2014-08-20, 14:12
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Brukar det vara rörigt mitt ute i ett kliniskt ökenlandskap?

Vad får dig att tro att det inte finns tillgång på rena kläder?

Vad får dig att tro att även dessa avskum inte kan utvecklas, särskilt med mycket pengar på "kontot" och gör lite mer "rumsrena" videos som har större chans att nå ut till den breda massan?

Varför skulle man behöva en kniv av modell större för att få av ett huvud från en människa på mindre än 20 sekunder? En smörkniv räcker och sedan vrider man huvudet runt sin egna infästningsaxel några gånger och drar lite för att avslutningsvis karva av den sista skinnfliken som vägrar ge med sig.

Kika in på MGB-avdelningen för vidare studier i ämnet.

Är mest häpen över hur bra (tolka mig rätt nu ) inspelningen är. Har ej sett deras tidigare produktioner dock. Givetvis har de utvecklats, mer folk från väst som är där som givetvis bidrar med nytt tänk - också vad gäller den tekniska biten.

Jag, likt många andra, har nog inte riktigt anpassat oss med deras nyare framtoning.
Citera
2014-08-20, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
Tror det kan ligga något i detta. Han hugger runt 9-10 gånger och även om det skulle vara en slö kniv så borde det forsa blod när han börjar gnaga mot strupen. Det ljud som han gör låter verkligt men kan vara fixat i efterhand.

Denna film skiljer sig från alla andra filmer som de har släppt när de mejar ner folk med AKs. Ingen nasheed, ingen IS-flagga, för bra produktionsvärde, varför har de orange overall precis som amerikanska fångar har i USA? Jag är som sagt lite tveksam.

ISIS flaggan är väl där under liveleak symbolen uppe till vänster vissa gånger under videon.
Citera
2014-08-20, 14:13
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Okey, har aldrig sett deras klipp så jag är helt ovetande.

Det såg bara för bra ut, terroristerna tidigare har inte visat på samma fina scenografi t.ex.

ISIS fungerar inte som någon anna terrororganisation, de fungerar mer som ett västerländskt aktiebolag.

Från SVT: "ISIS producerar rekryteringsfilmer och tidskrifter på engelska och i deras årsredovisningar på flera hundra sidor beskrivs ingående verksamheten och olika operationer och framgångar. Årsredovisningarna påminner till stor del om internationella börsbolags rapporter

– Isis har mycket skickligt paketerat sin egen logga. Organisationen paketerade nyligen också sitt eget pass, säger Magnus Ranstorp."

Här kan du se en av deras 60 min långa HD-video.

http://jihadology.net/2014/05/17/al-furqan-media-presents-a-new-video-message-from-the-islamic-state-of-iraq-and-al-sham-clanging-of- the-swords-part-4/
Senast redigerad av Oldberry 2014-08-20 kl. 14:23.
Citera
2014-08-20, 14:14
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Citat:
Är mest häpen över hur bra (tolka mig rätt nu ) inspelningen är. Har ej sett deras tidigare produktioner dock. Givetvis har de utvecklats, mer folk från väst som är där som givetvis bidrar med nytt tänk - också vad gäller den tekniska biten.

Jag, likt många andra, har nog inte riktigt anpassat oss med deras nyare framtoning.

Jo, blev lite förvånad jag också. De är hycklare. De vill leva i stenåldern, men samtidigt vill de använda tekniker skapade av människor som främjar innovation.
Citera
2014-08-20, 14:14
Medlem
Scumbagsimpas avatar
Vem är isis "ledare"? Vem tar beslut osv ?
Citera
2014-08-20, 14:16
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorMugg
Bara jag som tyckte det var underligt med greenscreen i bakgrunden? Det tyder på videomanipulering. Sen fick man inte heller se hela akten. Den är inte speciellt likt ISIS eller IS som det heter nu andra klipp.

T.ex. det här 60 minuter långa klippet. Där pratas ingen engelska alls, till skillnad från avrättningen tråden handlar om:

http://jihadology.net/2014/05/17/al-furqan-media-presents-a-new-video-message-from-the-islamic-state-of-iraq-and-al-sham-clanging-of- the-swords-part-4/

Vill även påpeka att hundratusentals människor har blivit mördade utav USA i Mellanöstern, till stor del civila. Och att den amerikanska journalisten var mer än bara en oskyldig journalist.

Människans förmåga att fokusera på de små sakerna och inte helheten är.. ologiskt. Folk blir upprörda när en person dör, som de inte känner, från ett annat land, men när 500 000 dör i Irak, också främlingar, också från ett annat land, så verkar folk knappt bry sig. Media, speciellt amerikansk media som når ut till en stor del utav världsbefolkningen har ju såklart en roll i detta. De flesta som dödats av USA har även dödats på mycket brutalare vis än det snabba avslutet som presenteras i avrättningen. T.ex. så tycker jag nog det borde vara värre att få benen bortsprängda av en landmina för att sedan dö av förblödning.

En sak som är säker är att obalans i Mellanöstern gynnar USA:s privata vinstintressen och alla anledningar till alla konflikter USA har varit inblandad i där nere har visat sig inte stämma i efterhand eller inte bevisats. Vart är alla kärnvapen?

Hade varit minst sagt intressant att se, ur ett historiskt perspektiv, hur USA kommer framstå i historieböckerna om 150 år. Kommer bli intressant också hur USA reagerar på detta, jag gissar på att det planerades innan klippet kom ut.

Alla ISIS tidigare filmer är översatta vid släpp, det är rekryteringspropaganda och antagligen därför inte hela förloppet visas. Det skulle skrämma iväg fler än det skulle attrahera.
Citera
2014-08-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DENNISRITCHIE
Jo, blev lite förvånad jag också. De är hycklare. De vill leva i stenåldern, men samtidigt vill de använda tekniker skapade av människor som främjar innovation.

Deras ledare bar ju någon rollex klocka under något tal också.
Citera
2014-08-20, 14:18
Medlem
Fabriciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros

Ja men snälla mot Foley fram till "avrättningen" är dom ju uppenbarligen. Han har dom tydligen packat in i bomull. Men dom kanske köpte han himla dyrt på det "marketplace for terror, buying infadels and allah akbar lyrics" där det säljs jänkare och grejer i små burar eller hur det nu funkar så det är därför han mer eller mindre helt saknar skador. Trots att alla små jänkarvänner minsann redan bestämt sig för att massor av tortyr har förekommit.

Lilla jag tycker bara det hela verkar lite "märkligt".

Tortyr innebär inte nödvändigt vis att man mejslar ut ögonen på folk. Han hade en heltäckande särk på sig, han kan ha blivit skenavrättad, dränkt, piskad, de kunde ha bränt honom med cigaretter på pungen utan att du hade sett det. That said, så om de hade honom för att halshugga honom så fanns det väl ingen anledning att tortera honom om han gjorde som de sa.
Citera
2014-08-20, 14:19
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scumbagsimpa
Vem är isis "ledare"? Vem tar beslut osv ?

Abu Bakr al-Baghdadi - Wikipedia
Citera
2014-08-20, 14:22
Medlem
TheJokers avatar
Vilka jävla apor där där förbannade araberna. Bokstavligen alltså. Eller förresten, det är en förolämpning mot varje apa att kalla araberna för det.

Inte känns det bättre av att veta att primaten som skär halsen av amerikanen kanske har svenskt medborgarskap och till vardags knallar runt på gatorna i ex göteboorg och flirtar med "svenska flicka" etc. För att sprida sin vidriga avkomma, samtidigt som apan förmodligen lyfter mina skattepengar.

Anyways, jag tror att USA kommer att slå hårt mot detta. Förhoppningsvis riktade missilattacker.
Citera
2014-08-20, 14:25
Medlem
TheJokers avatar
Citat:
Är mest häpen över hur bra (tolka mig rätt nu ) inspelningen är. Har ej sett deras tidigare produktioner dock.Giv etvis har de utvecklats, mer folk från väst som är där som givetvis bidrar med nytt tänk - också vad gäller den tekniska biten.

Så är det helt klart. Vem vet - kan ju vara araben i trappuppgången bredvid som är så skicklig med kniven i videon. Han som till vardags jobbar extra ute på Mediamarkt.
Citera
2014-08-20, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fabricius
Tortyr innebär inte nödvändigt vis att man mejslar ut ögonen på folk. Han hade en heltäckande särk på sig, han kan ha blivit skenavrättad, dränkt, piskad, de kunde ha bränt honom med cigaretter på pungen utan att du hade sett det. That said, så om de hade honom för att halshugga honom så fanns det väl ingen anledning att tortera honom om han gjorde som de sa.

Nej visst kan man gissa om man vad som hänt om man tycker det är roligt men som jag sa så av det vi faktiskt kan se så kan vi konstatera att ingen tortyr har förekommit där iaf så att folk fortsätter gapa om tortyr i tråden när precis ingenting tyder på det visar på tämligen taskig källkritik överlag bland alla som tydligen är ätteätteädda för dom hemska muslimerna. Fötterna på karln är för fan rena!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in