2014-08-19, 23:02
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, det håller jag med om, förvånande att SVT tog upp frågan, men tidningarna verkar ha gjort allt för att sopa frågan under mattan. Talet och slutsats visar att SD har haft rätt under många år och det borde rendera i större rubriker tycker jag. Det är ju en skandal av omätbara mått att övriga partier har baserat hela diskussionen om invandrarfrågan på ett falsarium och dessutom tutat i folk att SD är lögnare. Jäkla svinpälsar asså.
Det refereras flitigt och med ironiska blinkningar på sociala medier, alternativscenen inom nyhetsförmedling sätter besöksrekord, vi har ett par ytterst välbesökta trådar på Sveriges största diskussionsforum och media har faktiskt kommenterat, om än med sovjetiska omskrivningar och krumbukter, talet både i tryckt och etermedia... Om man inte håller sig själv a jour mitt i slutfasen av det så kallade Supervalåret 2014 än att man nöjer sig med att glutta på Rapport och läsa Aftonslaskan, så får man tammefan skylla sig själv om man blir ett rövknullat hjon i resten av livet. En säger en gång vart fjärde år får man som röstberättigad påverka Sveriges vägval. Det är enda tillfället man har, med mindre än om man ingår i en grupp sammansvurna som planerar ta över cirkusen med andra medel.

Om inte SD får en rejäl skjuts av detta, så ger jag upp allt hopp om Sverige och gör något annat med mitt liv. Fan vet vad, men inom några år till i det här tempot, så är det utskitet och kalkat med Fäderneslandet. Då får man ha en Plan B som innebär en rejäl omläggning av hela livsstilen.
Citera
2014-08-19, 23:02
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Först alltså Wallström och nu Löfven är upprörda över att kaninen hoppat ur hatten och det öppet och officiellt framförs att kött-tsunamin kostar.... Och ställer utfästelser om att flödet ska fortsätta med minst oförminskad styrka.

Detta är bisarrt så det stänker om det. Först förnekar man ihärdigt att det kostar, snarare påstår man att det är en vinst för Sverige. Man går så långt att man faktiskt förfalskar historieskrivningen och påstår att Sverige byggts av invandrare medan svenska folket typ spelat golf eller hoppat groda eller vad faen man nu kan tänka sig -utom hårt arbete då förstås!

Sedan, fem i tolv i förhållande till valdagen, öppnar Statsministern på slöjan och blottar hela röven på sig själv och hela etablissemanget. Han går mer eller mindre ut och öppet erkänner att allt han själv, hans administration och samtliga tongivande debattörer, kulturskribenter, politruker, partifolk av nästan alla kulörer, journalister, intellektuella, präster och biskopar, mediapersonligheter, artister, idrottsstjärnor -samtliga utom ett fåtal s.k dissidenter och skeptiker (vilka då samfällt skällts för att vara rasister)- har ljugit folket fulla av skit i över tjugo år!!! Detta har minsann inte varit nyheter som trillat in på regeringskansliet senaste veckan! Detta har man vetat sedan länge, men man har hållit käften, fortsatt ljuga, fortsatt luras... Kolla bara Ullenhag, den lille jävla råttan! Eller ta Billströms gatlopp efter talet om "volymer" med påföljande örontagning från Chefen! Detta har man vetat, eller i varjefall haft ett hyggligt underrättelseunderlag om, i minst två mandatperioder!

Alltså, jag är hundra på att Reinfeldt har något i bakfickan... Detta har han inte klivit ut med utan att förankra talet med partitoppens inre krets och något måste han ha filurat med. När ÖB aviserade att Försvarsmakten inte kunde lösa sin uppgift om ett antal år om inte en ospecificerad höjning av anslagen bifalles, så hörde i varje fall inte jag några siffror och inte fan fick försvaret mer pengar! En mindre debatt uppstod bland en del försvarsvänliga bloggare och försvarspolitikern Allan Widman syntes lite mer i rutan tillsammans med Försvarsministern, men inte fan kom några utspel från Fredde förutom det kränkande klavertrampet om "särintresse". Så vad är det då som pågår?

Freddes utspel följt av Steffes överbjud i frågan driver ju folk till SD för fan! Eller borde göra, i vilken sunt fungerande valmanskår som helst!

Det är klart att man har känt till kostnaderna för massinvandringen länge. Jag kommer ihåg en debatt mellan Reinfeldt och Ohly för några år sedan (kanske inför förra valet) då det lättades på förlåten lite grand. Reinfeldt sa ungefär såhär till Ohly, efter att Ohly hade gnällt på någon kostnad:

"Om du vill prata kostnader, Lars Ohly, så kan vi prata om flyktingmottagandet!"

Det är säkert någon fler som minns detta. Jag kan dock inte hitta något med detta på Youtube.
Citera
2014-08-19, 23:03
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Kan inte hålla med där. Visserligen var Persson trött. Men Reinfeldt plattade till honom totalt som om Persson hade varit en uppblåsbar docka, på precis samma sätt som han plattade till Löfven i Agenda. Reinfeldt vet att han hittat sossarnas akilleshäl.

nej du. på den tiden var det inte FR som plattade...Bo lundgren hette han då.
Vad håller du på med?
Citera
2014-08-19, 23:06
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det är klart att man har känt till kostnaderna för massinvandringen länge. Jag kommer ihåg en debatt mellan Reinfeldt och Ohly för några år sedan (kanske inför förra valet) då det lättades på förlåten lite grand. Reinfeldt sa ungefär såhär till Ohly, efter att Ohly hade gnällt på någon kostnad:

"Om du vill prata kostnader, Lars Ohly, så kan vi prata om flyktingmottagandet!"

Det är säkert någon fler som minns detta. Jag kan dock inte hitta något med detta på Youtube.
Oh ja! Den minns jag tydligt. En liten felsägning där, Ohly såg ut som om Fredde sopat till honom i ansiktet med en död torsk, lite pinsam tystnad, någon harkling och sen gick debatten vidare som om inget sagts mer i frågan om socialförsäkringarna. Detta skulle man ju INTE tala om...

Jag har sett klippet på youtube också...
Citera
2014-08-19, 23:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Du vet uppenbarligen inte vad peer review innebär, jag föreslår att du googlar det.
Verkar som att du är den som totalt saknar koll
Citera
2014-08-19, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag hörde från min gamla hemkommun att flera moderater hade begärt utträde ur partiet efter de hörde Reinfeldts tal. Om moderaterna gör ett dåligt val så kommer partiet att revoltera och han tvingas avgå.

Det tror jag säkert. Och förutom det är det många av M:s väljare som tröttnat också. Personligen hoppas jag på 15% för M i valet (se min signatur). Men att Reinfeldt kan hålla uppe nivån bra mycket högre, även om det sker på bekostnad av allians-dvärgarna, är inte alls helt uteslutet enligt min mening (den uppfattningen skapades under de senaste dagarna, får se om den uppfattningen får "stöd av Sifo").
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-08-19 kl. 23:18.
Citera
2014-08-19, 23:08
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Kan inte hålla med där. Visserligen var Persson trött. Men Reinfeldt plattade till honom totalt som om Persson hade varit en uppblåsbar docka, på precis samma sätt som han plattade till Löfven i Agenda. Reinfeldt vet att han hittat sossarnas akilleshäl.
Nja, Persson mosade snarare Reinfeldt när de möttes i debatter, Persson segrade ihjäl sig.
Löfven är orutinerad som debattör och har svårt hänga med.
Citera
2014-08-19, 23:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det tror jag säkert. Och förutom det är det många av M:s väljare som tröttnat också. Personligen hoppas jag på 15% för M i valet (se min signatur). Men att Reinfeldt kan hålla uppe nivån bra mycket högre, även om det sker på bekostnad av allians-dvärgarna, är inte alls helt uteslutet enligt min mening.
Jag tror att Hägglunds nej till pappamånader är ett genidrag, de flesta familjer avskyr att staten lägger sig i, moderatväljare kommer fly åt alla håll och de som inte väljer SD tar gärna ett mer konservativt alternativt än det nyliberala M.
Att M kan plocka så mycket från C och Fp tror jag inte heller.

De som inte drar 2014 kommer lämna Reinfeldts moderater 2018, med Reinfeldt och Borg kvar vid rodret då kommer M ha svårt nå 10 %.
Citera
2014-08-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
nej du. på den tiden var det inte FR som plattade...Bo lundgren hette han då. Vad håller du på med?

Persson plattade till Lundgren 2002. Och Reinfeldt plattade till Persson 2006.
Citera
2014-08-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition

Här har du det i en skön repeat

https://www.youtube.com/watch?v=OewzCx_WqFw
Citera
2014-08-19, 23:21
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Hörde just idioten Hägglund säga på radion att vi ska ta pengar från biståndet för att finansiera flyktingmottagandet. Så bra, då får ännu fler människor det så pass dåligt att de behöver komma hit till Sverige. Verkar vara en bra plan.

För att kunna hjälpa några få till kravlös försörjning på skattebetalarnas bekostnad, tar man pengar från biståndet som skulle ha hjälpt så många fler som verkligen behöver hjälpen. Och detta kallar man för att "öppna sina hjärtan" och verklig humanism.

Att man kan föra en sådan korkad argumentation. Och att ingen ställer frågor. Det. Går. Inte. Att. Förstå.
Citera
2014-08-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nja, Persson mosade snarare Reinfeldt när de möttes i debatter, Persson segrade ihjäl sig. Löfven är orutinerad som debattör och har svårt hänga med.

Både ja och nej. Har ändå känsla av att Reinfeldt hade övertaget mot Persson. Naturligtvis påverkas nog det intrycket av var man själv står. Vill minnas att jag såg med viss rädsla på det som jag ansåg var Perssons brist på glöd och initiativförmåga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in