2014-08-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Fötterna på karln är för fan rena!

Så om man hålls som fånge i några år så kan man inte ha rena fötter?
Citera
2014-08-20, 14:37
Bannlyst
Ni som tror att videon är fejk är skadade på riktigt.. Varför i hela helvete skulle dom fejka något sådant?
Tror ni dom sitter med en vaxdocka där nere eller?

Riktigt otäck video, lite annorlunda att få se sådant i HD kvalité...
Citera
2014-08-20, 14:42
Medlem
DENNISRITCHIEs avatar
Har för mig att det finns en "teknik" om man nu kan använda det ordvalet. Att de första torterar personen i något år eller mer, sedan ger dem "kärlek" och på så vis blir en "turnover". Kan vara ute och cykla nu, men har hört det någonstans.
Citera
2014-08-20, 14:46
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Ja, det äckliga är att han kommer resa hem till London igen och fortsätta sitt liv utan några konsekvenser.

Jag skulle gissa att brittiska underrättelsetjänsten har stenkoll på vilka medborgare som befinner sig där nere. Att med röstanalys luska ut vem det är borde inte vara några större bekymmer. Problemet är väl bara att den här personen sannolikt då planerar att både leva och dö i kalifatet.
Citera
2014-08-20, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narar
det var obama som släppte honom fri från fängelset

Kanske Obama som gett han klockan då http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19182755.ab
Citera
2014-08-20, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Så om man hålls som fånge i några år så kan man inte ha rena fötter?

I kontexten med min andra post om ansikte, armar, ben, fötter och dess totala avsaknad av skador osv osv som det sas givetvis. Vad var detta för jävla nonsensfråga att ställa?

Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Ni som tror att videon är fejk är skadade på riktigt.. Varför i hela helvete skulle dom fejka något sådant?
Tror ni dom sitter med en vaxdocka där nere eller?

Varför? Du menar förutom för att kunna fortsätta rättfärdiga sin oljeimperialism/geo-politik och div folkmord runt om i mellanöstern? Är ni helt blinda och clueless om vad som händer i världen eller? Den som inte förstår att jänkarna står för långt över 90% av mördandet med sina smutsiga metoder med drönare och skit lever ju bara i en bubbla av total intellektuell cementering där man är så indoktrinerad att man tom kan förneka siffror. Du skall fan skämmas för att ställa frågan "varför" och det hoppas jag du förstår en dag.
Videon säger ju ingenting om vad som hände vid sista andetaget egentligen. Bilden på kroppen och huvudet finns ju och hur riktigt den är kan andra få ha åsikter om. Att själv videon med dessa 2 personer finns är det nog ingen som förnekar så var det halmgubben du försökte dig på så var den pinsamt dålig.
Citera
2014-08-20, 14:57
Medlem
Brogamlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kanske Obama som gett han klockan då http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19182755.ab
Hur i helvette kan folk urskilja en dyr klocka från en billig klocka utifrån en bild bestående av 40 pixlar totalt? Jag kan inte ens utskilja en dyr klocka från en billig klocka i verkligheten efter en nära titt.
Citera
2014-08-20, 15:17
Bannlyst
Citat:
I kontexten med min andra post om ansikte, armar, ben, fötter och dess totala avsaknad av skador osv osv som det sas givetvis. Vad var detta för jävla nonsensfråga att ställa?

Varför? Du menar förutom för att kunna fortsätta rättfärdiga sin oljeimperialism/geo-politik och div folkmord runt om i mellanöstern? Är ni helt blinda och clueless om vad som händer i världen eller? Den som inte förstår att jänkarna står för långt över 90% av mördandet med sina smutsiga metoder med drönare och skit lever ju bara i en bubbla av total intellektuell cementering där man är så indoktrinerad att man tom kan förneka siffror. Du skall fan skämmas för att ställa frågan "varför" och det hoppas jag du förstår en dag.
Videon säger ju ingenting om vad som hände vid sista andetaget egentligen. Bilden på kroppen och huvudet finns ju och hur riktigt den är kan andra få ha åsikter om. Att själv videon med dessa 2 personer finns är det nog ingen som förnekar så var det halmgubben du försökte dig på så var den pinsamt dålig.
Sätt på dig foliehatten och gå ner till din mammas källare och tro på NWO och allt trams. Jävla tönt
Citera
2014-08-20, 15:19
Medlem
Fabriciuss avatar
Citat:
Nej visst kan man gissa om man vad som hänt om man tycker det är roligt men som jag sa så av det vi faktiskt kan se så kan vi konstatera att ingen tortyr har förekommit där iaf så att folk fortsätter gapa om tortyr i tråden när precis ingenting tyder på det visar på tämligen taskig källkritik överlag bland alla som tydligen är ätteätteädda för dom hemska muslimerna. Fötterna på karln är för fan rena!

Nu är det faktiskt du som gissar, du gissar att han inte varit utsatt för tortyr. Jag har varken sagt bu eller bä och jag skulle inte bli förvånad åt ena eller andra hållet. Om de ska halshugga honom på film är det väl tom rimligt att de vill ha honom, ren, oskadad och igenkännlig. De vill definitivt inte ha honom söndertorterad, då skulle långt färre se videon plus att budskapet han tvingas läsa upp, om att allt är USAs fel, skulle bli ännu mindre trovärdigt.
Citera
2014-08-20, 15:32
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showmeyours
Hur har du tänk dig att nyrekrytering ska kunna stoppas så länge koranen finns och folk tror på det som står i den på sådant allvar, att det blir sådana konsekvenser runt om i världen som vi ser idag?

Det går inte att stoppa nyrekryteringar sålänge dessa människor tror på det som står i koranen, det är omöjligt. I så fall skulle man om man inte förbjöd koranen i alla fall se till att plocka bort barn från religiösa familjer där det pågår hjärntvätt omedelbart, vilket skulle ju givetvis leda till våldsamma sammandrabbningar världen över. Det finns ingen lösning mer än att gå igenom helvetet och bekämpa det från grunden eller släppa allt, leva med det och hoppas på att det naturliga urvalet sätter stopp för ondskan i sinom tid om kanske hundratals, tusentals år eller mer.

I och med att det inte går att ta bort Koranen så är det resonemang ointressant. Det går inte heller i längden att bekämpa problemet med våld då vi inte kan ta livet av miljoner människor pga deras tro.

Majoriteten av alla muslimer tror inte heller på Takfirläran och de är just de muslimerna som måste börja ta sitt ansvar. De har en helt annan möjlighet att tidigt hitta radikala personer som kan utgöra ett hot. Vi måste även utöva påtryckningar på länder där muslimsk fundamentalism flödar. Det är mycket svårare att rekrytera i stabila länder utan förtryck och korruption.
Religösa skolor skulle även förbjudas för personer under 18 år. Men förändringen måste till stor del komma underifrån av muslimerna själva. Alla muslimer har ett ansvar för vad som händer.
Citera
2014-08-20, 15:37
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliteforce
precis det jag ville komma fram till. Vi i väst borde gå ihop och bomba skiten ur dem bara så 99.99% av världens krigs upphör, sen är världen överbefolkad och det skulle behövas rensas upp lite. Sen kan kamprad bygga världens största IKEA över hela skiten.

Problemet är att det inte fungerar att bomba skiten ur dem.
Det är ett pöbeluttryck
Citera
2014-08-20, 15:41
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabogibo
Vad vill ISIS åstakomma med denna akt?

Om ISIS vill använda denna video för att locka USA och company till ett anfall för att konflikten skall vinklas som "USA VS Islam", förväntar de sig att andra islamska länder skall sluta upp sig med ISIS?

Iran är exempelvis sedan tidigare "allierade" med Hamas, Jag vet ännu inte hur Hamas och ISIS skulle reagera på ett eventuellt samarbete, men som jag förstår det är ett samarbete mellan Iran och ISIS mer eller mindre omöjligt pga religiösa barriärer. Muslimska brödraskapet skulle vara en bättre match men ännu vet jag inte om det finns någon kopplig där heller.

Risken är att den här handlingen skapar större spänningar i Arabvärlden vilket för mig åter till min ursprungsfråga, Vad vill ISIS åstakomma med denna akt, är den ens utförd av ISIS? Jag tyckte att det var lite mysko när faktiska halshuggningen påbörjades. Jag vill inte låta som en foliehatt, men man ska kanske inte helt utesluta att videon är fake, eller instigerad av självaste USA.

Eller så överanalyserar jag situationen och ISIS är bara dumma djur.

Om USA intervenerar mer än vad de redan gör kommer det öka tillströmningen av nya fundamentalister. Ju större kaos ISIS lyckas åstadkomma i regionen desto enklare blir det att skapa kalifatet. Om alla länder i regionen gick samman skulle ISIS få det mycket svårt att lyckas, men genom att spela ut alla mot varandra så går ISIS framåt.
ISIS stöds också garanterat av både Saudarabien och Oman om än inte offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in