2014-08-20, 23:16
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Invandringspolitiken är det största politiska haveri vi sett i modern tid. Jag är helt övertygad om att historieböckerna kommer att beskriva det just så. WTF?

Vinnarna skriver historien, och om islam segrar så kommer inte historieböckerna beklaga att vi försvann. Sorry.
Citera
2014-08-20, 23:17
Medlem

Men i detta har nog Silberstein rätt. Hur det än går i valet så vinner Freddes agenda.
De rödgröna kunde ju förstås skita i budgetdiciplinen, kör på hårt och skapa strukturer som borgarna får svårt att ändra nästa period, men då måste Löfvén ge tillbaka med samma mynt!
Citera
2014-08-20, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Oavsett om det är sant eller inte har vi en sakfråga att hantera. Borde inte debatten handla om den istället?

Klart det borde handla om elefanten. Men sådant vågar ju inget annat parti än SD beröra, så det kan vi glömma. Tragiskt nog.
Citera
2014-08-20, 23:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.

Men i detta har nog Silberstein rätt. Hur det än går i valet så vinner Freddes agenda.
De rödgröna kunde ju förstås skita i budgetdiciplinen, kör på hårt och skapa strukturer som borgarna får svårt att ändra nästa period, men då måste Löfvén ge tillbaka med samma mynt!

Citat;

Men Reinfeldt och hans ministrar tar en risk. I en febrig valrörelse kan ”flyktingfrågan” fara iväg åt vilket som helst. Särskilt om man talar om den i samma andetag som man upprepar vad det kostar att vara human och leva upp till den asylpolitik som riksdagen beslutat om.

Hon menar att det är en risk att tala sanning som om vore fel att vara öppen med sanningen inför väljarna. Jag tycker att statsministern gjorde rätt som lade korten på bordet, risken är inte att tala sanning, risken består i förd invandringspolitik tycker jag.
Citera
2014-08-20, 23:31
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Ser ut som om jag fått konkurrens

Hur som helst. Man ska inte underskatta svenska folkets dumhet. Cirkusdirektör Reinfeldt stora trollerinummer var välregisserat. Om det kommer blåa duvor ut ur hatten eller om det blir röda kaniner får vi se den 14 september.

Blå dunster är troligare än blå duvor. Och röda kinder snarare än röda kaniner.

Hade faktiskt inte läst ditt inlägg. Men ibland, inte alls alltid, verkar det som att Eulenspiegel och jag har snarlika idéer.
Citera
2014-08-20, 23:32
Medlem
charlesxavier2000s avatar
Hoppas som tidigare spekulerat att M och MP smider planer, skulle verkligen vilja se Åsa Romsom som miljö- eller integration- och jämställdhetsminister. Fridolin som skolminister skulle nog inte heller vara helt fel, då kan jag lova att vi hade fått ordning och reda på skolan tills nästa pisarapport (har spelat kubb med denna man han är mycket trevlig).

Reinfeldt är jag ej super förtjust i men han är ju i varje fall ärlig till skillnad från Löfven, kan heller inte påstå att jag ser någon större skillnad mellan sossarna och moderaterna nu för tiden.
Citera
2014-08-20, 23:35
Medlem
algorithms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
...
Fridolin som skolminister skulle nog inte heller vara helt fel, då kan jag lova att vi hade fått ordning och reda på skolan tills nästa pisarapport
...

Ja, en man som inte har fällt en enda vettig kommentar ang. skolan borde bli skolminister.
Sverige kan likväl lämna "walkover" i nästa PISA rapport med Fridolin som skolminister...
Citera
2014-08-20, 23:41
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Kanske har du har rätt. Men innan vi slår fast att du faktiskt har rätt, tycker jag att vi testar din hypotes om att Sverige inte klarar sig utan invandrare. Det görs enkelt genom att du och andra invandrare lämnar Sverige under, låt säga, tre år. Risken är ju, tror ju jag tyvärr, att det då visar sig att en mängd invandrare inte klarar sig så bra utan Sverige och att Sverige klarar sig alldeles utmärkt utan många, många invandrare, som sagt var.

Är du bered att vederlägga min hypotes om att många, många invandrare inte kommer att klara sig utan Sverige? Jag är beredd att testa både din och min hypotes. Testet utförs för båda våra motsatta hypoteser på exakt samma sätt.

Om du har rätt så ska jag äta upp din väst. Om jag har rätt förväntar jag mig att du inte återkommer.

Deal?
Jag har för mig, ett minne långt bak i tiden, att några välvilliga svenska politiker i samverkan med antirasister och några invandrarorganisationer för en del år sedan anordnade en strejk där blattar skulle utebli från jobbet för att den spirande rasismen bland svenskarna skulle få sig en känga när de upplevde hur jävla essentiella blattarna var inom det svenska samhället....

Det blev en gigantisk flopp! Det var, typ, hur sweet som helst! Märktes i varje fall inte i negativ bemärkelse.
Citera
2014-08-20, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charlesxavier2000
Hoppas som tidigare spekulerat att M och MP smider planer, skulle verkligen vilja se Åsa Romsom som miljö- eller integration- och jämställdhetsminister. Fridolin som skolminister skulle nog inte heller vara helt fel, då kan jag lova att vi hade fått ordning och reda på skolan tills nästa pisarapport (har spelat kubb med denna man han är mycket trevlig).

Reinfeldt är jag ej super förtjust i men han är ju i varje fall ärlig till skillnad från Löfven, kan heller inte påstå att jag ser någon större skillnad mellan sossarna och moderaterna nu för tiden.

Får MP inflytande efter valet kan du vara tämligen säker på att krisen kommer fort och smäller hårt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Men i just detta fall är nog "sakfrågan"/"utspelet" ren och skär valtaktik..

Alla tror förvisso inte det - Ivar Arpi i kvällens Aktuellt t.ex.

Dock tror jag Ivar ljög, då han hoppas på borgelig valseger..
Menj jag gillade ändå Arpi, ganska hedervärd trots allt. Får se om det håller i sig.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Men i just detta fall är nog "sakfrågan"/"utspelet" ren och skär valtaktik..

Alla tror förvisso inte det - Ivar Arpi i kvällens Aktuellt t.ex.

Dock tror jag Ivar ljög, då han hoppas på borgelig valseger..

Så du tror att Migrationsverket har ett valtaktiskt samarbete med regeringen och presenterar falska siffror för att hjälpa dem?
Citera
2014-08-20, 23:44
Moderator
OYs avatar
Tror statsministern själv på att invandring är lönsamt eller vill han bara vara snäll? Dumsnäll?

http://www.aftonbladet.se/resa/article19260856.ab

Har Fredrik berättat hur många år det tar innan den massiva invandringen är lönsam? Lätt att häva ur sig att det är lönande på sikt utan att berätta hur långt vi måste titta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in