2014-08-20, 20:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Vad säger ni om de valkompasser ni har provat, hur hamnar SD där för er eller andra som inte är SD-anhängare?

Jag rekommenderade min sambo (dvs. tjejen) som är invandrare att göra Aftonbladets valkompass. Hon röstade liksom jag på Moderaterna i förra valet och nu hamnade tre partier i nära delad topp för henne. Inte oväntat blev Moderaterna ett av dessa tre partier men där fanns även C + SD.

Det som förvånade mig mest över detta var att valkompassen var injusterad så att SD inte rankades ner av rena PK-skäl. Vi har inte kört fler valkompasser men det skulle vara intressant att höra om era erfarenheter. Rankas SD så högt som de borde med tanke på era åsikter och hur ser resultatet ut för andra som inte tänker rösta på SD?
Citera
2014-08-20, 20:35
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
ALLA skattehöjningar från och med nu kommer att kallas flyktingskatt.

De kommer omöjliggöra skattehöjningar. För det gynnar SD.
Nej, för böveln. "Flykting" har fel intonation. Det får alla klimakteriekärringar att bli helt hjärtsnörpta. Bättre i så fall med "invandringsskatt", även om det inte heller är helt lyckat.
Citera
2014-08-20, 20:44
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslingen
Nej, för böveln. "Flykting" har fel intonation. Det får alla klimakteriekärringar att bli helt hjärtsnörpta. Bättre i så fall med "invandringsskatt", även om det inte heller är helt lyckat.

Invällaravgift? Parasitkostnad?

M, det gamla Högern har iaf tappat greppet helt vad det verkar. Vad kan man få för odds månne på att "landsfadern" sitter kvar efter valet? Ens som partiledare? Satsa en hundring och bli rik om det inträffar.
Citera
2014-08-20, 20:44
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonOfAlbania
Som sagt, Sverige skulle inte klara sig utan invandring.

Är det därför Albanien är så mycket rikare än Sverige?
Citera
2014-08-20, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
ALLA skattehöjningar från och med nu kommer att kallas flyktingskatt.

Tror mer på Beriknings- och utvecklingsavgift, förkortning: BUA.

På stora planscher kommer det att stå: DU HAR VÄL INTE GLÖMT ATT BUA, till bilden av en leende Anders Borg.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-20 kl. 21:24.
Citera
2014-08-20, 21:26
Medlem
Brottslingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Invällaravgift? Parasitkostnad?

M, det gamla Högern har iaf tappat greppet helt vad det verkar. Vad kan man få för odds månne på att "landsfadern" sitter kvar efter valet? Ens som partiledare? Satsa en hundring och bli rik om det inträffar.
Svensk AvvecklingsAvgift och Berikning?
Skämt åsido, det kan nog vara lämpligt att hitta nåt namn som låter lite fyndigt i stil med pensionärsskatt, och som kan användas av den Sverigevänliga rörelsen.
Senast redigerad av Brottslingen 2014-08-20 kl. 21:30.
Citera
2014-08-20, 21:35
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad säger ni om de valkompasser ni har provat, hur hamnar SD där för er eller andra som inte är SD-anhängare?

Jag rekommenderade min sambo (dvs. tjejen) som är invandrare att göra Aftonbladets valkompass. Hon röstade liksom jag på Moderaterna i förra valet och nu hamnade tre partier i nära delad topp för henne. Inte oväntat blev Moderaterna ett av dessa tre partier men där fanns även C + SD.

Det som förvånade mig mest över detta var att valkompassen var injusterad så att SD inte rankades ner av rena PK-skäl. Vi har inte kört fler valkompasser men det skulle vara intressant att höra om era erfarenheter. Rankas SD så högt som de borde med tanke på era åsikter och hur ser resultatet ut för andra som inte tänker rösta på SD?
Görs SVTs. jag fick 86% på SD och man kan även välja frågor osm särkilt viktiga.
Citera
2014-08-20, 21:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Görs SVTs. jag fick 86% på SD och man kan även välja frågor osm särkilt viktiga.

Återspeglade resultatet dina åsikter?
Var testet rättvisande?
Citera
2014-08-20, 21:51
Medlem
Behringo-starrs avatar
Jag har ett bra namnförslag: "Jizya".

Nu känner medelklassen nog att det hugger i börsen.
De har kunnat köpa sig från skiten än så länge men när det börjar pratas minskade ränteavdrag kommer det nog en tesked löst i brallan på svenne tjänsteman.

Fattas bara att S går ut med att man vill avskaffa det fria skolvalet så att de egna ungarna kommer att hamna i samma klass som sjövilda tre år äldre araber.

Det blåser upp till storm, kan vi få ett upplopp i sillstrypar-Detroit lagom 2 veckor före valet ?
Citera
2014-08-20, 21:57
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Ungefär så ja. De bryr sig inte om svenskarna. Det kan vara svårt för gemene man att förstå att vi har politiker som har raderat ut svensken från sin mentala karta över världens befolkningar. Men så är det. För dem är Sverige bara... en plats... som i framtiden kommer att befolkas av afghaner, irakier, syrier... etc. Om de får som de önskar.
Ja det där visades ju tydligt iom utråfningen av Åkesson i det politiskt styrda SVT...

"Då har du 25 miljarder, ska bara en av dessa gå till flyktnghjälp.. SKa resten gå till Sverige menar du???"
Citera
2014-08-20, 21:57
Medlem
tycker sd resonerar klokt.
det är ju bättre att hjälpa dom i deras hemländer än att ta hit dom.
om du tar hit 100000 hur hjälper det dom som är kvar?
är det inte bättre att ge mer i bistånd till länderna som har det svårt, så dom kan bygga upp en infrastruktur, skolor sjukhus m.m så alla i landet får nytta av det..?
Citera
2014-08-20, 22:04
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
tycker sd resonerar klokt.
det är ju bättre att hjälpa dom i deras hemländer än att ta hit dom.
om du tar hit 100000 hur hjälper det dom som är kvar?
är det inte bättre att ge mer i bistånd till länderna som har det svårt, så dom kan bygga upp en infrastruktur, skolor sjukhus m.m så alla i landet får nytta av det..?

Ja vi kan tveklöst köpa mer hjälp per krona om vi spenderar pengarna i deras hemländer. Om vi inte har oändligt med pengar och vill ordna så stor hjälp som möjligt är det förstås så pengarna ska användas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in