2014-08-20, 19:58
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Om massor av okända araber får ett nackskott, och ingen reagerar, vad tycker du egentligen, vem skall dra igång protesterna? Tyvärr, Amerika har en alldeles för dominerande position i världen, största krigshetsarnationen numera. Men skilj på saker och ting.

Att en enda amerikansk journalist mördas, innebär troligen att USA bestämmer sig för att krossa ISIS; Ibland är USA bra att ha, vad man än tycker om deras generella dominanspolitik i världen. USA är - i samarbete med UK - enda landet som kan krossa terroristorganisationer och länder, det är så numera och sedan länge.
Tror du Israel, Tyskland eller Frankrike kan?
Citera
2014-08-20, 20:00
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Om massor av okända araber får ett nackskott, och ingen reagerar, vad tycker du egentligen, vem skall dra igång protesterna? Tyvärr, Amerika har en alldeles för dominerande position i världen, största krigshetsarnationen numera. Men skilj på saker och ting.

Att en enda amerikansk journalist mördas, innebär troligen att USA bestämmer sig för att krossa ISIS; Ibland är USA bra att ha, vad man än tycker om deras generella dominanspolitik i världen. USA är - i samarbete med UK - enda landet som kan krossa terroristorganisationer och länder, det är så numera och sedan länge.

Usa kommer knappast slå på stora trumman för att en enda amerikan blivit avrättad. Varför? Jo därför att om USA bombar skiten ur Irak, eller Syrien (vilket är precis vad IS önskar) kommer detta agerande att spela IS rakt i händerna.
IS vet nämligen att varje gång USA skramlar vapen så ökar tillströmningen av galningar till deras blodtörstiga ideologi!
USA och resten av västvärlden har naturligtvis mängder av erfarenhet kring detta. Så de bombar, ungefär som de gör nu, men vill självklart minimera internationell uppmärksamhet i största möjliga mån.
Senast redigerad av fotokillen 2014-08-20 kl. 20:04.
Citera
2014-08-20, 20:00
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Och FN är totalt odugligt som vanligt.

Fullkomligt. Dom lyckas inte ens styra upp landningstillstånd i Irak åt de svenska Herculesplan som nu väntar i Turkiet med krishjälp ombord
Citera
2014-08-20, 20:03
Medlem
1876randoms avatar
Om detta är vad som krävs för att världen på riktigt ska engagera sig i ISIS så har han gjort mer för världen än många andra. Hur fan kan vi fortsätta att påstå att Islam är "fredens religion" när den är värre än ALLA andra religioner i världen i dagsläget. Det är stenåldersmänniskor med ett stenålderstänk.

Det känns helt underbart att människor som deltar i strider för ISIS kommer att återvända till Reinfeldts lilla bidragsbubbla till land. Jag hoppas att människor med mer mod, kontakter och kunskap än mig formar ett medborgargarde och avrättar återvändande ISIS-soldater.

SÄPO kan ju "råka" läcka register eftersom dom förmodligen inte vågar göra ett skit själva på grund av skyddsmuren som omringar muslimer.

FY FAN!
Citera
2014-08-20, 20:04
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Ja, du skämmer ut dig när du kan motsäga det jag tycker. Låt mig ha en åsikt och håll dig till trådens syfte istället för att kasta mer skit än toalettstolar. För sista gången, tala inte hur ALLA människor fungerar om du inte kan bevisa det, annars sitter du själv med ett troende, och då ger det inte dig mer rätt än mig att gissa eller tro. Det är du och dina pedofilkollegor som håller fast vid att alla bryts ner, och jag förstår er, har man sett för mycket på SAW-filmerna så blir det lätt så.

¨
Dock så har det ju gjorts rätt mycket studier på hur psyket påverkas av just bestraffningar och dylikt. Och kan ett psyke förändras så kan det också brytas ner. Det är bara en logisk följd. Men är man lika tuff som du så kanske det är svårt att förstå.
Citera
2014-08-20, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Eller kanske det är så att vissa litar ordagrant på amerikanerna det gör inte jag, av olika anledningar.

haha..... nej. Snarare så att vissa är logiska och kan beräkna sannolikhet medans andra är vidskepliga och väljer att tro på en alternativ förklaring för att inte alla omständigheter stämmer med deras "verklighet".
Citera
2014-08-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokee
haha..... nej. Snarare så att vissa är logiska och kan beräkna sannolikhet medans andra är vidskepliga och väljer att tro på en alternativ förklaring för att inte alla omständigheter stämmer med deras "verklighet".

Vissa kanske inte tycker det är försvarbart döda 1000 tals i drönar attacker och bland dom massor med barn , vill man försvara det kan ju ju försvar USA men jag gör det inte.
Citera
2014-08-20, 20:17
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endsieg
OT, mycket okunnigt folk i denna tråd. Man kan verkligen se hur nivån på flashback sjunkit de senaste åren. Majoriteten av kommentarerna är ju typ "derp Usa borde bomba dom!! jävla islam!!11"
Jaha, och vad är det meningsfulla svar på detta om man får fråga? Låta de vara i fred?
Citera
2014-08-20, 20:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
Varför läste idiot journalisten upp den smörjan om han visste han skulle bli dödad?

Its better to burn out than to fade away, skall man dö så är det fan bättre gå ut fighting, spotta på muslim fittan eller försökt brotta ner han. gå med på den här jävla videon gör ju journalisten till en Idiot.

visst skall man inte skylla på honom men idioten kunde väl gjort nånting inte bara sitta där och ta emot det. pannskott

Tror att det är som så att man hotade honom med att : 1 Nu läser du upp det vi säger.., eller nr 2 : dräper vi flera utav de vi har kidnappat.., framför dina ögon.

Så enkelt tror jag att det är.., efter det så kanske även ISIS har fått reda på de kidnappades släktingarnas adresser..(efter en "smula övertalning"), och hotat även fara på dessa...

Detta är vad jag tror.
Citera
2014-08-20, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vissa kanske inte tycker det är försvarbart döda 1000 tals i drönar attacker och bland dom massor med barn , vill man försvara det kan ju ju försvar USA men jag gör det inte.
Det här inlägget bekräftar bara min teori om ett -inte-sammanhängande-tankesätt-. Vår diskussion har aldrig handlat om drönare, massmord eller USA. Ta dig samman människa.
Citera
2014-08-20, 20:26
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clas_ohlsson
Nu är det så att i Syrien finns det rebeller och rebeller, varav ISIS f.d. syriska gren från al-Quaida är en av dem och terrorstämplad av både FN och USA. Det vapenstöd som utlovades av USA, EU m.fl. gick till gruppen FSA, mot vilka ISIS även slåss mot (även fast de tidvis har deltagit i gemensamma offensiver). Men det visste ni väl antar jag?

USA har gett mycket stöd till FSA, i kriget mot Assad. Väldigt många i FSA har nu gått över till ISIS. Dom tog givetvis med sig alla pengar och vapen dom fått av USA, Saudi, Turkiet, Kuwait och Qatar.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Varför sprider ni lögner?

Vad är lögn?
Citera
2014-08-20, 20:27
Medlem
Gorings avatar
Nu gör vi så här. Vi röstar alla på Centern och Annie Lööf och kräver fri invandring. Sedan tillåter vi att så många ISIS-krigare som möjligt kommer hit och skär halsen av oss. Samtidigt tar alla dessa krigare Annie Lööf till hustru och gör henne till bi-drottning som avlar krigare på löpande band, vilka sedan kan skära halsen av allt fler. Ska Annie Lööf någonsin komma till makten och bli regeringschef i Sverige är detta det enda sättet. Se till att förpassa denna knäppgök ut ur svensk politik nu i september. Denna knäppgök har ju bidragit till att vårt eget försvar rustats ner och de fåtal som är kvar numera enbart är i tjänst kontorstid och endast vardagar.

https://www.youtube.com/watch?v=ggrnX5-sRJQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in