2014-08-20, 23:47
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Hoppas som tidigare spekulerat att M och MP smider planer, skulle verkligen vilja se Åsa Romsom som miljö- eller integration- och jämställdhetsminister. Fridolin som skolminister skulle nog inte heller vara helt fel, då kan jag lova att vi hade fått ordning och reda på skolan tills nästa pisarapport (har spelat kubb med denna man han är mycket trevlig).

Reinfeldt är jag ej super förtjust i men han är ju i varje fall ärlig till skillnad från Löfven, kan heller inte påstå att jag ser någon större skillnad mellan sossarna och moderaterna nu för tiden.
Läste i skvallerforat att Fittolin en gång på fyllan i ett socialt sammanhang erkänt att han blev politiker och valde Mp som plattform av rent egoistiska och opportunistiska skäl. Den lille fjunputten ger egentligen blanka fan i "miljön" enligt vad ryktet sa.

Sa han något liknande till dig när ni spelade kubb? Seså, fram med det nu!

OnT: Tidigare har länkats till en debattartikel av "gammelmoderaten" (tydligen hans egen benämning) Jens Kittel från ledarsidan.se. Har det kommit några reaktioner på den som hörts eller setts?

Den var jävligt bra och min tro är att den speglar ganska väl vad som pågår inom M sedan i förrgår... Ibland måste någon kliva fram och upphäva sin röst om hur det egentligen står till med kejsaren och dennes kläder....
Citera
2014-08-20, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tror statsministern själv på att invandring är lönsamt eller vill han bara vara snäll? Dumsnäll?

http://www.aftonbladet.se/resa/article19260856.ab

Har Fredrik berättat hur många år det tar innan den massiva invandringen är lönsam? Lätt att häva ur sig att det är lönande på sikt utan att berätta hur långt vi måste titta.

Vi måste ha tålamod. Hur länge då? Vi har ju lagt 30 år på detta vansinne nu. Och nu är kassakistan tom. Vad gör vi å?

Danskarna skrattar åt oss och snart spränger de bron på riktigt.
http://www.mitfyn.dk/article/315305?shareid=7188&hash=33642ba629d0ce5551a62682e b7d9da7229ef6f0
Citera
2014-08-20, 23:49
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så du tror att Migrationsverket har ett valtaktiskt samarbete med regeringen och presenterar falska siffror för att hjälpa dem?
Du vet väl att Generaldirektörer utses av regeringen och sålunda är att betrakta närmast som feodala furstar inom respektive förläning med allt vad det innebär...
Citera
2014-08-20, 23:49
Medlem
Det här handlar om solidaritet och att inte vara egoistisk, det är ju sådant som alla
glada liberaler och flashbackianer vet allt om, fattar Ni inte det?

När allianzen nu med sin osjälviska politik ökat klyftorna och inkomsterna för sig
själva och alla andra osjälviskt liberala, då är det dags att inte bara vägra ta
med tång i de själviskt o- och lågavlönade i bottenträsket, det gäller att vädja
till folks osjälviskhet och öppna hjärtan.

Känner du dig lurad, förvirrad, förbannad och börjar snart fundra över om du inte skulle
joina ISIS? Då är du nog en av de själviska fördomsfulla och intoleranta okunniga
i samhällets botten som vi kunnigt osjälviskt glada liberaler inte tar i med tång.
Av med foliehatten, för helvete!

Jävla kommunistnolla. Är du sosse din jävel? Du har väl inte ens råd att köpa rättvisemärkt, okunniga lågutbildade miljöbov där. Inte fan kan man då förvänta sig att du ska rösta sanningsmärkt heller.
Citera
2014-08-20, 23:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Du vet väl att Generaldirektörer utses av regeringen och sålunda är att betrakta närmast som feodala furstar inom respektive förläning med allt vad det innebär...

Du svarade inte på frågan. Tror du verkligen de har ett valtaktiskt samarbete med regeringen och förfalskar siffror för att hjälpa dem vinna valet?
Citera
2014-08-20, 23:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Menj jag gillade ändå Arpi, ganska hedervärd trots allt. Får se om det håller i sig.
Gillar honom också, även om jag inte alltid delar hans åsikter..
Citat:
Så du tror att Migrationsverket har ett valtaktiskt samarbete med regeringen och presenterar falska siffror för att hjälpa dem?
Nej, men att regeringen använder sig av Migrationsverkets siffror i ett valstrategiskt syfte..

Du tror alltså att Reinfeldt/Borg helt plötsligt börjar tala klarspråk om invandringens kostnader bara för att de vill vara ärliga mot väljarna.. ?
Citera
2014-08-20, 23:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Gillar honom också, även om jag inte alltid delar hans åsikter..
Nej, men att regeringen använder sig av Migrationsverkets siffror i ett valstrategiskt syfte..

Du tror alltså att Reinfeldt/Borg helt plötsligt talar klarspråk om invandringens kostnader bara för att de vill vara ärliga mot väljarna.. ?

Som sagt, är det inte viktigare att diskutera hur vi hanterar sakfrågan än att ha en debatt om debatten?
Citera
2014-08-20, 23:59
Bannlyst
Erik "Juden" Åsbrink hälsar från Goldman Sachs kontor att hans agenda ser ut att tuffa på bra. Reinfeldt och Borg kan se fram emot fina checkar från andra sidan Atlanten när de förlorat valet.

http://www.nationell.nu/2012/02/06/goldman-sachs-kraver-mer-massinvandring-till-sverige/
Citera
2014-08-21, 00:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrrenHans
Vi måste ha tålamod. Hur länge då? Vi har ju lagt 30 år på detta vansinne nu. Och nu är kassakistan tom. Vad gör vi å?

Danskarna skrattar åt oss och snart spränger de bron på riktigt.
http://www.mitfyn.dk/article/315305?shareid=7188&hash=33642ba629d0ce5551a62682e b7d9da7229ef6f0

Jag noterar att från danskt håll säger man så här efter Fredriks utspel.

Citat;En med danske øjne katastrofal udvikling. Men det bekymrer ikke det tidligere broderfolk, fordi alle er jo bare borgere i en multikulturel velfærdsstat, hvor etnicitet ikke spiller en rolle.

Det tidigare broderfolket. Det bekymrar uppenbarligen inte våra politiker att vi riskerar att förlora våra goda relationer med grannarna. Invandring är lönsamt på sikt, jo jag tackar ja. Bl a. Danmark är en viktig exportmarknad, utan att fördjupa mig i det.

Jag förstår fullt ut att våra grannar reagerar på statsministerns utspel. Hans demografiska experiment är en ytterlighet, förintelsen var en annan. Extremer kan inte vara av godo tror jag.
Citera
2014-08-21, 00:11
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Som sagt, är det inte viktigare att diskutera hur vi hanterar sakfrågan än att ha en debatt om debatten?
Tråden handlar om Reinfeldts märkliga utspel.. Det är oundvikligt att diskutera vad han egentligen menade med det..
Citera
2014-08-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag noterar att från danskt håll säger man så här efter Fredriks utspel.

Citat;En med danske øjne katastrofal udvikling. Men det bekymrer ikke det tidligere broderfolk, fordi alle er jo bare borgere i en multikulturel velfærdsstat, hvor etnicitet ikke spiller en rolle.

Det tidigare broderfolket. Det bekymrar uppenbarligen inte våra politiker att vi riskerar att förlora våra goda relationer med grannarna. Invandring är lönsamt på sikt, jo jag tackar ja. Bl a. Danmark är en viktig exportmarknad, utan att fördjupa mig i det.

Jag förstår fullt ut att våra grannar reagerar på statsministerns utspel. Hans demografiska experiment är en ytterlighet, förintelsen var en annan. Extremer kan inte vara av godo tror jag.

Danmark har en sund attityd till invandringspolitik.
Norge har en sund attityd till invandringspolitik.
Finland har en sund attityd till invandringspolitik.
Hela Europa (mig veterligen), Kanada, Australien, Förenta Staterna (, Nya Zeeland?), alla har en sund attityd utom Sverige!

Vad har svenska folket gjort för ondska för att förtjänas att straffas på detta sätt? Varför har vi sinnessjuka politiker som medvetet försöker förinta hela nationen? Ännu värre; varför vaknar inte folket?? En av världens främsta civilisationer håller på att gå under för all framtid och endast några få bryr sig!
Citera
2014-08-21, 00:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Tråden handlar om Reinfeldts märkliga utspel.. Det är oundvikligt att diskutera vad han egentligen menade med det..

Kanske borde vi också diskutera varför vissa tycker det är viktigare att styra in på en pseudo-debatt istället för att diskutera sakfrågan?

Varifrån alla dessa pengar ska tas, var alla ska bo, hur vi ska få fram jobb och andra frågor av den typen är inte så viktigt kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in