att jag inte fattade att man bara skulle markera svaret första gången jag gjorde det, trodde man skulle gå vidare eller klocka nästa på något sätt, därav kom jag av mig rätt mycke, men det gick ändå. Stressigt är det iaf.

Kan du utveckla det där lite? Förstår inte riktigt vad du menar (har inte gjort testet själv).
Citera
2014-08-06, 22:25
Medlem
Flashback-trådar är alltid så förbannat långa. Har skummat igenom en hel del här men inte hittat svar på det jag undrar. Vad kollar de i läkartestet? Antar att de kollar synen, hur pass noga? Har klarat syntestet för b-körkort, mitt vänstra öga är perfekt men det högra är nedsatt. Har dock pereferiseende på båda.
Citera
2014-08-07, 05:22
Medlem
Citat:
Kan du utveckla det där lite? Förstår inte riktigt vad du menar (har inte gjort testet själv).

Nu kan det ju vara olika testprogram hos psykologerna. Men när jag fick en fråga så hade jag kanske 10 olika alternativ och det räckte med att bara markera ett av dom så var det klart. Sen kanske du fick en till fråga och då markerade du nästa. Det som ställde mig var att jag trodde man skulle gå vidare med svaret på något sätt, därav satt jag och funderade och irriterade mig på det en stund. Hoppas du förstår.
Citera
2014-08-07, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essexradio
Flashback-trådar är alltid så förbannat långa. Har skummat igenom en hel del här men inte hittat svar på det jag undrar. Vad kollar de i läkartestet? Antar att de kollar synen, hur pass noga? Har klarat syntestet för b-körkort, mitt vänstra öga är perfekt men det högra är nedsatt. Har dock pereferiseende på båda.

Jag tror dom är intresserade av sjukdomar som kan utgöra en fara för yrket. Sen är väl hörsel, syn och färgseende något dom kollar. Både dålig hörsel och syn kan säkert åtgärdas med hörapparat och glasögon, så det är nog ingen fara. Sen är det väl brukande av droger, alkohol och tobak. Lite sånt.
Citera
2014-08-20, 22:56
Medlem
Har läst om att man måste göra något typ av förtest innan man vet om man får gå vidare till dom "riktiga" testerna. Någon som har någon info om vilken typ av frågor som kommer i det testet?
Citera
2014-08-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik17
Har läst om att man måste göra något typ av förtest innan man vet om man får gå vidare till dom "riktiga" testerna. Någon som har någon info om vilken typ av frågor som kommer i det testet?

Läs tråden, dom testerna har nämnts ett flertal gånger,
Citera
2014-08-22, 20:09
Medlem
Ni som ska börja i Mjölby på måndag, har ni fått någon info om tid?

Jag fick ett mail där jag tackade ja via en länk, det står också att jag ska få mer info närmare kursstarten men jag har inte fått något mer.

Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in