Citat:
Ursprungligen postat av
staffanwestberg
Håller med dig, verkar skumt.
Ja minst sagt. Får man sätta på sig stora gissarhatten blir video 2 på den andre journalisten precis lika dramatiskt och Hollywood och med lika klara inslag av "oklarheter".
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Ni förstår väl ändå att USA är en bov i dramat . hade inte usa intagit och bombat muslimska länder för typ 30-40 år sen så hade terrorhotet inte sett likadant ut , det hade troligen inte sket något 11 september om USA hade gett fan i dom där länderna ,ibland tycker jag dom får skylla sig själv. Troligen vill dom väl ha tillbaks amerikanerna för det är dom striden är emot i stora delar, det hade sett helt annars ut om usa inte hade funnits överhuvudtaget , många försvarar dom, och jag har inget emot amerikanska folket, men deras styre är pengakåta psykopater, tycker dock Obama gjort ett bra jobb, han förstår allt inte går lösa med krig , bättre än Bush som säkerligen har lägre IQ än fotbollshuliganer som togs upp tidigare.
Bush var ju tillräckligt smart för att få dig att tro att Ali Baba och dom 19 rövarna låg bakom den 11 september och det är rätt bra gjort så fantasifull som man måste vara för att tro på den storyn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fabricius
ISIS skiter i ganska mycket, de säger att kvinnor ska ha sex med ISIS-män för att "rena" sig själva, de gifter sig med kvinnor för att ha dem som sexleksaker i två månader för att sedan sticka och gifta sig med någon annan. En man ertappades med över 50 äktenskapskontrakt i sin bil. De verkar inte vara jätteintresserade av "det rätta budskapet". Till och med Al Quida har ju tagit avstånd från dem. Dessutom är det väl ingen som hävdat att ISIS suttit på Foley sen 2012, de kan mycket väl ha köpt honom.
Ja men snälla mot Foley fram till "avrättningen" är dom ju uppenbarligen. Han har dom tydligen packat in i bomull. Men dom kanske köpte han himla dyrt på det "marketplace for terror, buying infadels and allah akbar lyrics" där det säljs jänkare och grejer i små burar eller hur det nu funkar så det är därför han mer eller mindre helt saknar skador. Trots att alla små jänkarvänner minsann redan bestämt sig för att massor av tortyr har förekommit.
Lilla jag tycker bara det hela verkar lite "märkligt".