2014-08-18, 19:30
Medlem
Börjat geara upp min barb med kadala (inte spelat något än), någon som är bra på EQ barb?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/malakai-2136/hero/22905418

1. Är min build okej? Något ja bör ändra?

2. Min tanke är härnäst fixa strongarm bracers och cindercoat oxå, sen SoJ, bälte (sen bättre rolls på grejerna) Är strongarms bracers bra till EQ-barbs eller bör ja satsa på annat?

Snart börja lira med barben lite
Citera
2014-08-18, 19:38
Bannlyst
Testat lite PTR. Kom till rank 24 på första försöket. Har rätt dåligt gear, 5 delar räkor, 700k dps, endast 25% fire damage och 10 mille thoughness. Failade rank 25 med typ 30 sek, dog mot sista bossen två gånger och fick springa i säkert 2 minuter tillbaka sammanlagt på dom två så hade kunnat ta 25 om jag bara orkade bry mig om att dodga, haha.

Så klarar nog av 30 om jag försöker lite mera och inte bara lallar. Vet fan dock inte hur folk har klarat av att ta 36+, det verkar rätt insane. Iof har dom Unity med odödlig relicen, det har tyvärr inte jag. Så då går det väl om man har bättre gear än mig också. Rank 25 ska vara T6 ungefär, kändes svårare dock för att det var på tid. T6 rift tar jag utan problem, men Grift på 25 var rätt segt ändå.

Gillar detta starkt dock, ser så jävla mycket fram emot seasons nu .
Citera
2014-08-18, 23:14
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Har du inte lirat D3 innan något nämnvärt så skulle jag säga att du bör starta på SC för att få in känslan för spelet. Sen byta till HC i så fall.
Minns inte helt hur det var när jag började, men jag antar att man dör rätt mycket. Inte så kul att börja om hela tiden. Lira igenom hela storyn på SC eller nåt först.
#tipsfråncoachen :P

Lirade Diablo samt Diablo II, började med D3 nu igår! Får väl lära mig de små ändringarna men gillar att många av koncepten är detsamma!

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det är en smakfråga, personligen lirar jag bara SC då jag inte har tålamodet för att lvla karaktärer, och inte humöret för att se timmars arbete vara bortblåst.

Jag förstår hur du tänker men samtidigt så spelar de flesta utan att bekymra sig för döden så lite kul att få hjärtat i halsgropen varje gång ens health droppar fort (eller läskigt kanske).
Citera
2014-08-19, 01:01
Medlem
Tubess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Lirade Diablo samt Diablo II, började med D3 nu igår! Får väl lära mig de små ändringarna men gillar att många av koncepten är detsamma!

Jag förstår hur du tänker men samtidigt så spelar de flesta utan att bekymra sig för döden så lite kul att få hjärtat i halsgropen varje gång ens health droppar fort (eller läskigt kanske).

Har hänt några gånger att man överlevt med 1% hp ^^ (eller ja... 2 gånger tror jag det är totalt) och den känslan efteråt går inte att beskriva, den glädjen!

Det gäller bara att balansera ditt gear mellan dps och toughness, min crusader har 21 mille toughness medans den har lite lägre dps men 600k är helt ok, köttar genom t3 solo.
Citera
2014-08-19, 10:56
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan

Jo beundrar verkligen de som lirar hardcore, skulle inte palla att behöva lvla om/geara på nytt en karaktär varje gång någon dör.

Sen, jag gillar att lira T6. Allt under T5 känns meningslöst och jag orkar inte ens lira en karaktär förrän jag har shoppat hos kadala så den klarar T5.

Det och faktumet att jag är vårdslös när jag lirar gör så jag aldrig skulle klara HC.
Citera
2014-08-19, 11:05
Medlem
Lanoos avatar
hallå go vänner...
Behöver input från er på min nya WD
http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/45374073

Var trött när jag slängde ihop den igår, så tänkte inte på att pet-doctorn inte kör RORG vilket pajjade en del av planen.
Bracers byter jag ut till Strongarm Bracers, har dem i banken.
Nu till probelmet: Vad är effektivaste lösningen på Shoulder, belt, pants, och boots?
Jag värderar på att köra Jade shoulders och Jade shoes för +500 intel tex. Men sen då? input please!

Edit: Va tror ni om följande
Bälte och brallor: Blackthornes för 10% elit damage
Skor och axlar: Jade, för +500 intel.

Eller ska man skrota tänket om set-delar och köra på mr yan brallor, ice climbers skor, jaga ett wh-bälte och random axlar? *suck*
Senast redigerad av Lanoo 2014-08-19 kl. 11:22.
Citera
2014-08-19, 11:28
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
hallå go vänner...
Behöver input från er på min nya WD
http://eu.battle.net/d3/en/profile/LeanMachine-2953/hero/45374073

Var trött när jag slängde ihop den igår, så tänkte inte på att pet-doctorn inte kör RORG vilket pajjade en del av planen.
Bracers byter jag ut till Strongarm Bracers, har dem i banken.
Nu till probelmet: Vad är effektivaste lösningen på Shoulder, belt, pants, och boots?
Jag värderar på att köra Jade shoulders och Jade shoes för +500 intel tex. Men sen då? input please!

Nu lirar jag inte Petdoctor, så lite spekulationer här.

Bälte skulle jag vilja säga Harringtons för den extra dmg boosten du får. Dock, den blir ju värdelös i GR's och då gäller nog Witching Hour.

Edit: Du kan ju även köra med 2xZuni för mana on kill (vet förvisso inte hur djävla mycket mana petdoctor spenderar)
Citera
2014-08-19, 11:28
Medlem
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Urmy-2717/hero/13191820

Där har du min WD, kör aughilds och stackar zdog dmg och blandar fire/phys. Hittade en rätt mysig MoJ för 2 dagar sen
Citera
2014-08-19, 11:36
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nu lirar jag inte Petdoctor, så lite spekulationer här.

Bälte skulle jag vilja säga Harringtons för den extra dmg boosten du får. Dock, den blir ju värdelös i GR's och då gäller nog Witching Hour.

Edit: Du kan ju även köra med 2xZuni för mana on kill (vet förvisso inte hur djävla mycket mana petdoctor spenderar)

pet-doc bränner ingen mana alls, har alltid fullt. Så det är lugnt. Zuni har lite speciella set-delar, är bara skorna och ev chesten som är användbar. ring, hjälm och off-hand är upptaget av bättre godis.
Men ja, det jag jobbar med om dagen är att förbereda mina chars för GRifts så gott det går egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av janneskvart
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Urmy-2717/hero/13191820

Där har du min WD, kör aughilds och stackar zdog dmg och blandar fire/phys. Hittade en rätt mysig MoJ för 2 dagar sen

Satan ja, min MoJ är "bara" på 97%
Har lust att använda cindern för extra fire damage så chest-sloten är upptagen.
Min gamle WD var ju pet, numera jade och jag tyckte fire funkade fint även på t6. Hunden crittade runt 60 och guggen +200.
Citera
2014-08-19, 14:41
Medlem
Har funderat lite.. Är det värt att fixa ett helt set? Tänkte eftersom man vill ha 'holy dmg' på gearen osv men det är det ju inte på set delar inte vad jag har fått just nu iaf.. Är det bättre och skita i 6 set bonus man får? Om man har mera delar med +% holy skada etc?
Citera
2014-08-19, 14:43
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Har funderat lite.. Är det värt att fixa ett helt set? Tänkte eftersom man vill ha 'holy dmg' på gearen osv men det är det ju inte på set delar inte vad jag har fått just nu iaf.. Är det bättre och skita i 6 set bonus man får? Om man har mera delar med +% holy skada etc?

Det beror på vilket set du pratar om, snackar du om en holy crusse, så ska du ha 6p akkhan, detta eftersom du lever på att perma Akarat tack vare 6p setbonus. "Reduce the cooldown of Akarat's Champion by 50%."

Men, med det sagt, det är därför du har RRoG
Citera
2014-08-19, 14:49
Medlem
Någon som skaffar ultimate ed. på X1 eller PS4 idag? Jag skaffar det på X1 (har PS4 också men mina vänner som har X1 ska också köpa det).

/ BOSSen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in