2014-08-20, 22:06
Medlem
Hor-Ullas avatar
mitt förslag på den nya skatten blir naturligtvis "godhetsskatten"
Citera
2014-08-20, 22:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmerhus
Ingen jag känner har den blekaste aning om att det pågår en debatt. Vem orkar lyssna på en politiker?
Jag försöker få frun att läsa en artikel på 10 rader.Omöjligt.
Grannarna har aldrig läst en bok.
Föräldrarna tror på allt som står i Aftonbladet.
Statens utgifter kommer öka med 48 miljarder, jaså det går nog bra.
Folk har hur mycket tålamod som helst.

Makten utgår från ett puckat folk.
Nja, folk från alla politiska kulörer börjar tröttna på invandrare och invandringen, sen vaknar inte många förrän de ser/drabbas av det själv och det har hundratusentals gjort senaste 4 åren.
Citera
2014-08-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Är det därför Albanien är så mycket rikare än Sverige?
Det är kommunismens fel att Albanien är ett fattigt land. Men vi skulle behöva ett mer blandat folk i landet för att ösa in mänsklig kapital.

Jag tycker också att vi behöver mer invandrare i Sverige. Några miljoner till för att stärka landets ekonomi och på så sätt kan Sverige bli en europeisk stormakt.
Citera
2014-08-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Jag blir alltmer övertygad om att Reinfeldts utspel måste ses i ljuset av att han accepterat en valförlust. Med enormt generös flyktingretorik så får han en del S-röster att gå till SD. Visserligen förlorar han en del själv, men vinner förmodligen också röster från sina smålakejer. Ingen kommer att göra upp med SD och om C, Fp respektive Kd blir så små, så kan det inträffa att V+MP+S som minoritetsregering måste göra upp med minst två små allianspartier...eller M.

Han vill göra en rödgrön minoritetsregering så svag det går och samtidigt stärka sitt eget parti i opposition. På vårt land och kulturs framtids bekostnad, ej att förglömma.

Ni har säkert sett filmen "Diktatorn", Chaplins parodi på Hitler. Mellan tänderna väser Chaplin: Schtrafen, schtrafen, schtrafen (straffa, straffa, straffa).

Så uppfattar jag Reinfeldt. Han vill straffa, straffa, straffa det snälla svenska folket för att de röstade på Jimmie Åkesson när Reinfeldt hade sagt till dem att inte göra det.
Citera
2014-08-20, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfAlbania
Det är kommunismens fel att Albanien är ett fattigt land. Men vi skulle behöva ett mer blandat folk i landet för att ösa in mänsklig kapital.

Jag tycker också att vi behöver mer invandrare i Sverige. Några miljoner till för att stärka landets ekonomi och på så sätt kan Sverige bli en europeisk stormakt.

Låg inte Albanien i forna Jugloslavien? Isf, många vad jag vet saknar titos gamla dagar.
Citera
2014-08-20, 22:19
Medlem
ticas_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WACC
För att inte tala om SVT. Tänk att det är dessa organisationer vi dessutom tvingas betala en ruskigt vidrig publicservice-avgift för. Att dessa politikerstyrda organisationer sedan sysslar med propaganda som alla inte håller med om men som alla MÅSTE betala för är rent grundlagsvidrigt.

Låter som du behöver leka gömma korven med Schyman
Citera
2014-08-20, 22:20
Bannlyst
Kan det vata så här enkelt?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19395706.ab
Citera
2014-08-20, 22:25
Bannlyst
Citat:

Fler bidragsparasiter? Kassakistan är helt slut meddelade Rinfeldt. Men du vill importera fler minusposter.

Varför skulle vi vilja blie en Europeisk stormakt? Låter lite som att någon återupplivat Karl XII.
Citera
2014-08-20, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Behringo-starr
Jag har ett bra namnförslag: "Jizya".

Nu känner medelklassen nog att det hugger i börsen.
De har kunnat köpa sig från skiten än så länge men när det börjar pratas minskade ränteavdrag kommer det nog en tesked löst i brallan på svenne tjänsteman.

Fattas bara att S går ut med att man vill avskaffa det fria skolvalet så att de egna ungarna kommer att hamna i samma klass som sjövilda tre år äldre araber.

Det blåser upp till storm, kan vi få ett upplopp i sillstrypar-Detroit lagom 2 veckor före valet ?

Det vore givetvis en valvinnare för SD och kanske något man borde plantera. Ett riktigt mysigt förortsupplopp som pryder löpen i flera dagar. Sen hade SD landat på 25%
Citera
2014-08-20, 22:32
Medlem
mrmoonlightss avatar
Fredrik Reinfeldt är ärlig för första gången på mycket länge, och det ska han ha en eloge för. Han kör sin linje fullt ut. Det här är vad vi har att erbjuda. Vi måste avstå från en mängd saker för att öppna våra hjärtan. Och låta resten av EU åka snålskjuts på oss.
Citera
2014-08-20, 22:34
Medlem
WACCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ticas_1
Låter som du behöver leka gömma korven med Schyman

Leka? Den alkisen Schyr-man automatiskt!
Citera
2014-08-20, 22:36
Bannlyst
Citat:
Som sagt, Sverige skulle inte klara sig utan invandring.

Kebabsvarveri är en spetskompetens som ursprungsbefokningen saknar och är oförmögna att lära sig. Just det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in